• yeşilçam emekçisi, bir eğilimin tek vücutta temsili. pardösü giyen bi cruella de vil yahut da huysuzlukta varoşların tanrıçası düşün. taşradaki veya kentsoyluluktaki muadili aliye rona iken sevgili mualla fitneciliğini genellikle varoşlarda icra etmekle yetindi. bundan 30 sene ilerde ömrüm vefa ederse ikisinden biri olmayı kafaya koydum, seçmeli huysuzluk neticede. esas oğlanlar ve gençler düşünsün. ama sanki içimdeki aliye rona daha ağır basıyor. çünkü bakışları daha sert ve samimi ve erol taş gibi bir çam yarmasına meydan okuyabilitesi vardı. ve hesapları hep daha büyük, daha ontolojiktir aliye'nin.
  • anadolu'ya gittiğim zaman kraliçeler gibi karşılanıyorum. istanbul halkı bunu bilmez. son prömiyere edirne'ye gitmiştim. daha otobüsten inmeden 'aa koşun mualla sürer gelmiş' diye bağırmalar duydum. gece yazlık bahçede 2000 kişi vardı. yanımda başka artistler de bulunuyordu. bana yapılan gösteriyi gözlerim yaşararak seyrettim. hele sahneye çıkıp bir kaç kelime konuşunca, film çevirirken çektiğim bütün sıkıntıları unuttum. bu büyük sonsuz sevgi aldığımız paradan 10 misli daha kıymetli benim için.”

    nasıl da güzel özetlemiş işine - sanatına verdiği değeri.

    işine aşıkmış, karşılıksız sevmiş, 200 yıl ömür verseler hep aynı sanatı icra edecekmiş gibi konuşmuş... hak ettiğini düşündüğü alkışlar ego yerine mütevazilik katmış. muhçubiyeti cümlelerinde saklı.
  • hep huysuz, hep şikayetçi, hep dedikoducu, fitneci, dudak bükücü karakterleri canlandırmıştır rahmetli. sarkık gıdısı, topuz yaptığı saçları, tek parça elbisesiyle boy gösterirdi filmlerde. horoz nuri'nin bedia'sı, hayat sevince güzel'in huysuz aksi ihtiyarı, ah müjgan ah'ın dedikoducu komşu teyzesi... saygıyla anıyoruz.
  • şu entryler (bkz: #6839123) (bkz: #39420997) ile yeşilçamda temsil ettiği en bilindik rolleri pek güzel özetlenmiş unutulmaz sanatçı. bu akşam kendisini daha yumuşak, daha sevecen olduğu başka bir filmiyle andım da geldim başlığına. 1976'da vefat etmiş, 40 yılı aşkın süre geçmiş, ne tuhaf. sanki bi yerlerde hâlâ yaşıyor gibi, sanki hayat sevince güzel'deki gibi karanlık odasında uyuyor veya bir şekilde bu hayatta nefes alıyor gibi.

    edit: bkz ekledim.
  • hüseyin rahmi gürpınar romanlarındaki karakterleri andırır derecede gerçekti. hayattan kopup film setine yansımış gibiydi. allah rahmet eylesin.
  • karakteristik yüzüyle sinemaya katkıları inkar edilemeyecek rahmetli oyuncu.
  • 1965 yılında rekor sayılabilecek 21 tane filmde rol almış 1902 doğumlu efsane oyuncu.
  • türk sinemasının ismi pek bilinmeyen ama yüzünü herkesin bildiği başka bir efsanesi. bağırışları hala kulağımdadır. genelde aşkı için yaşayan, romantik ana karakterin yanında daha gerçekçi karakteriyle dikkat çeken ve bunu çirkefçe yapan yan roller alırdı. daha açık anlatmak gerekirse ya sadri alışık'ın kira isteyen paragöz ev sahibesi ya da esas kızın aşk değil mantık evliliği yapmasını salık veren annesi, komşusu gibi rollerde görürdük onu. toprağı bol olsun.
  • doğduğum sene bu dünyadan göçüp gitmiş yeşilçamın kadın karakter oyuncusu. allah rahmet eylesin.
  • turist ömer ve bedia karakteri arasında bomba bir diyalog:

    http://www.youtube.com/watch?v=c1vuwpdvhus
hesabın var mı? giriş yap