şükela:  tümü | bugün
  • müslüman bir bireyin artık daha müslüman gibi yaşamaya karar vermesidir.
  • güzel bir olaydır. tabi namaz dediğin şey kuran'a göre kılınır. misal; kuran, namazda ezbere birtakım arapça kelimeler tekrarlayın demez, namazda okuduğumuz duanın bilincinde olmamızı ve namazın kötülüklerden alıkoyması gibi şeyler ister.

    namaza yeni başlayacaklar için şu yazı yardımcı olabilir: kuran'a göre namaz - türkçe namaz olur mu - kıyam rüku secde - namazda okunabilecek dualar
  • (bkz: yoga)
  • ilk 31 sonrası yerini eylemsizliğe bırakan eylem.
  • birkaç yıl önce aniden gerçekleştirdiğim. bir gün arkadaşımda otururken namaza başlamayı düşünüyorum demiştim ve eve dönerken islami bir kitapçıya girip namaz hocası almıştım. hatta çalışanların ''bu tipin namazla ne işi olur?'' bakışlarına maruz kalmıştım, ölsem unutamam.

    yaz tatilinin başlarıydı o ara. şimdi tam hatırlamıyorum ama bir süre sıfır tavizle kıldım namazımı. gel zaman git zaman örtüye yabancılaşmaya başladım. ya ben neden böyle giyiniyorum ki namaz kılarken, başımı neden kapatıyorum diye düşünmeye başladım her vakitten önce. namaza başlamadan uzun uzun aynada kendimi inceliyordum. yine de inat edip devam ettim ama zamanla iyiden iyiye koptum olaydan. namazdayım ama namazda değilim, o an giydiklerimde hep aklım. böylelikle namazdan uzaklaştım. önce vakitleri es geçmeye başladım. sonra bazı günler kılmamaya başladım. arada estikçe açık namaz kılıyordum (bunu kimseye söylememiştim daha önce ilk defa buraya yazıyorum.). derken dinden de soğudum. sonra tamamen çıktım. dinden çıkış süreci namazla başlayan tek insanımdır.
  • guzel bir duzene vesile olabilir. nacizane bir kac sey yazmak istiyorum.

    maalesef dinin bizzat politika ve siyaset icerisinde en onemli arac haline gelmesi insanlarin din algilarini cok degistirdi. artik namaz kilan adamin akpli veya siyasal islamci, kilmayanin din dusmani kabul edildigi zamanlardayiz ki bu zaten bizzat selefi dusuncenin temellerini saglamlastiran ayni zamanda toplumsal kutuplasmayi arttiran bir sey. biz, turkiye olarak farkliydik. dunyanin butun musluman cogunluklu ulkelerinden cok farkliydik. ama git gide benzedik. kendi modelimiz yerine malezya modeline benzedik. siyasal islamcilar, bu sistem kendilerine yaradigi icin bunun guzel goruyor olabilirler. ama bu, toplumu bizzat bir daha birlesemeyecek noktalara goturen kritik adimlardan biriydi. ve basarili oldu.

    bu karari alan suser kardeslerime sunu soylemek istiyorum. lutfen kendinizi baski altinda hissetmeyin. namaz kilmak islam dininin bir ibadeti ve hayati duzenleyecek sekilde gerceklestirilirse insana huzur veren bir eylem. kilmadiginizda kafir degildiniz. kilmaya basladiginizda da cennetlik olmayacaksiniz. sadece, bu dunyada iyi insan olmak ve bunun odulunu almak icin ahirete kadar beklerken gelecekte yapacaginiz iyiliklerin hazzini simdiden hissettiren bir eylem, inandiginiz ve tek yaratici olan allah'in nimetlerine sukuru de iceren, kotuluklerden sakinmak icin siginilan bir kapi, insani mutlu hissettiriyor.

    ornek vermek icin soyluyorum. ataturkcu bir anlayisim var, laikligin onemini hep savundum bu gunlerde bir kez daha gozlerimle goruyorum. yani demek istedigim, son yillarda bizzat toplumu kutuplastiran "ya onlardansin ya bunlardan" mantigindan etkilenmeyin. namaz sizin, bizzat sizin ibadetiniz. insanlarin sizi namaz kiliyor diye kucuk gormesi veya buyutmesi ne gururunuzu kirsin ve kibirlendirsin. bu sizin ibadetiniz, eger bu ibadetten dolayi birisi veya birileri sizi degisik goruyorsa (olumlu veya olumsuz) zaten o ortamdan uzak durmak gerekli, ruh sagliklari pek yerinde olmayabilir.

    bu basit bir ibadet ya. farzlari kilsan gunde toplam 15 dakikani alacak, gun icinde bir katoligin veya ortadoksun kiliseye girip dua etmesi gibi, aslinda hicbir siyasi gayesi olmayan bir ibadet.

    eger bunun farkina varmazsa insan, memlekette cogunlugun yaptigi gibi ki vakit arasi yemedigi bok kalmayip onlari cesitli bahaneler (fetvalar) ile masum gosterip ibadet ettigine inanmaya baslar ve kotu bir insan olursun.

    cevrenizini iyi bir insan oldugunu dusunmenizi istiyorsaniz sadece cikariniz olanlarin degil olmayanlarin da iyi bir insan oldugunuzu dusunmesi gerekiyor. bu yuzden, nacizane, ibadeti yaparken herhangi bir dunya cikarini gozetmeden, "dur sefim, amirim surda kiliyor bizi de gorsun" anlayisindan uzak, sadece kendinizi huzurlu hissetmek icin ibadeti yerine getirmeniz. alnin bir kez secdeye degisi bile mutlu ettiriyor o zaman insani. farkli insanlarla herhangi bir cikar iliskisi olmadan yanyana saf tutmak gonlu bir hos hissettiriyor.

    allah kabul etsin.
  • net bi karar olarak verildiğinde hayatı değiştiren karardır.

    ancak hayat bununla değişmez, bunun arkasında bir iman sureci olmalıdır.

    islam dusmanlarinin en yaygın olduğu bir fakültede eğitim aldığım sırada okuduklarım ve araştırdıklarımda islam hakkinda kafamdaki şüpheler yavaş yavaş gidiyordu.

    bunun akabinde namaza karar verdim ve bu araştırmalarım surunce daha güçlü bir inanca sahip olmaya başladım.

    yıllar geçti, hem birikimim hem de aldığım eğitim sonucu artık kendim tezler üretmeye başladığımi fark ettim.

    islam'a dair kafamda en ufak bir şüphe kalmak dursun, artık ileri sürülen (temcit pilavı) şeklinde 20-30 kusur adet iddiayı ezber bilgilerle değil kendi tezlerimle curutebilmeye başladım.

    yaşıyor gidiyoruz, bir hayat hakkımız var. bunu en iyi şekilde ortaya koymaya uğraşıyorum ve hayat benim için çok daha anlamlı. namaz ise içte olan bir şeylerin sonucudur. icte bir şey yoksa eğilip kalkmak sadece insana spor olur ve birkaç günden öteye geçmez.