şükela:  tümü | bugün
  • muthis bir tanbur icracisi. tanburdan cikarttigi ses duzeyi ve gosterdigi ajilite akil almaz boyutlardadir. taksimleri insana devamli olarak adrenalin desarji yaptirir, kesinlikle yatistirici nitelikte degildir.
  • kasetten dinlerken "high speed dubbing" modunda calistiyor olma paranoyasi yaptiran tanbur icracisi.
  • tanburun yanında neyide süper ötesi çalan edep erkan sahibi insan
  • 1969 kırıkkale doğumlu. aslen ünyeli. ondokuz mayız üni. tıp. fak. mezunu. mikrobiyoloji doktorası yapmış. samsun devlet klasik türk musikisi korosu şefi.
  • cinuçen tanrıkorur ekolünden bir tanbur icracısı. ney de çalar kendisi; ama tanbur sazına fevkalade hakimdir. gençlik hülyaları adında bir solo albüm çıkarmıştı. bu albümde özellikle cinuçen tanrıkorur'un tarla dönüşü isimli sazsemaisini harika yorumlamış. kurdilihicazkar longa ve nikriz sirto gibi hareketli eserleri de tanbur gibi bir sazla icra etmesi bu saza yeni bir soluk getirmiş. bu arada konserlerde gösterdiği aşırı titizlik de gözümden kaçmadı üstadın. en ufak bir rahatsız edici seste başlamıyor konserine. ama başladıktan sonra gerisi gelir diyor. ses sistemine önem veriyor solo konserlerinde. yalnız birşeyi anlamadım. merhum cinuçen hoca mikrofon kullanmazdı solo konserlerde diye biliyordum. murat bey kullanıyor.
  • klasik turk/osmanli musikisi ile ilgilenen istinasiz herkesin saskinlikla ve hayranlikla dinledigi tanburi ve neyzen.

    musiki bilgisi olan cevremdeki hemen hemen herkes murat salim tokac'tan bahsederken kesinlike sitayisle aniyor. bunun da otesinde, musikimizin unutuldugu, yozlastigi, eski ve demode ilan edildigi donemde boyle bir yetenegin nasil olgunlastigina hayret ediyor.

    dolayisiyla, murat salim tokac, benim turk musikisi adina, en az 700 yillik o buyuk gelenek adina umutli olmami sagliyor. murat salim tokac gibi bir insan bu sartlarda ustad mertebesine ilerleyebiliyorsa, musikimiz herseye ragmen yasiyor ve yasayacak demektir.
  • son zamanlarda aldığım en güzel hediyelerden birinin sanat yönetmeni üstad.
    anadolu'da inanç ve müzik ilişkisi -bir sonsuz devir- isimli bu güzelim eserin sanat yönetmenliğini de yapmış olan dr. murat sâlim tokaç'ın bu çalışması, t.c.m.b.'nin istanbul 2010 avrupa kültür başkentine armağanı olarak geçmektedir.
    proje ekibi elleri öpülesi üstadlardan oluşmakta, ayrıca misafir sanatçılar ve misafir korolarla öyle isimler mevcuttur ki, böylesi bir hediye şahsımı bir hayli ihya etmiş bulunmaktadır.
    musikî mecnunu olan herkesin edinmesi elzem bir çalışmadır.
  • dün kendisini "bin yılın mirası konserleri" serisinin onuncusunda dinledim ve konser sonrası o maharetli ellerini sıkma olanağına kavuştum. kendisini dinlerken tüylerinizin diken diken olmaması mümkün değildir.
  • cinucen tanrıkorur, murat salim tokac'ı boston'da verdiği bir ders esnasında "genius" olarak tanımlıyor ve bence haksız da değil. yine aynı derste nihavend makamını örneklemek ve tanbur sazını tanıtmak için yaptığı nihavend taksimi dinlemeye gerçekten doyum olmuyor. bu kadar uzun taksim cümlelerini, cümlenin içinde kaybolmadan, anlatacağı şeyi de kaybetmeden tamamlayabilmek, bu kadar üst düzey bir teknikle birleştirebilmek gerçekten dahilere özgü bir kabiliyet. bahsettiğim kayıt için :
    http://www.youtube.com/watch?v=nb65oldwbu4
  • babadan, atadan, dededen musikişinas olan şahsiyet.

    kendisi de neyzen olan babası dr. turgut tokaç tarafından 5 yaşında ud ve ney’e başlatılıyor ve babası tarafından ciddi bir eğitime tabi tutuluyor.

    internette kendisi ile alakalı pek bir bilgi yok. ondan dolayı bu kırıntılarla idare etmeye çalışacağız;
    http://www.youtube.com/watch?v=kxi57irkyc4