şükela:  tümü | bugün
  • peygamberimiz, hz. muhammed (s.a.v)'nin biz müslümanlara evlatlığımızın eşlerinin bize caiz olduğunu göstermek için yaptığı, bu nedenle de türlü acılara, dedikodulara ve iftiralara maruz kaldığı evlatlığı, zeyd'in eşi zeynep ile evlenmesidir. (bu tanım şakirt kardeşim içindi.)

    biliyorsunuz, malı mülkü yerinde bir dul olan hatice ile evlenen peygamberimiz, onun ölümünün ardından birçok eşe ve cariyeye sahip olmuştur. yeri gelmiş 9 yaşındaki aişe anamızı almış, yeri gelmiş ben-i kurayza kabilesini kılıçtan geçirdikten sonra kendi payına düşen kadınları cariyesi yapmıştır.

    neyse efendim.

    günlerden birgün peygamberimiz the allah resulü, evlatlığı zeyd'in evine gidiyor ancak zeyd evde yok. eşi zeynep'i uygunsuz bir kıyafetle görüyor. (buradaki uygunsuzluk kıstasını bilemeyeceğim). tabii aşık oluyor peygamberimiz evlatlığının eşine. gel zaman git zaman, yüreğindeki sevdayı bastıramayıp gidip zeynep'i eşi zeyd'den istiyor. (buraya dikkat)

    kütüb-i sitte'de şöyle birşeyler var:

    " resulullah (sav), zeyd (ra)`e: 'git onu bana (kendinden) iste' dedi. zeyd gitti, zeyneb`e geldiği zaman hamurunu yoğuruyordu. zeyd der ki: 'onu gördüğüm zaman içimde bir zorluk hissettim, ona bakamaz hale geldim. sırtımı ona çevirerek, geri geri yaklaştım ve: 'ey zeyneb! beni resulullah (sav) gönderdi. seni istiyor' dedim." kaynak

    tabii zeyd'in bu kadar zor bir kararı almasında ahzab suresi'nin 36. ayeti de etkili olmuştu:

    "allah ve peygamber'i bir şeye hükmettiği zaman, inanan erkek ve kadına artık işlerinde başka yolu seçmek yaraşmaz. allah'a ve peygamber'e baş kaldıran şüphesiz apaçık bir şekilde sapmış olur." (ahzab 36)

    tabii fitnenin ve dedikodunun hüküm sürdüğü arap yarımadasında bu durumun dedikodulara neden olması kaçınılmazdı. bu nedenle allah (c.c.) ahzab suresi'nin 60 ve 61'inci ayetlerini indirerek dedikoducuları açıkça tehdit etti: " andolsun ki, eğer münafıklar ve kalblerinde bir hastalık olanlar ve medine'de dedikodu yapanlar, bu yaptıklarından vaz geçmezlerse, mutlaka seni onlara musallat ederiz. sonra seninle orada az bir zamandan fazla komşu kalamazlar." (ahzab, 60) "melun olarak nerede bulunurlarsa yakalanırlar ve öldürülürler" (ahzab 61)

    tabii daha öncesinde "bakın bu iş bildiğiniz gibi değil" demeye de getirilmişti:

    "hani sen, allah'ın kendisine nimet verdiği ve senin de kendisine nimet verdiğin kişiye: "eşini yanında tut ve allah'tan sakın" diyordun; insanlardan çekinerek allah'ın açığa vuracağı şeyi kendi nefsinde saklı tutuyordun; oysa allah, kendisinden çekinmene çok daha layıktı. artık zeyd, ondan ilişkisini kesince, biz onu seninle evlendirdik; ki böylelikle evlatlıklarının kendilerinden ilişkilerini kestikleri (kadınları boşadıkları) zaman, onlarla evlenme konusunda mü'minler üzerine bir güçlük olmasın. allah'ın emri yerine getirilmiştir." (ahzab 37)

    neyse efendim bu durumun bir diğer boyutu daha vardı: ya muhammed'in eşleri de birilerine "uygunsuz" görünür de onlar da istenirse ne olacaktı? çözüm yine kullarını sıkıntıda bırakmayan allah (c.c)'den geldi. muhammed'in eşleri "uygunsuz durmayın, sağa sola bakmayın, örtünün" şeklinde uyarıldı. bir yandan allah (c.c.) muhammed'in eşlerini "müminlerin anneleri" ilan edip, başkalarıyla evlenmelerini de yasakladı. (kaynak: azhab suresi)
  • dönemin şartlarına göre değerlendirmek lazım. orta sahada boşluk varmış, skorer bir oyuncuya ihtiyaç olduğu da ortada:

