şükela:  tümü | bugün
  • bir zamanların ünlü yorumcusu ve şimdinin kedici nermin ablası. * * meraklısına 45'liklerinden bazılar:
    hayat mı bu / canımın içi
    olmaz bu iş olamaz / o gitti
    efkar / oy canım oy cananım
    aşk var saadet yok / bir yudum su
  • // hayat mı bu?
    şarkının böyle dediğine bakmayın siz; bu şarkıyı söyleyen nermin candan'ın da, plağı çıkartan elif plak'ın da hayatı bu plak sonrası epeyce değişmiş ve paraya para demez olmuşlardı 70'lerin ilk yarısında. elif plak; plakların çok satıyor olduğu o muhteşem dönemde arka arkaya bir dolu 45'lik çıkartmış plak şirketlerinden biri. diğerlerinden tek farkı çok fazla şarkıcıyla çalışmamış olmaları. onlara bağlı sanatçılar da ömrü billah onlara bağlı kaldı: kerem güney, leyla nur, nermin candan ve birkaç kişi daha.

    şirketin temel taşı sayılan kerem güney'in "aldırma gönül" adlı 45'liği ortalığı kırıp geçirince, herşeyin önü açılmış ve oluşturulan elif stüdyo orkestrası eşliğinde plaklar sık aralıklarla kaydedilip verilmişti piyasaya... şirketin temel taşı kerem güney ise, süperstarı da leyla nur'du. leyla nur'un "elveda meyhaneci" adlı 45'liği yüzbinlerce satmıştı. bugün sahaflarda 45'likleri karıştırdığınızda görürsünüz ki her üç 45'likten biri leyla nur'un bu şarkısıdır.

    ama yine de benim süperstarım nermin candan'dı. nermin candan; özenle hazırlanmış plak kapaklarıyla, çok keyifli, çok popüler şarkılarıyla her zaman favorilerimden biri olmuştu. ilk 45'liği "hayat mı bu" zaten türk popu'nun en kıyamet koparmış 45'liklerinden biri. bu plak ile çok çabuk ünlendi şarkıcı ve o dönem türk popu'nda çok ender görülen bir şey oldu; 45'liğin 'b' yüzü de çok tuttu. 45'liklerin 'b' yüzleri genellikle adet yerini bulsun diye herhangi bir şarkı ile geçiştirildi ama nermin candan'ın bu ilk plağında biz 'b' yüzünü de çok sevmiştik: "o benim herşeyim, o canımın içi..." o dönemler, erdir zat'ın bir yazısında gayet hoş olarak tesbit ettiği gibi "hafif müzik hafif yunanlı'ydı" ve nermin candan'ın plakları arka arkaya gelmeye başladı. sözleri çoğunlukla ülkü aker, bazan fikret şeneş yazıyor, türkçe söz yazılacak yunanca parçaları norayr demirci seçiyor kimi zaman da bunları kendisi bestelemiş oluyordu. kimi zaman da işin kolayına kaçtılar elbette. başkalarının bulduğu ve üne kavuşturduğu parçaları olduğu gibi aldılar ve nermin candan bunları da gayet hoş, gayet cici ve sesinin lezzetini katarak söyledi.

    bu anadolu pop'un patlamasına kadar böyle sürdü. selda'nın, fikret kızılok'un, moğollar'ın, hümeyra'nın ortalığı toza dumana kattığı dönemde ise nermin candan da folk esintileri taşıyan 45'likler yapmaya başladı. bunlar, elbette böyle şarkıları hayatı boyu söylememiş olan nermin candan'ın hanesine artı puan olarak geçmediler ama, yine de kerem güney oturup, nermin candan'a özel böyle şarkılar bestelemişti işte.

    o gitti
    folk rüzgarı dinip, eski günlere dönüldüğünde ise çoğu şarkıcı gibi nermin candan'ın da popülerliği pek kalmamıştı. son 45'liğinde elif plak paraya kıyıp; atilla özdemiroğlu, onno tunç, h. münir ebcioğlu, dün bugün yarın orkestrası gibi devasa bir kadroyu bir araya getirdi ama yapılacak birşey yoktu artık. türk popu başka tellerden çalıyordu ve çoktan selami şahin'in hükümdarlığı altına girmişti.

    birkaç yıl önce, nermin candan bir şekilde yine gündemdeydi. ilk albümünden beri her albümüne o dönemlerden bir ya da birkaç şarkı alan ebru gündeş, şarkıcının en büyük hit'i "hayat mı bu"yu seslendirmişti. muhtemelen bu şarkılarla büyümüş ebru gündeş de o dönemi ve şarkılarını çok seviyor.

    yalnızca bu kadar. başka hiçbir haber yok nermin candan'dan. yıllardır, sanatçı ile ilgili olarak en ufak birşey duymadım. bir albüm, bir kasetten geçtim, ne bir röportaj ne bir haber, ne bir fotoğraf... bu süperstar'lara ne olur böyle, nereye giderler? //

    (naim dilmener)
  • http://www.youtube.com/watch?v=3si59afyniy

    taş plakların vazgeçilmez isimlerinden bir sanatçımız.
  • hulya kocyigit ile izzet gunay'in basrolu paylastigi, 1971 yapimi bebek gibi masallah filmine, arabaya tas koydum sarkisini seslendirerek guzellik katmis sanatci.