şükela:  tümü | bugün
  • cocuklugumdan beri nba izlerim. seyir keyfim her gecen sene daha da artti.

    bu arada, bircok kisinin aksine dusuncem, 90larin 2000lerin nba sampiyonu takimlari su anki ligde orta sirada zor tutunabilirdi.
  • micheal jordan'dan sonrasını izlemedim
  • ...
  • avrupalı oyuncu sayısının artmasındandır.
  • bunu doksanlarda doğan bir arkadaş ortaya atıyorsa bizim jenerasyonumuzun da geçtiğini anlaması lazım gelen durum.

    dallas-miami çekişmeleri lakers-miami sonra ray allen-kg-paul pierce lı takım sonra wizardstan gilbert arenasın parladığı dönemler , kobe nin efsane sezonları amareli nashli suns tim duncan ın önderliğinde akıl dolu oynayan spurs aa onun öncesinde hamilton wallace billupslı kadro ne bilim tam bizim sporla beslendiğimiz lise yıllarımıza denk geldi çok zevk aldık şimdi abi iş güç derdi askerlik evlilik arada özetlere bakıyorum mesela yabancı geliyo çoğu bana ve o eski tadın kalmadığını hissetiriyor.
  • iyi oyuncuların üçer beşer bir takıma doluşmak istediklerinden dolayıdır.
  • olmayan olaydir.

    su anda nba deki en kotu takimlar olarak kabul edebilecegimiz nets, hawks, bulls, suns gibi takimlarin maclarini bile izlemek keyifli. nba deki toplam yetenek seviyesi bence butun zamanlarin en ust seviyesinde . burada nba in lig olarak nfl i gecebilecegi konusuluyor. bence bu topic de yazan arkadaslar maclari biraz daha yakindan takip etsinler.
  • kesinlikle. bir kaç sebep var.

    en büyüğü, artık kimsenin üniversiteyi bitirip gelmemesi. oyuncular olgunlaşmadan dalından kopan meyve gibi, mental olarak toy olarak başlayıp, ne oyununu, ne kişiliğini geliştirmeden hayatına devam ediyor. gençken oturmayan şey, ilerde de olmuyor veya çok geç oluyor. nba deneme yapma yeri değil ki. koskoca le bron, bu yaşa geldi, sırtı dönük veya bire bir pota altı mekaniği geliştiremeden oynuyor halen. kobe gibi, öğretmen bir koça da denk gelmedi.

    zamane lakayıt ve bencil ortam da eklenince, oyuncular burdan da kaybediyor. larry bird, magic johnson 25'inde profesör gibiyken, şimdikilerin çoğu, 25'inde ergen havasında.

    ondan sonra, üçlük modası ve kolaycılığını sayarım. üçlük yüzünden, asistlerden de olduk. (allah'tan rondo falan var halen.) normal pozisyon ararken iç alanda iş çevireceklerine, herkes 3'lükçüyü arıyor. fast break bile 3'lükle bitiyor, yazıklar olsun artık. nba bu, eurolig ettiniz çıktınız.

    son olarak da, aynı takımlara tüm yıldızları doldurma hastalığı. çoğu takımlarda kimse yok, bazı az sayıda maçlar all star maçı. üstelik top 1 tane olduğundan, yıldızlar başka yere göre daha az hünerini sergilemiş oluyor. yani takım için iyi ama, seyirlik olarak sonuç kötü oluyor.

    önceki dönemler eski olduğu için değil, iyi olduğu için iyiydi. şimdikiler bilmiyorsa, ki bilmeyebilirler yapacak bir şey yok, bu onlar açısından üzücü ama, yeniyi yeni diye iyi sanmalarına yol açıyor.
  • (bkz: sürekli olarak çocukluğuna özlem duyan tuhaf tip)

    hepsi de bu başlıkta tespit edilebilir. bunların futbol müadilleri de nerede o eski maradona ve pele muhabbeti yapan amcalar olur.

    eskinin iyi olması falan da değildir saçmalamayın. nba hiçbir zaman şuanki kadar atletik, top kabiliyeti yüksek, şütör ve pasör olmamıştı.

    80'lerde falan üçlük çizgisini savunmanıza hiç gerek olmazdı ancak gene de her maç 115 sayı yerdi takımlar dsadsadsada. o kadar sikimsonik savunmayla geçen yıllara nostalji kasan bunaklarsınız.
  • aklı olmadan fikri olanların doluştuğu başlık. ulan sen takip edemiyorsun diye keyif vermiyor ne demek. bıktırdınız her alanda nostalji kasanlar. şu an nba'de oynanan oyun top seviyede. o saydığınız yıldızlar şuan oynasalar hepsi ortalama oyuncular olurdu. açıkçası %30 la saha içi isabet atan kobe yerine % 50-60la oynayan oyuncular izlemeyi tercih ederim. biri de westbrook'a saydırıp bencil demiş adam asist krallığında birinci geçen sene rekor üstüne rekor kırdı. "artık savunma yapmıyolar yha" diyen malları zaten saymıyorum basketboldan anladııklarını sanmaya devam etsinler.
    edit: oyuncuların ne kadar geliştiğini eski smaç yarışmalarından görebilirsiniz. eskiden ters smaç basıp 50 puan alıp şampiyon olanlar vardı. şimdi 4 kişi üzerinden uçup finale kalamıyorlar.