şükela:  tümü | bugün
  • bayram vakti dedesinin ısrarına dayanamayıp sabahın köründe bayram namazına giden ateist..

    kelime dua bilmediği için "eloğlu ne yapıyor" diye fıldır fıldır gözlerle sağına soluna baktığı için hemen deşifre edilebilir..
  • ne olur ne olmaz insanı. garanti böcüsü. namaz kıldı diye başına birşey gelmeyeceğini bilen ama bir ihtimal yanılıyorsa yani gerçekten de bir tanrı varsa ve bu yüzden de namaz kılmazsa çok pis boku yiyebileceğinin bilincinde olan sağlamcı karakter.
  • gözü dalan herhangi biridir.
  • düzenli egzersiz yapan bir ateist de olabilir. özellikle namazın sonundaki selam hareketinin boynu esnetmesi açısında boyun fıtığına ve de kireçlenmeye iyi geldiği biliniyor.
    (bkz: biliyoruz da konusuyoruz)
  • inanıyor görünmekten menfaat temin eden modeli için (bkz: münafık)
  • bunların beş vakit namaz kılmayıp, sadece cuma ya gidenleri de vardır.
  • başına gelen felaketlerden sonra acaba ateistim diye mi bunlar başıma geliyor sorgulaması sonucu bi de şunu deneyim mantığıyla hareket eden ateist.
    bunların nazar boncuğu alıp takan versiyonları da mevcuttur.
    (bkz: bi siktir git çay koy)
  • ölen dedesinin cenazesinde saf tutan ateisttir. tabutunu da taşır, üzerine toprak da atar. inançlı bir insan olan dedesine karşı olan son görevini onun istediği şekilde yerine getirir. belki elleri gökyüzüne bakarken allaha onu cennetine kabul etmesi için dua etmez ama içinden geçirdikleri arapça cümle kalıplarından daha değersiz değildir.
  • ev ahalisinin huzurunu sağlama görevi kendisine kalmış olabilir.

    babam 3-4 ay önce namaz kılmayı resmen bıraktı. zaten sadece cuma ile bayram namazlarına katılırdı. artık yaşı geçiyo, kilolar, eğil kalk bel ağrısı derken her bayram sabahı kapıma dayanıp kalk la namaza gidiyoz diyen adam geçen bayram namazına uyandırmadı beni. birkaç aydır cumaya da gitmiyordu ama o sabah ev ahalisine artık namaz kıl(a)madığını resmen deklare etti.

    fakat tabiri caizse bu olay benim kıçımda patladı. 1 yıl önceye kadar 25 yıldır islamla sürdürdüğüm seviyeli ilişkime son vermem sebebiyle camiye uğramıyordum. fakat bu durum ev ahalisinin gözüne batmıyordu. sanırım babamın perdelemesinden faydalanıyordum. ne zaman ki babam camiye gidemez raporunu bizimle paylaştı durumum validenin gözüne batmaya başladı. evde namaz kılan adam kalmadı diye her cuma ezanı sonrası söylenmeler filan... evde yas ilan edildi. seccadeler yarıya çekildi.

    e şimdi çıkıp da diyemiyorum ki anne ben atayis oldum dinsiz putperest bi pezevenk oldum camiyle işim yok diye. bir süredir 2 haftanın birinde cuma namazını müslüman cemaatiyle beraber eda ediyorum. çok çelişkili bi durum aslında. camiye gitmesem annem üzülecek, evden camiye diye çıkıp camiye gitmesem yalan söylemiş olcam, zaten 2 dk yürüme mesafesinde komşular senin oğlanı gördük atari salonuna girdi camiye uğramadı dicekler. içeri giriyorum cemaatle beraber jimnastik* yapıp çıkıyorum. evdekiler mutlu, cemaat beni bilmiyo onlar da mutlu, ben de çok siklemiyorum durumu aslında.

    bütün mahallenin huzuru bana bağlı mk.