• deleuze'ün anladığı şekilde anlatırsak, daha düşük nitelikli değil ama egemen ideoloji tarafından onaylanmayan, marjinalleştirilmiş ya da daha aşağı, daha az değerli bir konuyla uğraşan. zizek'in dediği gibi marx'ın felsefe ve dinle yaptığı budur, yani politik ekonomi/ekonomik spekülasyon objektifinden felsefi spekülasyona kısa devre yaptırmak.
  • majorler tukenince gidilen yer.. (bkz: mfo)
  • müzikte, "3. notasının kök notası ile oluşturduğu aralık 1,5 ses** olan gam"ın, ayrıca "bu gamın 1., 3. ve 5. seslerinden oluşan akor"un türü.
  • küçük.
  • müzik dünyasının dışındaki anlamı ise önemsiz, basit anlamına gelen kelime.
  • minör; bir kız ismi*
  • akor olanıyla ilgili değil de mod (gam, dizi, makam) olanı doğal minör (aeolian, hypodorien, eolik), armonik minör, melodik minör şeklinde üçe ayrılır. bu üçü zaman içinde oluşum ve ortaya çıkışı hakkında nurhan cangal'ın armoni kitabından aldığım notlar:

    "majör dizide yeden sesi (vıı) ile eksen sesi (ı) arasındaki açıklık yarım ses olduğundan doğal minöre göre; durağa (eksen sesine) daha güçlü bir etki ile ulaşıyordu. bir süre sonra minör dizisinde de bu etkinin ihtiyacı hissedilince yeden sesi yarım ses tizleşerek “yedme” etkisi artırıldı ve armonik minör dizisi oluştu. ancak yeden sesinin yarım ses tizleştirilmesi armonik açıdan kulağa güzel gelirken melodik açıdan sorun yarattı. çünkü bu sayede ortaya doğu müziğinde fazlaca kullanılsa da batı müziğinde pek sevilmeyen a2 (artık ikili) aralığı çıktı (vı. ve vıı. basamaklar arasında). dolayısıyla bu aralığı ortadan kaldırmak için vı. basamağın da yarım ses tizleştirilmesi yoluna gidildi ve melodik minör aralığı da bu şekilde ortaya çıkmış oldu.
    ancak vı. basamağın yarım ses tizleşmesi beraberinde başka bir kuralı da getirir. doğal ve armonik minörde yarım ses olan 5. aralık melodik minörde tam ses hâline gelir ve bu, vı. basamağın işlevini değiştirerek doğal ve armonik minörde “inici” olan bu basamağa melodik minörde çıkıcı işlev yükler ve bu da kesin olan şu kuralı doğurur; doğal minör eolik çıkılıp eolik inilebilir, armonik minör armonik çıkılıp eolik ya da armonik inilebilir iken; melodik minör dizisi melodik çıkılıp eolik inilmek zorundadır.

    a) eolik minör: eolik çıkılır, eolik inilir.
    b) armonik minör: armonik çıkılır, eolik (ya da armonik) inilir.
    c) melodik minör: melodik çıkılır, eolik inilir."

    dolayısıyla bütün paragraf kısaca anlatılmak istenirse; [t: tam, y: yarım, a2: artmış ikili (yani 1,5)]
    eolik (doğal) minör: t - y - t - t - y - t - t
    armonik minör: t - y - t - t - y - a2 - y
    melodik minör: t - y - t - t - t - t - y

    edit:

    ayrıca bu üç minörü notalar üzerinde görmek istersek şunlardan faydalanabiliriz:
    doğal minör
    armonik minör
    melodik minör
  • yakın çevresi tarafından o ve en yakın arkadaşına minör ve ilgili majörü diye de hitap edildiği yer yer vuku bulabilmekte olan istanbul üniversitesi devlet konservatuvarı keman bölümü öğrencisi olan bir kız arkadaşın ismidir...
  • bir akor tipi.
hesabın var mı? giriş yap