    (bkz: #19854691)
  • salak ateistlerin bilmediği mantıklı bir açıklaması olan eylem.

    ama şimdi unuttum. sonra söylerim ben size.
  • "muhammed'in evlatlığının, *eşi ile evlenmesi" olsaydı haber değeri taşırdı.

    (bkz: virgül sen nelere kadirsin)
  • (bkz: islamiyete göre evlat edinmenin günah olması)

    islam dininin en büyük açmazlarından biridir. ahzab suresi 37. ayet'e göre gelin konumundaki zeyneb bint-i cahş, muhammed bin abdullah'ın eşi olma sürecine girmiş ve nikahı allah tarafından emredilmiştir.

    kuran-ı kerim'e bakılırsa tüm evreni yaratan bir allah, kainattaki dev gibi sorunları bir yana bırakıp "peygamberin kiminle evleneceğini tespit etmiş ve eski gelinini o'na eş olarak helal kılmıştır. ki yüce bir yaratıcı'nın bu gibi işlerle uğraşacağını düşünmek aslında yaratıcı'yı küçümsemek, dahası evrensel irade'nin yüceliğini yok saymak değil midir?

    bir de bu hikayeden geri kalan, zeyd'in, zeyd bin muhammed (muhammed'in oğlu zeyd) sıfatından zeyd bin harise (harise'nin oğlu zeyd)'e geçiş yapmasıdır. ve elbet üst üste savaşlara gönderilmesi ve nihayetinde 3 yıl sonra bu savaşların birinde hakkın rahmetine kavuşarak seven gönüllerin arasından sonsuza dek çekilmesidir.

    sen şimdi bu evliliğin meşruluğuna inanıyor musun?

    islam dinin peygamberinin -hem de yeri göğü her şeyi tüm evreni yaratan bir allah'ın emri üzerine- oğulluğu zeyd'in karısı zeynep ile evlenmesini aklına, vicdanına, mantığına, kişisel ahlakına, insanlığına ve erdemine kabul ettirebiliyor musun?

    --------------------------

    yine islam kaynaklarına göre hz. muhammed'in hz. hatice ile evlenme öyküsü de şu şekilde anlatılıyor, ki okumanızı öneririm:

    ~~
    "...bu sûretle hatice vâlidemizin kalbinde hz. peygamber'e karşı bir meyil ve sevgi oluştu. daha sonra da hz. peygamber'e haber göndererek "gelip beni babamdan istesin" dedi. hz. peygamber de aracı vasıtasıyla ona "senin baban zengin birisidir. bu işe razı olacağını zannetmiyorum" diye cevap yolladı. bu kez hz. hatice "git onunla konuş. bu hususta ben sana yardımcı olacağım. ancak onunla sarhoş olduğu sırada görüş" diye haber gönderdi. hz. peygamber de hatice vâlidemizin söylediği gibi davrandı. hz. hatice'nin babası onu hz. peygamber'e verdi. ertesi sabah kendisine "kızın hatice'yi muhammed'e vermekle çok iyi ettin" denildiğinde adam "ben kızımı muhammed'e mi vermişim?" dedi. "evet!" dediler. bunun üzerine adam kalkıp hatice validemizin yanına vardı ve ona "halk seni muhammed'e verdiğimi söylüyor" dedi. hz. hatice de "evet, öyledir. sakın vermiş olduğun sözden cayıp da kendini küçük düşürme, hem muhammed'in şöyle şöyle meziyetleri ve üstünlükleri vardır" dedi..."

