şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: sizi serbest bırakmayı muvafık bularak tatlik ettim )
  • tarih seven bir insan olarak ara ara tarihin arka odası’nın eski yayınlarını youtubedan açar izlerim.

    kendisi araştırmacı bir tarihçi olarak gayet donanımlı olmasının yanında karakter olarak tam bir cins, hatta uyuzun önde gidenidir.

    davet ettiği konuğa ters ters konuşmalar, bir şey anlatan kişinin sözünü alakasızca bölüp gelen mailleri okumalar vs.

    erhan afyoncu’nun yıllarca o programda kendisinin yaptığı cinsliklere nasıl katlandığı inanılır gibi değil. zira pelin batu’da sırf kendisinin üslubundan dolayı programı bırakmıştı zamanında.
  • tarihin eski odasi programinda asim sengor'un konuk oldugu bolumu izliyorum. adam otuken seyahatinden ekrana yansiyan fotograflari yorumlayamadi bir turlu ya. tam "bu fotograf mogolist..." diyecek, "geciyoruz bu fotografi, bunu da gecelim, evet bu da" diye diye bozdu gencecik adami 10 kez. ne saygisiz bir hareket. vallahi gerilerek izliyorum ya. birak anlatsin adam. iki yorum yaptirmayacaksan niye cagirdin o zaman ulan.

    t: program sundugu donemde konuklarina zerre saygisi olmayan, soz hakkini kendinden baskasina nadiren veren tarihci. 2/10. tanimi uzatmaya degmez.
  • son osmanlılar isimli son kitabı d&r'da 70 tl'ye satılan yazar. kendisini sever sayarız. kitap okunmak için yazılır, yatırım yapmak için değil. amazon.com'dan hardcover baskılara 150 tl verip ulaşabilirken bana bu rakam çok geldi.
  • oda tv kendisi hakkında on numara tespitte bulunmuş. başlık kısmı biraz sert ama çok yanlış değil. içerik daha da doğru olmuş. : https://odatv4.com/…ortayli-kompleksi-01072017.html

    bir de şunu farkettim. eğer programına gelen konuklar buna ilber hoca da dahil entelektüel olarak ona kafa tutacak çaptaysa konuşturmamak için elinden geleni yapıyor. vücut diline bakın, tam konuk önemli bir şey söyleyecekse ya sırıtarak dinliyor karşısındakini ciddiye almamak adına, ya da hemen bir mesaj veya mail okuyor.

    mesela cuneyt kanat hoca ile yapılan timurlenk konulu programa bakın. hoca neredeyse bunu dövecekti. çünkü timur konusunda çok bilgili ve altta kalmayan bir tarafı var. bardakçı'nın nasıl ezildiğini görün.

    tanım : iyi eğitimli bir ilgi orospusu yazar kişisi.
  • peş peşe çıkan enver paşa kitabıyla latife hanım kitabında bir şey fark ettim. kitaplarının uzun takdimlerinde konu hakkında yazılan şu şu şuna itibar etmedim, onlar dedikodu, onların belgesi yok falan diyor. fakat ilerleyen sayfalarda bu tavrında tutarlılık yok. bir kaç satır sonra bakıyorsunuz belgesi olmayan şeyleri, üçüncü şahıslardan duyduklarını yazarken delil aramıyor. sankii biraz seçmece mi takılıyor!?
  • kendisinin atatürk'e verdiği zararı ne fesli ne armağan ne de çandarlı verebilmiştir.
  • malûm camianın vahdettin engin'e gösterdiği tepkiye mason locasının da karışmasından sonra bir yazı kaleme almış.
    aslında "bir yazı döşemiş" de denebilir.

    https://m.haberturk.com/…share&utm_campaign=website
  • bir arkadaşım aktarmıştı, hocasının anlatmıştığına göre 90'ların sonunda siyasi cinayetler/faili meçhuller üzerine bir çalışma yapıyor.. çalışma 20.yy'ı komple alıyor bir başlıkta da osmanlı'ya girmesi gerekiyor.. neyse konuyla alakalı metinler iki kişide olduğunu öğreniyor, birincisi bardakçı diğeri ise mısıroğlu..

    araya eş-dost sokuluyor ikisiyle de farklı yerler/zamanlar isteniyor.. ikiside vermiyor.. mısıroğlu, hocanın anladığı kadarıyla "cumhuriyetçi" bulmuş ondan vermemeye direnmiş.. bardakçı'da ise "kıskançlık"tan vermemiş..

    neyse net bir şeyde demiyorlar ancak "bugün git yarın gel" metotunu uyguluyolar.. hocada sonrasında sinirleniyor ve metinden ilgili bölümü çıkarıyor..

    metin bitip yayına hazır hale geliyor.. geride sadece yayınlayacak derginin kurallarına uydurmak kalıyor.. sonra ya hoca korkuyor ha hoca tehdit alıyor, bilinmez.. yayınlamaktan bir anda vazgeçiyor.. hala da ne yayınlatmış ne bizimkine okutmuş..

    ama dedikodu ama gerçek bilemiyorum, birbirini tanımayan ancak kısmen bardakçı'yı tanıyan kişilere anlattığımda bir gün daha şaşıranını görmedim.. "arşivi sağlam ancak paylaşmaya zor yanaşır/paylaşmaz" tadında eleştiriler duydum hep..