şükela:  tümü | bugün
  • sting in canavarca his saikiyle adam öldürmek konusunu ele alan, her muasebecinin hayali sarkisidir bu.. bir sekilde nilufer in goreceksin kendini sarkisina benzetirim ben bu sarkiyi.. zira o sekilde baslar gider.. ayni isimdeki filmden ayri olarak sting in en güzel sarkilarindan biridir..fakat bu vakte kadar sozleri bilmemneleri sozluge yazilmadigi icin sadece benim dinledigim bir sarki oldugunu dusunmedigimi soylersem yalan olur.. "yannizca aptallarin dinleyemedigi bir sarki" diyeyim de bari sekil olsun..

    sarkinin basinda "yeni baslayan muhasebeciler icin adam öldürme" dersleri icindeymiscesine ogutler verilir.. "bilader once kendi kalbini öldürüceksin, soguk kanli olucaksin yoksa zor" diyerek her seri katilin (ve bilhassa dexter morgan'in) altina imzasini atacagi sozleri soyler.. buradan desem ki "sting bu sarkiyi yazmak icin 3 ayini hapisanede gecirmistir", yersiniz..

    sarkinin 3. kitasindan sonra o film noir havasi birden micheal jackson in jacksons five zamanlarindan, esmer gudik zamanlarindan kalma abc adli sarkinin havasina doner ki hos degildir..

    hülasa güzel sarkidir. sozlerini de yazayim bi yandan :

    once that youve decided on a killing
    first you make a stone of your heart
    and if you find that your hands are still willing
    then you can turn a murder into art

    there really isnt any need for bloodshed
    you just do it with a little more finesse
    if you can slip a tablet into someones coffee
    then it avoids an awful lot of mess

    its murder by numbers, one, two, three
    its as easy to learn as your abc
    murder by numbers, one, two, three
    its as easy to learn as your abc

    now if you have a taste for this experience
    and youre flushed with your very first success
    then you must try a twosome or a threesome
    and youll find your conscience bothers you much less

    because murder is like anything you take to
    its a habit-forming need for more and more
    you can bump off every member of your family
    and anybody else you find a bore

    because its murder by numbers, one, two, three
    its as easy to learn as your abc
    murder by numbers, one, two, three
    its as easy to learn as your abc

    now you can join the ranks of the illustrious
    in historys great dark hall of fame
    all our greatest killers were industrious
    at least the ones that we all know by name

    but you can reach the top of your profession
    if you become the leader of the land
    for murder is the sport of the elected
    and you dont need to lift a finger of your hand

    because its murder by numbers, one, two, three
    its as easy to learn as your abc
    murder by numbers, one, two, three
    its as easy to learn as your a, b, c, d, e
  • katil zanlilarindan pic ve zuppe olani icun (bkz: ryan gosling).
  • richard arabaya kız atarken the number of the beast çalan film. belki isminde bu yüzden numbers kelimesi geçiyodur, başka bir açıklamasını bulamadım ben.
  • alfred hitchcock'un rope adlı filminin yeniden çevrimidir. yeniden çevrim dediysek, hitchcock'un dönemin ağır baskısı karşısında filmin sonunu yumuşatmış olmasına rağmen, bu film onun kadar bile cesur değildir. rope gerçek olaylara dayanır, bu nedenle kabul edilebilir sonuna rağmen, amerika'da birçok eyalette gösterimi yasaklanmıştır. filmin içerdiği şiddet sahnelerinden dolayı değil, amerika'da dehşet uyandırdığı için uzun süre tabu olarak kalan gerçek bir olayı filme taşıdığı, ve iki ana karakterin yaptıkları eylemi oldukça güçlü argümanlarla rasyonelleştirdiği bir film olduğu için.
    (bkz: leoplod ve loeb vakası/#15206548)
    (bkz: nietzsche)
    bu filmde ne görüyoruz? düşünsel anlamda bir tehlike yok, evet filmin ilk sahnelerinde okunan ve cinayeti kutsallaştıran bir sahne var.
    (bkz: güzel sanatların bir dalı olarak cinayet)
    ancak, yine de filmin geneline yayılan böyle bir durum yok. daha çok bunalımlı ve şımarık iki çocuk iş olsun diye bir cinayet işlemiş, onlar kadar kafası bozuk dedektifimiz de adli tıbbın incelikleriyle olayı çözmeye çalışırmış gibi görünmekte. cinayetin kendisi ve işlenişine yapılan fazla vurgu, filmi sıradanlaştırıyor. hitchcock'un filmi büyük tartışmalara yol açarken bu filmde tartışılacak veya kafa karıştıracak hiç bir şey yok. hitchcock'un rope'unda cinayetin kendisi değil "fikri" ön plandadır, öyle ki filmin en başında cinayet açılış sahnesidir, bir iki saniye sürer ve geçer. filmin yol açabileceği tehlikenin farkında olan hitchcock bu nedenle onları dengeleyebilsin diye karşılarına james stewart'ı koymuştur, gerçi katiller kadar iyi argüman geliştiremez, vicdana seslenmekle yetinir o kadar. ama bu filmde hiç biri yok.
    kısacası, içi boşaltılmış, uyarlandığı filmin yanına bile yaklaşamayan basit bir aksiyon filmi.
  • sandra bullock'un oyunculuk yapmadığı adeta "şu rolden de kurtuluyim,hawaii de ki yazlığın parası tamam." edasıyla oynadığı, michael pitt (the dreamers da bernardo bertolucci'yle çalışmış,kaliteli oyuncu) ve ryan gosling'in toparladığı filmdir.

    --- spoiler ---

    "her zaman zengin ve züppe bir yolunu bulur,kıçını kurtarır." temasına atıflar da bulunulmuştur bir de şu tema vardı "sen onun öyle sessiz durduğuna bakma,o ne anasının gözü,sinsi,çakaldır,itoğlu it." temasına da filmin sonlarına doğru değiniliyor.

    --- spoiler ---

    crime,drama,thriller kategorisinde buram buram "amerika da çekildi lan bu film" dedirten replikler,sahneler mevcut.

    film de en çok hoşuma giden söz,şuydu:

    "insan intiharı ve suçu benimsemeden dolu dolu yaşayamaz."
  • isminde numbers kelimesinin niye gectigi belli olmayan vasat film.
  • ispanyolcası asesinato 1, 2, 3 olan film.
  • ankara'da diğer sinemalarda üç milyon olmasına rağmen,mithatpaşa sineması'nda iki milyona gösterilen ve çok da kötü olmayan film.
  • bir ring of fire şarkısı. dreamtower adlı albümün 12. şarkısıdır. bestesi virgil donati, sözleri ise mark boals'a ait.

    the silicon city
    would like to welcome you in
    but there is no pity
    and no one is your friend
    be careful how you connect

    data combines in so many ways
    so many numbers get out of place
    digital crime can happen to you
    your numbers taken by somebody new

    just when you think no one’s watching you
    and all your systems are safe
    a warning light means it’s already too late

    now your computer won’t understand
    anything you try to say
    an empty screen
    no way to communicate

    now you are nobody
    your life has been taken away
    now you just keep falling
    like you’re a victim of fate
    every system is failing you

    run out of water, run out of food
    it’s hard to breathe, it doesn’t look good
    losing your senses, losing your mind
    silence so loud is your lullaby

    just when you think no one’s watching you
    and all your systems are safe
    a warning light means it’s already too late

    now your computer won’t understand
    anything you try to say
    an empty screen
    no way to communicate