şükela:  tümü | bugün
  • dun 1 saatlik elektrik kesintisi oldu hayallere daldim; cocukken elektrik kesildiginde mumlar yakilirdi hemen isildaklar vs. yoktu tabi sık sık kesilirdi zaten ertesi gune de odevlerin yetistirilmesi lazim el mecbur mumu yanastirip deftere kitaba bitirirdik odevi. asil guzel yani da anne babanin koy hasretinin depresirdi her elektrikler kesilince koyu bir muhabbete dalarlardi hem onlari dinleyip hem odev yapip hem de mumla oynamak var ya dunyanin en guzel seyi. he bu guzel anlarin bir bedeli olurdu tabi ertesi gun defterden mum damlalarini temizlemek lan keske o defterleri tuf tuf mermisi yapmak icin yirtmasaymisim.
  • (bkz: hak getire)

    ödevin ehemmiyeti ne olursa olsun benim için o anda biterdi her şey.

    mumun yanışı hep tuhaf hisler uyandırmıştır, dalar gider insan. bir zaman sonra sayko denemeler başlar. eriyen mumu ele damlatıp acı eşiği denemeleri, avuç içini olabildiğince mum alevine yakın tutma, parmağı alevin içinden geçirmeler, kendinden sıkıldıktan sonra küçük kardeşi denemesi için ikna etmeye çalışmalar, mum ışığından uzaklaşanları korkutmaya çalışmalar...

    sonra gaz lambası* yıllarına geçiş olur ihtiyarlar tarafından. binlerce kez dinlemenize rağmen ilgiyle takip edersiniz her söyleneni.

    ve aydınlanma gerçekleşir. bütün ruh hali dağılır. gözlerin ışığa alışması beklenir.

    "valla elektrikler gitmişti öğretmenim" diyebilmek için bile bile ödevimi yapmadığım da oldu. "metin'e de sorun aynı sokaktayız."

    odada mum yakarsak sigara kokusunu alır diye bir önerme vardı. inanıp yapmışlığım var ama doğruluğunu hala bilmiyorum.