şükela:  tümü | bugün
  • kafayı yedirten illüzyondur:

    http://gph.is/29rhlwa

    balık gözü falan diyeceğim ama yok, ziya'nın arkasındaki duvar aynı, yani yay çizerek de yürümüyor. aklıma gelen tek teori, teorilerin en saçması: adile naşit masa değiştiriyor.

    nasıl iştir bu? nasıl yaptıklarını bulana veya getirene 100 bin lira veriyorum (eski parayla).
  • önce adile naşit'in solundan çekim yapılıyor sonra şener şen ayağa kalktığında adile naşit'i kareden çıkartıp kamera geriye doğru gidiyor ve adile naşit'in arkasından çekim yapılıyor.

    ver paramı.
  • kameranın yerinde durduğu, yerinde döndüğü görüntü. para mara yok.

    yalnız şeyi fark ettim, masadaki şekerlik "ikinci masada" (?) yok.
  • perdeye de dikkat edilmesi gereken çekim. adile naşit perdenin bir ucundan öteki ucuna "uçuyor".
  • adile naşit'in kameramanın arkasından geçip karşı sandalyeye oturduğu çekim.
  • halbuki adile nasit masanin altindan gecerek yandaki sandalyeye oturuyor..
  • güzel yakalanmış bir çekim. aralarındaki masa le şeklinde muhtemelen. yürüyüp diğer kenara oturmuş, adile abla zaten yan bakıyor başta tüm sevimliliği ile.
  • ikinci karede adile naşit yerine ona benzetilmiş bir başka kişinin oynatıldığını düşündüğüm çekim. zaten amorstan hiç te adile naşit'e benzemiyor o kişi.
  • kamera geriye giderken zoom yapiyor.
  • 5 dakikadır ben mi kaçırdım diye 20 kere izledim. ne acayipliği ya. kamera kameramanın omzunda, şener şen ayağa kalktığında kameraman da ayağa kalkıyor ve adamı takip ediyor, oturduğunda da kameraman da oturup son resmi buluyor. bu plandaki tek olay, plan içinde aksın değişmiş olması ( şener şen sağa bakarken, plan sonunda sola bakıyor adile naşit için) o da acayip bir durum değil.
    günümüz dizilerinde bile onlarca böylesi var.