şükela:  tümü | bugün
  • orjinal adı post mortem olan 2011 istanbul film festivalinin yavaş ve ağır, aynı zamanda da akılda kalıcı filmlerinden. 1973 şili darbesine bir morg görevlisinin bakış açısından bakıyorsunuz, üstelik o sadece bir morg görevlisi değil, o aynı zamanda aşık. sanmayın ki karşınızda gördüğü şeylere dayanamayan ve isyan etmek isteyen bir adam bulacaksınız, daha çok duyarsızlaşmış bir kişiyle karşı karşıyayız.

    film bir noktadan sonra ölümü o kadar önemsiz bir şeymiş gibi gösteriyor ki, bir ara çok boğuldum ve kalkıp gitmek istedim. sonra morg görevlimiz mario'nun aslında ölümü böyle gördüğünü anladım.

    filmdeki tüm karakterler fazlasıyla patalojik bir çizgide oluşturulmuş, ama bulundukları siyasi ve sosyal koşulları düşünürsek sanırım böyle karakterler yaratmaları doğru bir karar olmuş. daha pek çok yönüyle kafamda döndürüp dolaştırır ve irdelerim ben bu filmi.
  • tony manero'nun yönetmeninden 11 eylül 1973 arka planlı bir film. tony manero'dan sonra her türlü işkenceye hazırdım açıkçası ama, beklediğimden çok farklı bir film çıktı post mortem. yalnız saç sağolsun, ölü gördüğüm an aklıma bu filmden sekanslar geliyor, saç filminin bünyemizde bıraktığı geri dönülmez tahribat için bir şeyler yapılsın, buradan yetkililere sesleniyorum!
  • hastanede staj yaparken, kromozom anomalisinden dolayi anne karninda olmus ve alinmis bir bebegi gormek icin (anomalinin bebegin gelisimine etkisini gormek icin) morga indik. sanirim sadece ben gordum morg gorevlisinin, dis fircasini, dis macununu filan oradaki lavaboda tuttugunu. ilgincti; ama adamin isiydi bu sonucta.
  • on kisilik les kargasi surusu halinde salvador allendenin cesedine yapilacak otopsiyi buyuk bir zevkle bekleyen askerler son donem nefretim olarak aklima kazinmistir. askerleri orgazma ulastiracak bu eylemi reddeden asistan doktor ve tutanagi yazmayi reddeden morg gorevlisi de sevgimi kazanmistir.

    (bkz: şiliye özgürlük)
    (bkz: el pueblo unido jamas sera vencido)
    (bkz: victor jara)
  • festivalin son gününde atlas'ta izlediğim film.

    --- spoiler ---

    gayet sanat filmi olmuş(evet biraz kılım sanat ve festival filmlerine); içinde 31 var el emeği var seks var, hayatın sillesini yemiş bir kadın ve o sillenin daha da kırıp geçirdiği bir sürü insan var. otopsi sahneleri zaten güzel. sonunda mario'nun yaptığı biraz abartı bir eylem olsa bile kimilerinin hislerine tercüman da oldu öyle demek lazım.

    şaka bir yana devrimi merkeze değil çevreye alıyor film; merkez zaten bizim morg görevlisi mario belli. özellikle askerin rastgele ateş ettiği sahnede insanın sinirleri zıplıyor. film orda antimiliter damarın üzerinde tepiniyor bir nevi. zira canlı da, cansız da olsa insan insandır. ölü bedenler bile saygı ister.

    --- spoiler ---

    bileti aldım bari param boşa gitmesin zihniyetiyle gittiğim bu filmden çıkışta direkt fitaş'ta source code'a gittim. antrakt olduğunda henüz 15 dakika falan oldu zannediyordum bu filmden sonra. zaman pek çabuk geçmeyebilir açıkçası.
  • beklentilerin yüksek olduğu bir filmdi sanırım.
    sanırım hatası da buydu. gerek öncesinde okunanlar gerekse ilk giriş sahneleriyle.

    şili'de pinoche darbesi öncesi ve ilk günlerini anlatan filmde asosyal morg görevlisi abimiz karşı komşusuna takıntılı şekilde vurgundur ve onunla görüşmeye çalışır. tam bir şeyler oalcak sanarken darbe oluverir ve ailesi komünist olan kız saklanmak zorunda kalır. morg görevlisi de onu saklar.

    şimdi bu filmi en kötü anlatma şekliydi. ama film darbeyi öyle bir arka plana koyup takıntılı bir adamın hikayesini anlatıyorki bize bir an için afallamamak mümkün değil. ama sonra düşününce darbenin hayatlara nasıl malolduğunu görüyoruz (ya da ben çok pis kuruyorum). dünyaya tamamen tepkisizken kendisine varmayan kadını başkasının kollarında görürken bir yudum su verdiği için ve aldatıldığını düşündüğü için o kadını öldürüşü ve kapattığı kömürlüğün önüne bitmeyen bir hınçla eşyları yığışı devletin izlediği politikanın nerdeyse aynısı gibi geldi bana. ya da ben hiç jop yemedim.
  • (bkz: nightwatch)
  • 53. altin portakal filmlerinden biri.