şükela:  tümü | bugün soru sor
  • (bkz: rabbin kimdir)

    hadi yine iyisiniz bak çalıştığınız yerden sordum.
  • herşeyin kendiliğinden olduğuna inanıyorsun da, allah'ın varlığının başlangıcı ve sonunun olmadığına neden inanamıyorsun diyerek cevap verilir. daha da durulmaz buralarda.
  • neden müslümanlara sorulduğunu anlamadığım soru. tüm tanrı inancı olanlara sorulması gerekir.
  • (bkz: tövbe de)
  • (bkz: ateşiniz var mı)

    yine çakmağı unutmuşum.

    tanım: o anda cevabını almak istediğin sorudur.
  • bir müslüman olarak cevab veremediğim sorudur. ne bileyim.
  • öncelikle soru islam ile değil akıl ile alakalıdır, geneldir.

    basit bir hesap makinesi mühendis olmadan meydana gelmiyor ise, hesap makinesi ile kıyaslanmayacak insan beyninin mühendisi, tasarlayıcısı kim? bu soruyu bütün insan, hayat ve kainat ile ilgili çoğaltabiliriz. o zaman bu evrenin ve görülen her şeyin bir yaratıcıya, tasarlayıcıya ihtiyacı kaçınılmaz olur. buna kimisi spinoza der, kimisi evrenin ulu mimarı der, kimisi allah der orası beni alakadar etmez. mutlak olan gerçek şu ki bu evren ve içindekiler, belli bir düzene boyun büküyor (itirazı olan yoktur sanırım) ve bu düzeni koyan bir şeyler olmalı. 5 bin kelimelik bir hikaye kitabı kendi kendine oluşmuyor, adamlar bir hikaye yazacağım diye yırtınıyorken, milyonlarca kelimelik dna'nın tesadüfen oluşması biraz komik geliyor bana.

    ihtimal 1 bu yaratıcı kendini yaratmıştı:
    böyle bir ihtimal olmaz, kendisinin yaratığı olur ki yaratılan acizdir, kendisini dahi yaratsa!

    ihtimal 2 bu yaratıcı başkası tarafından yaratılmıştır:
    bu ihtimal de akli değil, çünkü başkası tarafından yaratıldıysa yaratıcı olamaz, onu da yaratana yönelmek gerek.

    ihtimal 3 bu yaratıcı ezelden beri (başı olmayan) vardı ve ebediyete (sonu olmayan) kadar da var olacaktır ne yaratılmıştır ne de kendi kendini yaratmıştır hep vardı, bu sonuç aklidir. aksi taktirde evren kendi kendine oluştu demek gerekir ki onun bir başı var, onu başlatan var ve ona boyun eğdiren bir güç var.
  • evvelsiz ve ebedsiz bir durumda anlamsızlaşan soru.
    (bkz: hayy)