    [kaynak: (bkz: hz. hatice/#12426276)]
    ~~

    (bkz: ma era rabbeke illa yüsariu fi hevake)
  • woody allen isimli münaafık, evlatlığını eş yapınca zındık oluyor. hz.muhammed (s.a.v.) evlatlığının eşiyle evlenince fındık oluyor. ya da başka bir islami tabiri vardır elbet.
    şüphesiz vardır.
  • eger muhammet kardesimiz* [1] islam dininin bir mensubuysa, dinin peygamberinin kendi eliyle evlendirdigi uvey oglu zeyd bin harise, hz. zeynep'ten kendi istegiyle, onunla anlasamayarak ayrildiktan sonra, hz. muhammed hz. zeynep'le evlendiginden (kaynaklara gore bu evliligin meydana gelmesinde asil etken hz. zeynep'in istekliligidir), islam dini acisindan sakincasi olmayan bir eyleme imza atmistir. evet, islamda bir insanin evlat edindigi kimsenin bosandigi esiyle nikah kiyma hakki vardir. fakat kendi kanindan gelen birisinin bosandigi esiyle evlenme hakki yoktur. toplu seks de yasaktir mesela. ornegin, birden fazla esi olan bir kimse, birden fazla esi ile ayni anda yataga giremez. ayrica anal ve oral seks de yasaklanmistir.

    hayir, erkeklik hormonları yönüyle 30 insan gücünde olma meselesi hakkinda konusuldugu kadar, ortaminda yuzlerce güzel kadın varken, erkeklik hormonları yönüyle 30 insan gücünde olan bir insanin evlatliginin yaşı kırka dayanmış ve daha da önemlisi küçüklüğünden beri tanıdığı, bildiği eşiyle evlenmeye ugrasmak gibi yorucu bir eyleme girismesini ve tarih boyunca erkek milletinin en onde gelen cinsel asiriliklarinin simgesi bu uc faliyeti kendisi ve diger butun muslumanlar icin yasaklamasini, hadi muslumanlara yasakladi kendisine neden serbest birakmadigini mantikli bir sekilde aciklamaya calismiyorlar. kafalarinda asla gercek olmayacak ideal bir dunya kurup, yasadigimiz dunya icin geldigini iddia eden peygamberin, dunyadan adeta melek gibi suzulmek yerine, insanlar icin beseri hayatin tam da icerisinde, sosyal, politik, ekonomik, kulturel ve ahlaki anlamda erisebilir bir ornek oldugunu, tanri'nin da kendisini tam da bu sebepten sevgili kul 'u olarak ilan ettigini görmek için en ufak bir çaba dahi sarfetmiyorlar (bkz: kuran-ı kerim/#19004964). izah edemiyorlar, agizlarina sakiz gibi yapismis ahzaba iki satir daha ekleyerek, erkek nefsi icin dunya uzerine kendilerinden daha fazla cekici bir sey bulunmayan bu ucunu neden en azindan kendisi icin serbest birakmadigini. ani bir kenara biraktigimizda, 23 yillik peygamberlik suresi icerisinde, erkeklik hormonları yönüyle 30 insan gücünde olan bir insan, elinin altinda bu kadar imkan varken, bu kadar insan gozunun icine bakarken bir kez dahi dusunmez mi, istemez mi, gozu kararmaz mi? dile kolay, kesintisiz 23 yil...

    tabii bunlarin hemen hepsi ad hominem, argumentum ad populum olsun, ama o guzel supheci aklinla, hz. muhammet'in 1400 yil once esleriyle yasadigi iliskiler hakkinda gunumuze ulasan tum kaynaklarin ortaya koydugunun aksine (ki kendisinin doneminde yasayip, kendisini olumuyle dinden donen insanlar oldugunu ve onlarin da ellerindeki bilgileri aktarmasina pratikte hicbir seyin engel olamayagini unutmamak gerek), kendi getirdigi dinin cizdigi cinsel munasebet sinirlarinin otesinde faliyetlerde bulundugunu iddia edecegin zaman bu kabul edilebilir bir sey olsun. yerse.

