şükela:  tümü | bugün
  • 31 mayıs'ta ortamlara düşmesi beklenen yeni katy perry single'ı.
  • 31 mayıs cuma günü yayınlanacak olan, katy perry'nin yeni albümünün çıkış teklisi olduğu düşünülen parça.

    witness döneminde kendi standartlarına göre iyi bir başarı yakalayamayan (tekrar ediyorum başka bir sanatçı bu albümün elde ettikleriyle bir ömür geçinebilir fakat katy perry standartlarına göre başarısızdır) katy, bu sefer işini sağlama alıyor gibi. iki hafta önceden radyolarda ara ara kendi sesiyle yeni şarkısını tanıtmış ve bugün paylaştığı fotoğrafla da işini ciddiye aldığını göstermiştir.

    single kapağı

    witness dönemindeki palyaço makyajından, yüzüne yakışsa da insanların sevdiği katy perry imajını yerle bir eden saç kesiminden, altın günü kombinlerinden sonra bu fotoğraf bile iyi bir pr çalışmasına işaret ediyor gibi. zaten jüri üyeliğini yaptığı american idol yarışmasının finalinden önceki son 7-8 hafta boyunca programa katıldığı stylingler ile adından epey söz ettirmişti sosyal medyada.

    radyo çalışanları da şarkının hafif başlayıp mükemmel ve tam katy perry tadında bir nakaratla devam ettiğini, şarkının ses getireceğini belirtiyor.

    ne diyelim, umarım yapılan hatalardan ve pr ekibinin beceriksizliğinden çıkarılan derslerle dolu, pop kültürü için güzel bir dönem olur.
  • katy perry'nin 31 mayıs'ta yayımlanacak olan yeni single'ı.

    resmi olarak bugün duyurulmuş olsa da hayranlar için pek sürpriz olmadı. bir süredir şarkının adını ve tarihini biliyorduk.

    şarkının, 2010'lu yılların başlarındaki pop şarkılarına benzediği ve pozitif bir atmosferinin olduğu söyleniyor. şarkı için şu an yapamıyor olsam da, single kapağı bana prism döneminin ferahlığını hissettirdi. aynı zamanda 2016 yaz olimpiyatları için hazırlığı rise'dan bu yana ilk solo single'ı olma özelliğini taşıyor. umarım albümde tek bir düet bile olmaz.

    witness'tan sonra attığı ilk hamle olduğu için bu şarkı hayati önem taşıyor. insanların güvenini tekrar kazanabilir veya onlara nefret etmeleri için bir sebep verebilir. hangisinin olacağını önümüzdeki süreçte belli olur.
  • bugün yayınlanmış katy perry solo single'ı. kalbi kırık ve geçmişten kurtulmaya çalışan bir kadının sözlerini dinliyoruz. klibe baktığımızda da bunun için spiritüel yolculuğa çıkmış, kendi içine dönmüş ve farklı terapi yollarını deneyen bir kadın görüyoruz. klipteki 60-70lerin havasını, renkleri, temayı, katy'nin uzun sarı saçlarını sevdim; şarkıyı da beğendim. umarım sağlam bir solo albüm gelir artık.
  • katy perry ve zedd ikilisinin 365'ten sonraki ikinci bir araya gelişidir. katy perry'nin gelecek olan altıncı stüdyo albümü kp5'in de habercisi niteliğindeki single'dır ayrıca. bu soğuk, ruhsuz ve salt bilgi içeren girişten sonra kafama göre takılabilirim sanırım. hehe.

    öncelikle şunu söylemek isiyorum. şarkı, çok eğlenceli görünebilir ve sizde kendisine yüksek sesle eşlik etme isteği uyandırabilir ama özünde ayrılığın üstesinden gelemeyen bir kadının çırpınışlarını anlatıyor. ayrılık acısı o kadar büyük ve eski sevgiliye duyduğu özlemi o kadar ağır ki beynini reset'lemek için kendine hipnoterapi uygulatmayı bile düşünen çaresiz bir kadının çırpınışlarını hem de.

