şükela:  tümü | bugün
  • isp. müze.
  • basic sans, rounded ve slab olarak versiyonlarını bulabileceğiniz, tipografi dünyasının güzel font ailelerindendir. son dönemde haber bültenlerinin başlıklarında görüyorum kendilerini. severim.
  • bask dilinde müze.
  • az önce ekşi sözlük mobil uygulaması reklamı olarak gördüğüm, 2018 model, gael garcia bernal'li bir alonso ruizpalacios filmi. senaryosu ile iddialıymış. ilginç de bir afişi var. juan yan aynadan bakıyor.
  • filmekimi kapsamında izlediğim, konusuna bile bakmadan sadece gael garcia bernal'ciğim için bilet aldığım ve pişman olmadığım film. sesler ve görüntüler oldukça etkileyiciydi. yer yer güldürüp yer yer hüzünlendiren, şimdi ne olacak dozunu iyi ayarlayan bir film. filmden çıktığımda film esnasında ellerimi çok sıktığımı fark etmiştim.
  • sabah sabah aklıma gelen kötü film. gerçekten bir de ödüllü falan. ben bazen anlamıyorum bu işi arkadaş, şu filmin ödül almaya hatta ileri gidiyorum izlemeye değecek neyi var? ne olduğu belirsiz, ne için çekildiği belirsiz. sadece normalden biraz farklı diye bir şeyleri arşa çıkaran tayfa oldukça daha çok ödül alır böyle filmler. şu an başka sinemada vizyonda. gitmeyin.
  • ne anlatmak istediği bilinmeyen museo hatalı kurgusu ve bütünlük anlamında birbirini tamamlamakta zorlanan sahneleriyle izleyiciye sıkıntılı anlar yaşatıyor. mizansenler tek tek değerlendirildiğinde anlamlı fakat filmin geneli itibariyle anlam kaymasına neden oluyorlar.

    neyin niçin yapıldığını anlayamamakla beraber, film yer yer salak ile avanak filmine gönderme yapıyor sanki… bilindik sularda yüzen film, meksika kültürü ve toplumundan uzaklaşarak yapaylığını koruyor. birçok detayın havada kalışı da cabası! senaryoda ciddi aksaklılar var ve her şey bir maceradan ibaret olmamalı diye düşünüyoruz. mesela karakterler neden soygun yaptı? para için mi? alın size la casa de papel!

    soygunun altında başka bir neden yatıyor ve o nedenin altı doldurulamamış. parası olan biri neden müze soymak ister, gösteriş için mi? sorusunun cevabını film boyunca arayıp duruyoruz, çünkü cevabı bulduk derken her şey sarpa sarıyor. diyaloglarda bazı açıklamalar yer alsa da, onlara mantıklı bir açıklama bulamamak filmden kopmamıza sebebiyet veriyor.
  • filmin kısa özetini okuyup "oo aksiyon, macera, soygun.. keyifli bi film olur" diyerek girip küfür ederek çıktığım film. film mi lan bu şimdi?
  • zamanınız kıymetli ise gitmeyiniz bu filme.

    "yavvv, yapacağımız hiç bir şey yok işte; boş vakti öldürelim" diyerek gitmeyi düşünüyorsanız eğer, yanınıza kesinlikle emedur alın. zira ben, kameranın bu kadar fazla hareket ettiği, yerinde durmaz perihan gibi bir sağa, bir sola, yukarı, aşağı oynadığı başka bir film hatırlamıyorum izlediklerim arasında. başınız dönecek, mideniz bulanacak. en azından hazırlıklı olun.

    berlin film festivali'nde en iyi senaryo ödülü aldığından anlamalıydım; alman ne anlar filmden?!.

    tırt bir film. imdb puanı (7.4) yanıltmasın sakın.

    ek:
    1950 - 1970 yıllarının amerikan filmlerinde, takip sahnelerine gerilim katmak için kullanılan müzikler var ya... hah, işte o. orijinal olalım derken filmi iyice çekilmez hale getirmiş o müzikler.
  • çoğu yazarın aksine kötü bulmadığım film. yalnızca bazı sahnelerde yoğun müzik kullanımı rahatsız etti ve dikkatimi dağıttı ancak hırsızlık ve gelişmiş ülkelerin ulusal müzeleri üzerine tartışmaları çok beğendim.

    bu filmin yolda geçen kısımları, özellikle denizle bağlantısı çok hoş detaylardı benim için. bazı açılardan y tu mama tambien'i hatırlattı. son müze sahnesindeyse gerilim güzel tırmandı. eksik bir şey varsa karakterin motivasyonuydu. klasik ben bir işe yaramıyorumdan daha derin olmasını beklerdim.

    meksika sineması bence güzel işler yapıyor.