şükela:  tümü | bugün
  • en basit anlamıyla muharrem orucu aleviler* tarafından tutulur ramazan orucu sünniler tarafından tutulur.

    bir alevinin ramazan orucu tutması ile bir sünninin muharrem orucu tutmasında islam dini açısından bir sakınca yokken; mezhepler arasındaki ibadet farklılıklarından dolayı her mezhep kendi ibadetini yapar.
  • ülkemizde ramazan ayı çok daha yüksek bir toplumsal farkındalık oluşturduğu için muharrem orucu tutan kardeşlerime özür borçlu olmam dışında çok büyük olmayan fark.

    kimbilir sen oruçluydun ben karşında cigara tellendirip kahve içerken, bilmiyordum, mazur gör...
  • birini elalem görsün diye tutarsın, diğerini kimse duymaz.
  • birinde davullar ile karşılanır bilirsin... birinde oruç bitip aşûre dağıtıldığı zman aaaa bu zamanmıydi oruç denir öyle bilirsin...
  • ramazanda hani o meşhur duymak istediğiniz saygıyı bu günlerde de alevilere gösterseniz keşke. ama hak mezhep değil siktir et di mi?
    veya önlerinde yemek yiyenlere ana avrat küfür edilmemesi de ne kadar ilginç di mi?
    not: alevi veya sünni değilim.
  • (bkz: #63390459)
  • bu konuyu konuşanlar sanrım muharrem orucuda ramazan orucuda tutmayanlar...

    ekşide vesair sosyal medyada ateistim, deistim ya da dindar değilim vs. gibi söylemlerle gezinip muharrem orucunu kutlayan, bazı azınlık dini inançlarına saygı gösterilerinde bulunan arkadaşlar; bir karar verin. ateist misiniz, değil misiniz?

    bizim memlekette bu işler her iki taraf açısından da akıl ve pratik dışı bir tartışma ile yürütülmektedir
    ergen tavrı ile yaklaşılan konu duygudan arındırılarak ele alınmalı
    ben er iki tarafa da eşit mesafede durmanın daha doğru olacağını düşünüyorum.
    tanrı kavramının etrafında düşünmüş ve bu kavramı felsefi sistematik, bireysel pratiklerle kabul etmiş bir insan olarak şunu söylüyorum
    "sen felsefe okumuş bi adamsın dini konular seni ilgilendirmez " diyene senden değilim kardeşim diyorum. diğer taraftan "sen felsefeci olarak dini konuları ele alıyorsun dinden çıkıyorsun " diyene senden de
    değilim diyorum. bu iki gruplada tartışmıyorum.
    tutarlı olmak zorundayız.tutarlılığa davet var bu peşinen sorgulamaya da davettir
    tavuğun kıçına inansa saygımı duyucağız elbette duyucağız bu toplumsal bir zorunluluk ama pek tabii tutarlı ve kendi pratiklerimize eleştirel
    toplum aklı ergen aklıdır. tavsiyem bu mevzuyu toplum önünde ve ergen tiplerle konuşmamak:)
    bende toplumu tutarlılığa davet edemem ama muhatabım olanları tutarlı olmaya davet ediyorum. bu saygısızlık değil.
    sokrates de yaşasa bu mevzuda aynı soruyu sorardı. ateizm duygusal bir konumudur dinler ve inançlar arasında ayrım yapmak mıdır ? aha da bende sordum cevap vermenize gerek yok kendinizi sorgulayın
    bu arada sorgulayarak elde edilmiş bir kişinin bilgisini ahlakını erdemini bu dünya açısından sorgulamadan emek olmadan inanan bir insanınkinden daha değerli bulurum. saygıysa bu daha saygıdeğerdir

    bakınız bu tartışmanın iki kavramı ve iki düzlemi var
    1- ateizim(inanç) bireysel düzlem
    2-saygı toplumsal düzlem... birde meselenin şu boyutu var: bilgiyi mi olguya olguyu mu bilgiye tercih etmeliyiz? başlangıçta bilgi olguya uymuyor(ateizm bilgidir) deniyor. paylaşıma yorumlar yapılıyor ve konu olguya(saygı) kayıyor. peki ortası yokmu? var. bilgiye dayalı olgu geliştirmeliyiz. terside olur. teknik tabirle söyleyeyim ontolojisiz epistemoloji, epistemolojisiz ontoloji olmaz