şükela:  tümü | bugün
  • yabancı ulkelerdekı yatchılık boat ıvır zıvır fuarlarında türkiye standında hep bulunan gelen gıdenın yakasına zorla ıgnelenen, ıgnelenırken muhakkak hep aynı aay batırıcam dur battı esprırsı karshılıklı olaraktann yapılan, bılmeyenlere (bkz: evil eye) diye osuruktan teyyare bı shekılde tanıtılan zımbırtı
  • bu boncukların maret sucuklarda olması da enterasan bir olgudur.
    surdibinde ssg türevi insanları palayla mı doğruyorlar nedir olay anlamadım ??
  • nazar boncuğu, güzel bir şeydeki hata için de kullanılır. bu deyimin, ülkemizin beceriksiz zenaatkarlarınca dayatılmış bir deyim olduğunu sanıyorum, değil düşünüyorum, daha doğrusu biliyorum. hiçbir boku doğru dürüst yapamazlar, gördüğün hataya da nazar boncuğu derler, sanki yaptıkları bok nazar değecek kadar güzelmiş de, o hata olmasaymış nazar değecekmiş gibi...bir örnek kullanım:

    - yıldırım usta, bu masanın iki bacağı kırık mı, yoksa masalar iki bacaklı mı olurdu...
    - nazar boncuğu be aabi
  • nazar deemesin die takılan camdan garip şekilli şeeler..
    pek bi moka yaradıı görülmemiştir şindiye dek..
  • ankarada eskisehir yolu (idi galiba) uzerindeki devasa genishlikte ve 40 kusur katli halkbank binasinin 10 kusuruncu katinin penceresinin altindaki zimbirti, galiba depremden korunmasi ichin asmishlar. (bkz: turk oldugunu belli etmenin yollari)
  • arka sokakta çikolata içilen fincanların dibinde bulunan şey.
  • elidor ile yikanmis saclara nazar degmesin diye takilan boncuk.
  • tarihteki ilk türk devletlerinin şamanizme göre inandıkları ve kendilerini koruduklarını düşündükleri simge.inanca göre mavi göz* iyiliğine inandıkları gök tanrı'nın gözüdür ve kendilerini kötü gözlerden yani yer tanrısından korur.
  • zaman zaman, durduk yerde çatladığı rivayet edilen nesne.