şükela:  tümü | bugün
  • yüzlerce yıllık gelenektir.
  • misafirliğin yazılı olmayan kurallarından biri. hasta ziyaretinde alınan petibör, ev hayırlamasına giderken götürülen bor cam neyse bu kısa korna da o'dur.

    + cevat abi hadi iyi geceler gene gelin.
    - geliriz geliriz. / buradan sonra otomatik cam yukarı doğru çıkar, birinci viteste araba hareket ederken bir kısa korna sesi duyulur ki halâ ne sikime çalarız o kornayı bilmem. gece bir-iki-üç farketmez o korna çalınacak arkadaş.
  • eyvallah manasına gelendir.
  • onun "s-ktirip gidiyorum" anlamında olduğunu düşününce çok eğlenceli olmaya başlıyor.
  • (bkz: dıt)
  • babamla birlikte ne zaman misafirlikten dönmek üzere arabaya binsek beni strese sokan kornadır. en az 50 kere "korna çal" der babam. bir defa inat ettim çalmadım, neredeyse geri dönüp özür dileyecekti adamdan. babacığım az önce vedalaştın, sarıldınız öpüştünüz, bin tane iyi dilekte bulundunuz birbirinize bu korna olmasa ne olur dedim ama anlatamadım arkadaş. o korna çalınacak, yoksa orada seni ayakta bekleyen adama edepsizlik olur diyor. örf adet desen, gelenek desen şunun şurasında kaç senedir arabaya biniyoruz ki yahu. yoksa eski türkler ayrılırken at kişnetiyorlardı da ordan mı kaldı acaba.
  • şoför dili ve edebiyatı:

    kısa korna: görüşürüz, kendine iyi bak, eyvallah
    birden fazla kısa korna: çevrene baksana öküz ne biçim şöforsün sen
    düzensiz bir kısa bir uzun korna: asker uğurlaması, düğün turlaması
    uzun uzun basılan korna: amına kodumun evladı ehliyeti bakkaldan mı aldın?
  • genelde birilerini bıraktıktan sonra da çalınan. benim bununla ilgili hala büyük sorunlarım var. o kısalığı tutturamıyorum arkadaş. küfür eder gibi çalıyorum. mesela geçen biri yol verdi, arkasından tek kornayla teşekkür edeyim dedim, yok yine tutturamadım hayvan gibi uzun oldu. güya teşekkür edecektik, ayak üstü sövmüş gibi olduk. neyse lan bu konu içimde kalmış demek ki hep. döktüğüm iyi oldu. bok gibi de bitti entry artık yapacak bi şey yok. lan olm dursana. bak yine tutturamadık iyi mi.
  • gece biten ziyaretlerde selektöre dönen eylemdir.