    gerek boyle bir evlilige izin verilmesinde*, gerekse de cesitli cinsel tatminlerin haram kilinmasinda muhakkak su anda bilinen-mesela oral seksin kadinlarda girtlak kanseri riskini ciddi sekilde arttirdigi ortaya koyuldu (zaidayi der ki: hpv vücutta varsa oral seks bunun bulaşmasına ve artmasına neden oluyor. doğrudan etken değil, var olan birşeyi arttırıyor.)-, ya da gelecekte ortaya cikacak veya asla bilinemeyecek sebepler olabilir. ama islamla ve peygamberi ile ilgili bircok baslik altinda irdelenmis peygamberin evliliklerinin sadece birisi ile ilgili durup dururken bir baslik acipda altini doldurmanin bir akildan, bir kafadan ote, nasil bir psikolojinin urunu oldugunu tekrar tekrar yazmaya gerek yok:

    --- spoiler ---

    maden islam bu kadar kesin bir sekilde yanlis ve iddia ettigi noktadan uzak sizin icin, yer yerinden oynasa umrunuzda degilken neden hala onunla ilgili en ufak bir sey yazildiginda ortaya bir seyler attirmak ihtiyaci hissediyorsunuz? misal komunizm kafamda bitmisse, uygulanabilirligi yoksa, bak senin dilinle konusuyorum, kalp hissiyat yok, kafamda bitirmissem onu artik kiymeti kalmamistir. yazmam yani basliginin altina her allah'in gunu komunizm soyle boyle diye. yeri gelir, ilgili bir bahis hareketlenir, varsa soylecegim iki lafim ederim ama atlamam sazan gibi her seferinde. atlamam, cunku, o benim icin bir tabu degildir. atlamam cunku benim onunla bir sorunum yoktur. bitirip, kapatip kaldirmisimdir rafa. yazma etme diyen yok, yani beni sahsen zerre kadar rahatsiz etmiyor ne yazdiklarin ne de bazen gercekten cok seviyesizlesen uslubun. sadece bu kadar bitirmis oldugun, bu kadar yanlisligindan emin oldugun bir sey hakkinda sabah aksam mesai dinlemeden bir seyler yazman bana mantikli gelmiyor. adam kafalaycagim diyorsan onun yolu da bu degil zira bu yazdiklarimi dusunebilen tek ben degilim, eminim.

    --- spoiler ---
    bkz:#19780742)

    (bkz:bir kuran'da miras bölüşümüvardi ne oldu ona)

    [1] hz. muhammed olarak anildiginda islam dininin peygamberinden bahsedildigi anlasildigi halde, ondan ve onun yaptigi bir evlilikten bahsederken konuya muhammet olarak girizgah yapmanin dil acisindan karsi dustugu durumu vurgulamak gayesi ile ortaya konmus bir ifadedir. yoksa dinime saygi goster demek degil niyet. hz. muhammed'e hz. muhammed diyemeyenden, baska isin hakkini vermesini beklemek gerekir mi?
  • cahiliye devrine göre ayıplanan bir olaydır. (bkz: tebenni) ancak hakkında ayet gelince yapılabilecek bir şey yok.

    kuranda muhammed'in hayatını kolaylaştıran benzer ayetler mevcuttur:

    (bkz: hz. muhammed'in öğle uykusu) hucurat 4-5
    (bkz: tahrim) 1, (bkz: marya)
    (bkz: ahzab 50)
    (bkz: ahzab 53) peygamberin evinde fazla oturmayın...
    bu olay için (bkz: ahzab suresi 37. ayet)
    siz bu ahzabı en iyisi baştan sona okuyun.
  • efendim neymiş,

    muhammed zeyneb gibi asil soylu ve güzel bir kızı, kendi azad ettiği hizmetçisi zeyd ile evlendirmekle bu alanda bir adım atmak istemişti ancak toplumdaki yaygın kanaatlerin etkisiyle olacak ki, zeyneb ve kardeşleri önce bu evliliği uygun görmemişler, ge. hür bir kadının, azatlı bir köle ile evlenmesi o günkü geleneğe uymuyormuş....

    adama sormazlar mı, ey müslümanlar, hizmetçilerinizin, evlatlıklarınızın sizden farkı yoktur, onlarla aile hayatı kurmak son derece hayırlı bir iştir, diye ayet göndermeyen allah muhammed'e dönüp,

    evlatlığının karısıyla gruba takıl hacı, arkandan laf edenlere de söyle kafalarını keserim onların diyor...

    yapmayın canım kardeşim, etmeyin bir tanelerim azıcık akıllı olun yahu...

    (ara: lan ben neyse)