şükela:  tümü | bugün soru sor
  • merak ettiğim soru. istanbul’da yaşamıyorum, ankara’da da bitaksi’yi kullanmadım.

    neyse; önce kısa bir şey açıklamak istiyorum. bundan yıllar yıllar önce annemle ankara’da tek başımızayız. saat gecenin bilmem kaçı. gara gitmemiz lazım, yolculuk yapacağız ben de tahminen 5-6 yaşlarındayım. 19 mayıs stadyumunda indik otobüsten, gara gitmek için de taksiye binmek istedik. ama taksici; yer söyler söylemez anneme bağırmaya, “şuradan şuraya gitmek için taksiye mi binilir?”demeye başladı.
    elimizdeki valizleri, kızıyla gecenin bir yarısı yola düşen bir kadını umursamadan, bizi neredeyse zorla indirdi.

    o gün bugündür hastane işleri vs. gibi gerçekten aşırı sorunlu/zorunlu durumlar olmadıkça binmem. yani amacım taksicileri savunmak falan değil.
    ama bitaksi gibi bir uygulama yıllardır varken neden uber gibi yabancı menşeili bir uygulama popüler oldu birden anlayamıyorum, bunun önemli bir sebebi mi var?
    amacım ‘milliyetçilik, yerlilik’ kasmak veya ‘babayiğitlere’ destek olalıııım gibi saçma sapan duyarlar kasmak değil de; yıllar önce yine uber den esinlenilerek yapılmış bitaksi yerine neden bu kadar popülaritesini arttırdı bu uygulama bir anda?
    edit: bilgilendiren herkese teşekkür ederim. biraksiye üye taksicilerin biraz daha “elit” hizmet verdiklerini düşünüyordum, yanılmışım:(
  • durak taksilerinin ya da başı boş yolcu arayan taksi şoförlerinin aynı zamanda bitaksi bünyesinde de hizmet vermesinden dolayı ortaya çıkan tercih.

    taksi/bitaksi/itaksi (kısacası sarı taksilerin hepsi) karşısında neden uber gibi bir hizmetin tercih edildiğinin sorgulanması daha yerinde bir durum olacaktır. onun cevapları da fazlasıyla ayrı ayrı başlıklar halinde ekşisözlük veri tabanında mevcut zaten.
  • çünkü taksilerin veya kısaca ticari araç sürücülüğünün herhangi bir eğitim, araç vb standartının olmamasından dolayı. insanların bir baltaya sap olamayan ilkokul terk adamlara avuçla para verip canını emanet istememelerinden dolayı. uber’de bir müşteri memnuniyetsizliği olursa yaptırımı olacağından dolayı.
  • sıkıntı genelde yerli firmaların işin kolayına kaçması,yabancıların ise daha komplike çalışmalar yaparak daha profesyonel ve düzgün işleyen sistemleri önümüze koyması oluyor. yerli girişimciler atsa bu profesyonel adımı her şey çok farklı olacak ama...
  • "çünkü uber bir ulaşım uygulamasıyken bitaksi bir taksi çağırma uygulaması" şeklinde cevaplanabilecek soru. bitaksi'den yalnızca uygun durumdaki taksiyi çağırabilirsin. sonrasında taksilerle ilgili şikayet ettiğin her şey "kısa mesafe için almama, kötü araba kullanma, kabalık vs" yine mevcut. uber'in herhangi bir aracında ve şoföründe bunu yaşadığında şikayet edebileceğin, sana özüm bulacak bir muhattabın varken, bitaksi'de yok. ne şoförü değerlendirebileceğin bir sistem var ne de şikayetlerin bir işe yarıyor.

    (bkz: bitaksi çalışanı taksicinin dehşetli rezaleti)
  • bi taksi android uygulamasının dandikliği kullanmamak için yeterli sebep.
  • çünkü; bitaksi güzel bir uygulama da olsa zamanında birden fazla kullanmış olsam da, sonuçta taksi yine aynı taksici yine aynı taksici. uygulamadan belirtiyorsun gideceğin yeri, kısa mesafeyi görünce zaten kimse sallamıyor, mesafe artınca çağrıyı kabul edip gelen araç bir süre sonra çağrıyı iptal edebiliyor, sebebi de sizin bulunduğunuz konumda beklediğiniz halde belirtiğiniz biniş konumunu terk etmeniz ile. az daha iptal ücreti kesilecekti bir de bu sebeple benden. 2-3 dk içinde yine aynı taksi önünüzden müşteri almış bir vaziyette geçip gidebiliyor. alsana bitaksi işte, uygulama aslında çok güzel düşünülmüş ama sistemdeki taksicilerin zihniyeti aşırı derecede berbat.
  • simdiye kadar bindigim hicbi uber aracinin plakasini sevgilime, arkadasima, anneme mesaj atmak zorunda kalmadim.

    taksiyi bi taksiden bile cagirsam hala yapiyorum. bu sebepten olabilir.
  • genelleme yapmak istemem ama gördüğüm kadarıyla çoğu insan ubere video çekmek story atmak için falan biniyor. özel araba hissi, binen kişiyi yüceltiyor yani kısaca egosal bişey n'oluyo taksiye binseniz. illa hava atacaklar diye bi gün biri böbreklerini çaldırmasa iyi. sonuçta uber binen için de yasal olmayan saçma bi sistem.