nothing to give
    she's gonna take it all
    build you up just to watch you fall

she'll say that she owns you, you owe her
    miss misery
    she'll say you deserve her
    gotta shoot her down
    miss misery
  • gus van sant zaten bir süredir smith'in şarkılarını kullanmak istiyordur; ama uygun filmi çekmesi good will ile olur. filmle ilgili her şey tamamlandığında izin ister ama smith'ten, filmi izletmek yoluyla. ancak kapanış sahnesindeki şarkı hala eksiktir. ve miss misery yazılır.
    filmin aslında ne kadar acıklı olduğunu fark edemediyseniz eğer diye eklenmiş son bir dokunuş gibi.
  • elliott smith, miss misery derken bir kişiyi mi kast ediyor, yoksa depresyonunu mu emin değilim. yine de, en yüzeysel haliyle bir terk edilme şarkısı olarak okuyorum. tabi depresyon olarak okumanın farklı avantajları var; örneğin "do you miss me, miss misery/like you say you do?" kısmını "neden sürekli geliyorsun, beni o kadar mı özlüyorsun" olarak düşünmek eğlenceli.

terk edilme üstünden gideyim; günleri pek de güzel geçmeyen bir adam var. alkol, kötü düşünceler. beraber planlar yaptıkları sevgilisi tarafından terk edilmiş ("you had plans for both of us"). buraya kadar sıradan bir hikaye. daha sonra şu sözler geliyor:

i know you'd rather see me gone
    than to see me the way that i am
    but i am in the life anyway

bu kısım da farklı yorumlara açık. "see me gone", "i am in the life anyway" kısmıyla beraber düşünüldüğünde "beni ölmüş görmeyi tercih ederdin"e denk geliyor. miss misery'nin bu tercihinin ise bence nefretle alakası yok. bir muhtemel yorum "beni mutsuz görmek yerine ölmemi tercih ederdin" demek fakat bu da bana eksik geliyor. ölmesini tercih ediyor çünkü adamın yapması gereken bu. yani bu kısım intihar etmeyi başaramamış bir adamla ilgili. intihar edemediği için suçluluk duyuyor (intihar etmek istemek ve yaşamak istemek birbirinin karşıtı düşünceler değil, aynı anda ikisi de bulunabilir bir kişide).

it's a comedy of errors, you see
    it's about taking a fall
    to vanish into oblivion
    is easy to do
    and i try to be but you know me
    i come back when you want me to

bu kısım da öncekilere paralel hisler uyandırıyor. "evet, ölmek kolay; deniyorum da. ama beni biliyorsun işte". son dize, bana daha çok komik geliyor. seni ölü görmeyi tercih edecek birine "i come back when you want me to" diyorsun. yaşamayı istiyorsun fakat bu biraz da onun onayına bağlı. intihara bu zorunluluk hissini veren, miss misery.
  • "it's a comedy from the seventies with a lead no one recalls"
    bir insanın sesi sözleriyle bu kadar mı uyumlu olur. depresyonu, yokluğu, karanlığı içlerine kadar hissettiriyor.
    good will hunting için yazılan versiyonunda ise aynı yerde;
    "it's a comedy of errors, you see
    it's about taking a fall"
    diyor. intihar edecek olsam çok yüksek bir yere çıkıp tam, taking a fall, dediği yerde kollarımı açıp gözlerim kapalı kendimi aşağıya bırakırdım.
  • "and i try to be but you know me
    i come back when you want me to"

listemdeymiş ama hiç sözlerini böyle anlayarak dinlememiştim. müthiş bir elliott smith şarkısı.
  • "but you know me i come back when you want me to" ile güçsüzlüğü, çaresizliği ve de yenilmişliği tek cümlede özetleyen can alıcı şarkı.

bu cümlede kendini buluyorsan işte o zaman vah haline.
  • 1975 hair of the dog albümünden mükemmel bir riffe sahip basit ama vurucu nazareth parçasıdır. böyle sade, gainli agresif bir riffin etrafında oluşturulmuş çok macera aramayan cayır cayır tonlu hard rock parçalarına bayılıyorum. mountain hayranlığım da buralardan gelir.

tonu kısık slide gitarla çalınan iç gıcıklayıcı ufak bir solosu da vardır. dönemin amerikan rock soundunu tanımlayan bir kimliği vardır.
hesabın var mı? giriş yap