• pedro almodovar'ın orjinali mujeres al borde de un ataque de nervios olan seksen sekiz yapımı şahane filmi.bunalımın eşiğindeki kadınlar.bence çok sevimli bir isim.
  • carmen maura'nın gazpacho tarifini verirken "işte kadın budur! dedirten film.

    " domates, salatalık, biber, soğan, bir diş sarımsak, yağ, tuz, sirke, bayat ekmek ve su. işin sırrı doğru malzemeleri karıştımakta. ivan benim yaptığıma bayılır. onun için yapmıştım."
  • almodovar'dan beklemediğim kadar pozitif bir film.

    --- spoiler ---

    havaalanında ivan'ın hayatını kurtaran pepa'nın aşkından vazgeçtiğini ifade ettiği sahne benim için filmin doruk noktasıdır. kadın filmin başından itibaren türlü çeşit bunalım geçirmiş, filmin adında ifşa edildiği üzere sinir krizinin eşiğinde bir adım ileri bir adım geri gidip gelmiş, yine de ayakta durmayı -va akıllanmayı- başarmıştır. uğruna bu cefaları çektiği aşkına tam kavuşacakken geri adım atmayı da bilmiştir.

    anlık bir karardır bir yandan, ivan'ın tavırlarından rahatsız olmuş, istediğinin bu olmadığını fark etmiştir. öte yandan 'elinin altında' bir başka kadın varken geri dönmek istemektedir sevdiği adam, fakat o aslında uzun zaman tartmıştır bunu zihninde ve ne kadar çok severse sevsin emin olmadığı bir adama bağlamayacaktır hayatını -çocuğunu da bu çarka sokmayacaktır.

    hep görmek istediğim fakat şimdiye kadar çok az filmde gördüğüm kadın davranışı budur, hikayenin pozitif yanı da budur bence.

    --- spoiler ---

    ayrıca pepa'nın ivan'ın evinin önünde bütün gece apatmanı gözetlediği sekansta hitchcock'un rear window* filmi geldi gözümün önüne.
  • --- spoiler ---

    "kaç erkeği unutmak zorunda kaldın" ve "seni seviyorum dediğinde onu sesinden tanıdım. bana kaç defa seni seviyorum dediğini hatırladım" cümleleriyle unutmaya çalışan ve unutamayan kadınların nevrotik halleri üzerine oldukça eğlenceli ve incelikli bir film.

    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---

    havaalanı sahnesinde pepa aynı anda hem aşkın hem de özsaygının canlı tanımı haline geliyor: "benimle olmasın, ama iyi olsun. onunla az mutsuz ve huzursuz olacağıma, onsuz çok mutsuz ama huzurlu olayım."

    --- spoiler ---
  • son zamanlarda izlediğim en eğlenceli film. daha muhabbet edıyorduk yau kim kapattı ısıkları dıye el kol yaptım fılm bıttıkten sonra. dogal, komik, geyik, sahane bı fılm bu. ve evet katılıyorum, feel good éspanol.

    hayatımda ızledıgım en guzel deterjan reklamını ve gorup gorebılecegım en komik taksiyi barındırması da ayrı.
  • bir pedro almodovar filmi.

    --- spoiler ---

    bir kazanovanın kadınların hayatlarında yaptığı yıkımları ve kadınların elde etme ve vazgeçme mücadelesini anlatan yapım. kadınları boşlayıp, terk eden ama yine de güzel şeylerle egolarına hitap eden erkeklerin karşısındaki yıkılmış, hırpalanmış, örselenmiş kadınları, bunu fark ettiğinde ise tekrar ayağa kalkmalarını anlatıyor.

    diğer yapıtlarına göre karamsarlık daha arka planda kalmış ama tamamen de es geçilmemiş diyebiliriz.

    kazanova ivan'a ulaşmaya çalışan eşi ve metresi sonunda onu boşanma avukatı kadına kaptırdıklarını fark ederler. karısı havalimanında ivan'ı öldürmeye çalışırken metresinin durdurması sevgisinin hala devam ettiğini ama ondan vazgeçtiğini gösterir. ivan yeni sevgilisi ile stokolm'e gitmektedir. metresinin ivan'dan hamile olmasına rağmen artık hiç bir şeyin önemi yoktur. ivan gitmiştir, bebek ivan'ın haberi olmaksızın doğacaktır, ivan'ın karısından olan oğlu yeni bir sevgili edinmiştir ve karısı da akıl hastanesine geri dönmüştür.

    --- spoiler ---

    kadınların egoları ve duyguları ile oynayan saygıdeğer (!) beylerin izlemesi gereken, yalın, basit, her zamanki gibi kırmızının hakim olduğu canlı, hareketli bir ispanyol filmi.
  • başta çok karışık ve zor gibi görünen ama biraz izledikçe çok keyifli hale gelen tiyatro oyunu tadında bir film. aynı renkte farklı nesnelerin kullanılması ile birtakım sanatsal fotoğrafların bir araya getirilmesi ile oluşturulmuş kareler izlenimi yaratır. filmde bir sahneden diğerine geçince renkler de yavaş yavaş değişir, sonra bir de bakarsınız ki o sahnedeki bütün her şey aynı renkte olmuş. kırmızı nesnelerle dolu bir sahneden bir kırmızı çıkar, bir yeşil girer. sonra bir yeşil ve bir yeşil daha derken bir anda o sahnedeki her şey yeşil oluvermiştir. bu bakımdan yapboz gibi bir filmdir.
  • antonio banderasin hollywood oncesi beyaz tenli tifil halini barindiran film. banderas hollywood a gocunce esmerlesip desperado moduna gecis yapmistir. bu filmdeki kadinlarin cirkin oldugu gorusune siddetle karsi cikar, her birinin son derece ilginc gorunumlu oldugunu iddia ederim ayrica- ozellikle pepanin evinde gizlenen arkadasi asmis guzellikte bir hatundur bence. tabii bu noktada (bkz: kime gore neye gore) rossy de palma ise bizlere simetri olmayan surat aha boyle olur iste demek icin var olmustur sanki, ama buradaki rolunde inanilmaz cazgir bir bakire olarak cuk da oturmustur.
    benzer bir almodovar filmi icin (bkz: the flower of my secret)
  • pedro almodovar ın en eğlenceli filmdir. tipik bir almodovar tarzı olarak, tesadüfler birbirinin peşini bırakmaz. çok şahane bir tekniği olmasa da, antonio banderas'ın kekeme olduğu ve hiçbir kadının normal olmadığı bir film herhalde bu kadar tatlı olur.
hesabın var mı? giriş yap