şükela:  tümü | bugün
  • 'bir gömlek markasının bir şehirdeki 5 avm de de dükkan açmasının sonucunda gömlek markasının sahibi her dükkana ayrı kira ödüyor ve sonuç olarak gömleği daha pahaliya alıyoruz, habuki bir avm olsa ve sadece oraya kira verilse gömlek bize daha ucuza satılacak' diyor.

    bu biraz saçma degil mi ?

    bir gömlek markası gömleğine ne kadar talep varsa o oranda dükkan açar. talep yoksa işleri düşeceğinden fazladan açtığı dükkanı kapatmak zorunda kalir. alan var ki dükkan açıyor.

    hadi avmlerin hepsini kapattın diyelim. bir tane büyük avm açtın. markaların önceki beş dükkanlık yoğunluğu karsilayabilesi için açtığın bir tane avmnin onceki 5 tane avm büyüklüğünde olmasi gerekir. tüm halk 5 parçaya bölünürken artık tek bir yere hücum edecek. gömlekcinin de yeni avmde önceden sahip olduğu 5 dükkanın ayarında yeni bir dükkan kiralamasi gerekecek. bu sefer o buyuklukteki dükkanın kirasi da haliyle yuksek olacak. sonuçta ayni hesap değil mi?

    varsa bilen biri aydınlanalim.
  • saçma değildir, doğrudur.
    her yere patır patır açılan avm ler yüzünden markalar ya da üreticiler satışlar yetersiz olsa bile adlarını koruyabilmek adına ya da var olabilmek adına o avm ye girmek zorunda kalıp, ettikleri zararı iyi satış olan yerlerden karşılıyorlar.

    gayrimenkul yatırımcılarını zengin etmeye yönelik bir sistemdir ve buna yıllarca karşı çıktık. anlattık.

    edit: bir çok mesaj atan olmuş, “başlık sahibi aktroll” falan diye.
    evet o aktroll, ama burda da bu işin uzmanı konuşuyor. çok merak eden ve ingilizcesi olan amerikan yatırım şirketlerinin marka raporlarını inceler, gerçeği görür.
  • bir sonraki adımda gömlek işini “karneye bağlayalım” a gidecek gibi gözüken serbest piyasaya müdahale ifadesidir
  • herkesin avm'lere gidip cayır cayır alışveriş yaptığını sananları gösteren başlık. ülkede gezecek edecek düzgün biryer olmadığı için insanların çoğu gitmeyi en basit bulduğu avm'ye gidiyor ve sadece zaman geçiriyor.

    o 5 avm yerine 5 tane park olsa insanlar avm'ye gitmeyecek zaten.
  • mulk sahibi orcolar acgozlu davranmayip kirayi dusuk alsalar zaten bi cok sorun ortadan kalkar.
    bi cay iciyorsun 5 lira aliyorlar. neden diyorsun abi kirasi yuksek diyor.
  • bazı markalar açılan her avm'ye yerleşmek isterler. veya tersini düşünelim müşteri açısından. bir avm'ye girdiniz ve o çok meşhur marka orada yok. avm için çok iyi şeyler düşünmezsiniz. bu nedenle, avm sahipleri, markalar ve müşteriler arasında ilginç bir denklem oluşuyor. bir avm sahibi tüm markalardan kendisinde de olmasını ve böylece cazip bir avm olmayı amaçlıyor. bir firma da müşterinin olduğu her yere ulaşmayı istiyor. müşteri de gittiği herhangi bir avm'de hep o aynı markaları görmeyi istiyor. burada arada kalan tahminimce markalar oluyor. her gördüğü avm'ye gidip gitmeme konusunda nasıl bir strateji izliyorlar bilmiyorum.
  • saçmadır. danışmanlarına büyük iş düşüyor. düşünmeden konuşuyor sayın ince.

    zarar etse kapatır zaten o marka. bu kafayla sümerbank'ı tekrar açacağım dese şaşırmam.
  • muharrem ince'nin ekonomiden ve serbest piyasadan hiç mi hiç anlamadığını gösteren tespit. bu adam mı türkiye'nin ekonomisini düzeltecek?

    avm'ler arası rekabet olmasa ve tek bir avm olsa, o avm'nin kiraları hayvani olacak zaten. ayrıca o gömlekçiye kim diyor her avm'de mağaza aç diye? kendine çok güveniyorsan tek avm'de mağaza aç, malın kendini sattırıyorsa ve alıcısı varsa, alıcı gelir seni bulur zaten.

    muharrem ince, böyle zihni sinir proceleriyle geleceğine, halkın giyinme gereksinimini en ucuz, kaliteli ve yerli şekilde karşılayacağım, sümerbank'ı tekrar kuracağım dese, sonuna kadar desteklerim. ama ne böyle bir düşünceleri, ne de projeleri var.

    (bkz: çare sümerbank)
  • sen ekonomiden anlama bokunu çıkarıyorsun.