şükela:  tümü | bugün
  • güney kürdistanlı yönetmen hiner saleem'in 2013 yapımı filmi. bu yönetmeni özellikle orta çapta bir başyapıt olan vodka lemon filmi ile biliyoruz. bu son filmin başrolünde govend karakteriyle golshifteh farahani var. merak ve heyecanla bekliyoruz. sırf golshifteh abla için olsa bile.

    edit: filmin yönetmeni ilk kürt western’i diyor film ile ilgili. bu da ilginclik düzeyini artırdı.
    (bkz: http://www.radikal.com.tr/…rinin_kovboylari-1186891)
  • cok begendigim bir filmdir. farahani bir icim sudur.
    saddam askerlerine karsi eski direnisci baran'in (bkz: korkmaz arslan) turkiye sinirinda bir koye polis olarak atanip, idealist ogretmen golshifteh'e yakinlasmasini ve koyun agasina direnisini konu alir.
  • golshifteh farahani barındıran fildir.
    gene göz doldurur kendisin, hayran bıraktırır. ben onu hep izlediğim de canlandırdığı karakterle bütünleşmiş olarak bir hayal gibi bir süre peşimi bırakmaz. bu filmden sonra ellerinden çıkıp gelen o tınılarla da bir süredir beni rahat bırakmıyor.
  • az evvel izlemeyi bitirdiğim ve bir golshifteh farahani hayranı olmamı sağlayan filmdir. film temelde, kürtlerin devlet kurmak istemelerine rağmen geleneksel ağalık sisteminden ve onun artıklarından kurtulmadan, kürdün kürdü öldürmesini zorunlu kılan kişisel veya zümresel kâr ekonomisinden (kaçakçılık vb. sebeplerle) kurtulmadan böyle bir devlet kursalar bile normal bir devlet yapısı işleyişinin sağlıklı ve uzun devam edemeyeceğini, ağa babaların yönettikleri aşiretlerin kendi güç, nüfuz alanı ve ekonomik imkânlarından feragat etmemek için kurulmaya çalışılan bu devlet düzeninin ilk emarelerine dâhi karşı çıktığını/çıkacağını ve yok etmeye çalıştığını/çalışacağını, köhne namus kavramının yalnızca kürt etnisitesi için değil bütün doğu toplumları için ne saçma bir olgu olduğunu göstermeye çalışmıştır kanımca. yalnız bunları gösterirken biraz da alt tonlarda seyretmiştir kanımca, filmi mutlu sonla bitirebilmek için olsa gerek. zira öyle olmasa, govend'in babası ve aile meclisi onun öğretmen olmasına öylece kolay izin vermezlerdi, govend'in abileri daha en başından onu öldürürlerdi, baran ise ağa'nın adamları tarafından infaz edilirdi.
    filmin başlarında bahsi geçen "türkiye kürdü" ile "ırak kürdü" arasında fark olmadığı, kürdün kürdü öldürmemesi gerektiği gibi replikler geçmiş olsa da, filmin sonunda direnişçi kürt kadınların ağa'nın adamlarını öldürmesi ile son bulmuş ve bölge kurallarının aslında nasıl işlediğini de göstermiştir. türkiye'de eğri büğrü de olsa bir demokrasimiz, hukuk sistemimiz olduğuna sevindiren filmdir.
  • 2013'ün chicago film festivali'nde 'en iyi film' seçilmiş yapıttır.

    33. uluslararası istanbul film festivali'nde 'tatlı biber diyarım' adıyla gösterilmişti.
  • geç olsada vakit bulup izlediğim, sinemada izleyemediğim için de hayıflandım doğrusu.filmin akışı gayet yerindeydi.oyuncu ekibi ve mekan seçimleri isabetli olmuş. filmde ki diyaloglar kürtçenin iki lehçesi ile konuşulmakta.
  • western muhabbetini ilk duydugumda nasil olur ki deyip yuz eksitmistim acikcasi ama filme cok guzel yedirmisler. film zaten hemen hemen her seyi dozunda vermis. mekanlar, renkler, oyunculuklar, diyaloglar, siyasal/sosyal mesajlar gayet ayagi yere basar vaziyette. bu tarz yapimlarin cogalmasi dilegiyle ve tabii ki unutmadim.
  • saddam hüseyin’in düşmesinden sonra, kürt savaş kahramanı baran, iran-türkiye sınırında tanrı’nın bile unuttuğu bir köyde komiser olmayı kabul eder. ancak, bu bölgede kanun adamları değil kaçakçılar hüküm sürmektedir. derken, baran yeni açılan okulda çalışmaya gelen genç ve bağımsız öğretmen govend ile tanışır. ortadoğu usulü bu kışkırtıcı ve şakacı kovboy filminde, baran ve govend’in geleneksel baskılara ve köy ağasına başkaldırısını konu alıyor güzel film