şükela:  tümü | bugün
  • evet, diyanet.gov.tr'den cevap geliyor. ister başını okuyun ister kıçını ama bu kafa pardon bu görüşün sonu ölümdür;

    http://www.diyanet.gov.tr/…eboku.asp?sayfa=21&yid=4

    --- spoiler ---
    eş-şâfiî ve malik b. enes'e göre namazı kasten terk eden kimse kafir olmaz, ama öldürülür.
    görüldüğü üzere, ahmed b. hanbel ile eş-şâfiî ve malik b. enes, namazı kasten terk edenin itikadi durumu hakkında farklı görüşlere sahip iseler de, böyle bir kimseye ölüm cezası uygulanacağı görüşünde birleşmektedirler. ancak ahmed b. hanbel'e göre cezanın gerekçesi irtidat/dinden dönme iken 176 eş-şâfiî ve malik b. enes'e göre gerekçe namazı kasten terk etme suçudur. şu halde eş-şâfiî'ye göre namazı terk etmekle irtidat hariç ölümü gerektiren bir suç arasında fark yoktur.177 dolayısıyla namazı terk ettiği için öldürülen bir insan, islamî hükümler gereğince yıkanır, kefenlenir, cenaze namazı kılınır, müslüman mezarlığına gömülür ve varisleri ile arasında miras hükümleri uygulanır.
    eş-şâfiî, namazı kasten terk eden kimseye uygulanacak prosedürü şöyle ifâde etmektedir:
    "müslüman olanlardan farz namazı terk eden kimseye "niçin namaz kılmıyorsun?" diye sorulur. eğer sebep olarak unutmaktan söz ederse, `hatırladığın zaman kıl' deriz. eğer hastalıktan söz ederse, `ister ayakta, ister oturarak, ister yan yatarak, ister imâ ile; gücün nasıl yeterse öyle kıl' deriz. eğer, `namaz kılmaya gücüm yetiyor, gerektiği gibi de kılabiliyorum (ama yine de kılmayacağım)' derse ona; `namaz, senin yerine başkasının yapamaycağı bir görevdir. ancak senin eyleminle yerine gelir. bu sebeple, kılarsan ne âlâ, kılmazsan tevbe etmeni isteriz. tevbe etmezsen seni öldürürüz' deriz."178
    mâlik b. enes de, "kim allah'a inanır, peygamberleri tasdik eder ve namaz kılmazsa öldürülür,"179 ifadesiyle, eş-şâfiî ile aynı görüşe sahip olduğunu ortaya koymaktadır.
    ahmed b. hanbel, namaz kılmamakta direnen kimseyi öldürmeden önce üç gün hapsetmeyi vâcip görürken, eş-şâfiî bunun iyi bir şey olduğunu, ama şart olmadığını söylemektedir.180

    --- spoiler ---
  • namaza "sorun sende degil bende", "kariyerime odaklanmam lazim", "daha iyilerine layiksin" gibi seylerle gelinmedikce sorulmamasi gereken soru.. endiseye gerek yok bak..
  • "eş-şâfiî ve malik b. enes'e göre namazı kasten terk eden kimse kafir olmaz, ama öldürülür"

    (bkz: south park sessizliği)
  • "neyse ya, kafir olmuyomuş sonuçta."
  • (bkz: çarpılmak)
  • dini kaynağından ve açıklayıcısı, öğreticisi olan peygamber sav'den en doğru şekilde öğrenmiş olan sahabe-i kiram namaz dışında hiç bir amelin terkini küfr olarak görmezmiş.
    sahabe, tabiin ve tebeut tabiin dönemlerinde namazın günümüzde ki gibi külliyen terk edilmişliği varit olmamış böyle bir vakia hakkında nakiller gelmemiştir. (olsa idi çokça nakil varid olurdu)
    ayeti kerimede de allah namazı kılın müşriklerden olmayın buyurmaktadır.
    buradan da anlaşılacağı üzere namazın külliyen terki müşrikliğe kapı açmak olduğu gibi küfr bir fiili ameldir. küfr ise islam dairesinden çıkmak anlamına gelir ister cehalet ile ister bilerek olsun, kişi iman ettiğini iddia etsede, iman ehli olduğunu zannetsede (kendini kandımış olur) küfr üzerinedir ve mutlak suretle cehennem ehlidir.
    namazla ilgili ayetlere bakılırsa namazı terkeden nesillerin cehennemde galya kuyularında azap göreceği kesindir, bu allah'ın hükmüdür, onun hükmünün üstünde hüküm yoktur.