şükela:  tümü | bugün
  • sıkı yönetmen abel ferrara'nın ilk filmlerinden. başrolde, itaatsiz şair zoë tamerlis var. thana, arka arkaya iki defa tecavüze uğrayınca içinden cinsellik geçen bütün erkekleri öldürmeye başlıyor. dişi death wish bekleyenleri şaşırtacak da bir finali var. feministlerin çok sevdiği film, seksenlerin en önemli istismar filmi kabul edilmektedir.
  • abel ferrara'nın sert feminist argümanlar içeren ilk filmlerinden biri.

    http://www.cultshop.org/2008/09/ms-45.html
  • (bkz: md 45)
  • 1981 yapimi garip film.

    (bkz: it will never happen again)
  • --- spoiler ---
    karşımızda bu sefer kadın bir seri katil bulunmaktadır. üstüne dilsizdir de. 80'ler manhattan. alabildiğine iğrenç, varoş ve göçmenler. bir kadın, 10 dakika içinde iki kere tecavüze uğrarsa olacağı seri katildir. filmde, karşısında cinsel eylemlerde bulunan erkekleri öldürmekle meşgul beyaz tenli şeytan gözlü bebeğimiz. hatunun nasıl bir çekiciliği varsa artık yazan adamlar hep takip etmekte kendisini, manhattan'da işler böyle heralde. hatundan hoşlandın mı düşeceksin peşine ağa!
    benim izleme sebebim kadın bir seri katil olmasıdır. istismar sinemasından da haberdarsanız eğer izleyin. 70 dakikalık bir filmdir. (eski filmler iyiydi. kısavenet. endüstriyel çıktı tüm filmler 125 dk. oldu.)
    --- spoiler ---
  • radikal feminizmin filmi.

    --- spoiler ---

    filmin en takdir ettiğim yönü thana'nın uğradığı iki tecavüzde de tecavüz sahnelerinin yüzde 250'sinde olduğu gibi tecavüzün estetize edilmemesi, kadının vücudunun hiçbir şekilde izleyiciye sunulmaması. straw dogs filmini izleyen varsa bilir; amy evi basan heriflerden birinin tecavüze uğruyor, bi noktadan sonra o ağlayan, direnen, utanan, göğüslerini elleriyle kapatan kadın gidiyor ve ciddi ciddi tecavüzden zevk alan bir kadın geliyor. tecavüzcüsünün yüzünü filan okşuyor, açık açık tecavüz özendiriliyor.

    ancak ms 45 böyle değil. kadını seks imgesi olarak göstermediği gibi, filmde thana'yı seks imgesi olarak görenleri de thana tarafından tek tek ortadan kaldırtıyor. zira thana sürekli tecavüzcülerinin halüsinasyonlarını görüyor. üstelik dilsiz ve tek başına yaşayan bir kadın. varın ruh halini siz düşünün.

    başta işten eve, evden işe giderken tacizine uğradığı adamları 45 kalibrelik tabancasıyla aşağı indiren thana, daha sonra fahişe kılığında geceleri sokağa çıkarak kendisine yaklaşan herkesi bir bir öldürerek yaşadıklarının intikamını alıyor. (o adamları indirdikçe ben oturduğum yerden kalkıp affedersiniz şu şekillere giriyorum.)

    daha sonra patronunun verdiği bir kostüm partisine katılıyor. tabi thana orada da rahat bırakılmıyor. 45'lik tabancasıyla partideki tüm erkekleri tek tek öldürüyor. adeta jübilesini yapıyor. ve o anda thana'nın kadın arkadaşlarından biri eline aldığı bıçağı bir kaç saniye cinsel organını üzerinde tutup (başarılı bir metafor, bıçak=penis) thana'yı sırtından bıçaklıyor ve thana dehşet içinde yüzünü kadına doğru dönüyor. o sırada ateş etme şansına gayet de sahip olan thana kendisini öldürenin arkadaşı, daha doğrusu bir kadın olduğunu görünce hiçbir şey yapmıyor, yere yığılıp ölüyor. yere düşerken de film boyunca (hatta hayatı boyunca) ağzından çıkan tek kelime o anda dökülüyor;

    -sister!

    --- spoiler ---
  • (bkz: taxi driver)
  • müziği eyi de gerisi meh.

    yalnız ablamız da süt gibi.
  • 1981 yapımı abel ferrara yapımı bir film, sizin için bir şey ifade ediyor mu bilemem ama yazayım dedim. en azından benim için farketmiyor.
    sebebsizce fazlasıyla hoşuma giden film, artık başrolden midir yoksa başka bi şeyden mi pek emin değilim.
    thana aldı kızın 2 tecavüz ve ağır makyajdan sonra seri katil olmasını anlatıyor film, ha ama amma değişti kız, bildiğin liseli gibi bi şeydi 30 yaşında kadın oldu. tabi kostümcüyü de tebrik etmem lazım, baya güzel giydirmiş. müzikçiyi de sövsem mi sevsem mi belli değil, bi ses bu kadar rahatsız edici olabilir mi? hadi amacı o ama kulağımızı sikmek zorunda değildin be kardeşim
    bi feminist katilden, dengesiz bir katile evrilmesi pek de hoşuma gitmedi. ne güzel pezevengi, sarkıntılık eden adamları vuruyordun partiye gelen adamın ne suçu vardı? neyse
    köpeğin sonuda güzel olmuş ama bi empati kurdurtuyo orda.
    son olarak finaldeki sahneden anladığım kadarıyla kıza bi kadın daha doğrusu iki kadın tecavüz etseymiş hiç umrunda olmayacakmış
    bana göre en önemli yeri, bardaki adamın anlattıklarını bitirdikten sonra thananın sıkamanası ve adamın silahı alıp kendisine sıkması beni bitirdi, heralde tecavüzden bile daha etkileyici bi sahneydi