    klibin ana temasına bayıldım. ayrılıklarını atlatamayan bir grup kalbi kırık insan let it go* isimli bir kampa/kliniğe (veyahut tarikata ki ortama bakılırsa en muhtemel seçenek bu görünüyor) gidiyor ve orada alcoholics anonymous* gibi birbirlerine destek çıkarak tedavi olmaya çalışıyor. bu tedavi şekli bazen ikili gruplar şeklinde hippi tarzda dans etmek oluyor. bazen toplu halde yoga yapmak. bazen kamp ateşi etrafında el ele tutuşup şarkı söylemek. bazen akupunktur. bazen de bardak çekmek. cam şişe içine konulan kalplerini arada bir gözyaşlarıyla sulamaları da var ki bu tedavi şeklini çok yaratıcı ama bir o kadar da buruk bulduğumu belirtmeden geçmek istemiyorum.

    şarkının modern sound'unun aksine, geneline yayılan retro ve new age havası, kıyafetlerdeki 70'lerin hipsters* esintileri, ferahlatıcı koreografisi ve de en önemlisi anlattığı bir hikayesinin olması klibi benim için eşsiz kılıyor. katy perry'nin giderek insana benzemeye başlaması da (saçını uzunca bir süre çok kısa tuttuğu için kendisini hep uzaylıya benzetiyordum ve doğrusunu söylemek gerekirse çok itici buluyordum) cabası. hehe.

    kısacası ben şarkıyı çok sevdim. en çok da kelimelerin birbiri ardına mermi gibi sıralandığı tekerleme tadındaki nakarattan sonraki "just because it’s over doesn’t mean it’s really over..." ile başlayan bölümünü. yalnız klibin sonu yeni bir tartışmanın fitilini ateşleyecek gibi görünüyor. her ne kadar unutmaya çalışsak da ve dahi 'artık' unuttuğumuza inansak da o kişiyi gerçek anlamda unutabiliyor muyuz?
  • katy perry'nin beşinci albümünün habercisi olduğu söylenen şarkı. katy'nin de dahil olduğu kalabalık bir grupla yazılan şarkı, norveç şarkıcı dagny'nin love you like that şarkısından sample içeriyor. prodüktör koltuğunda kişisel hayatında da yakın arkadaş olduğu zedd'in yanı sıra dreamlab oturuyor.

    şarkıda, ayrılık sonrası duygularıyla mücadele etmesini işleniyor. ancak bunu eski sevgiliye laf sokma şeklinde değil, olgun bir şekilde yapıyor. bu yönden takdir edilesi. son derece iyi vokaller, elektro-dans düzenlemeye iyi yedirilmiş. zedd'in kendi işlerini pek beğenmiyorum, bu şarkı onun işlerinden biraz ayrılıyor. belli ki şarkıyı kendi istediğinden çok katy'nin istediği gibi düzenlemiş.

    klip, şarkının görsel bir yansıması gibi olmuş. hikaye, bir "tarikat" konsepti üzerinden anlatılmış. kalbi kırık kadın, biten ilişkinin ardından iyileşmek için güvenli alana gider. çeşitli terapi yöntemleriyle iyi hissetmeye başlar. burada birçok sembolik anlatım kullanılmış. bir kalbin içinde sıkışması aşkın her zaman mutluluk getirmeyeceğini, zorlukları olduğunu anlatıyor. başka bir sahnede ise gözyaşlarıyla kalbini suladığını görüyoruz. bu da bazen arınmak için acı çekmemiz gerektiğini vurguluyor. yüzüne iğne batırdığı "hipnoterapi" ise gerçekte yaptığı bir şeymiş. gözyaşını içtikten sonra geçtiği kötü süreçle yüzleşip tamamen iyileşiyor. ancak son sahnede kendisiyle eşleşen dövmeye sahip eski sevgilisini görünce bittiğini düşündüğü duyguları yeniden filizleniyor. şarkının mesajı olan "never really over" meselesi de yeniden başlıyor.

    şarkı hem eleştirmenlerden hem de genel müzik dinleyicisinden olumlu tepkiler aldı. içlerinden en çok şaşırdığım "popçular şarkı ve albüm yapsa da kötülesek" kafasındaki pitchfork sitesinin övgü yağdırması oldu. yazıda ayrıca never really over'ın prism'deki walking on air'den beri yaptığı en iyi şarkı olduğu notunu düşmüş.

    diğer çıkış şarkılarına baktığımda ise hepsinin belirli bir seviyenin üstünde olduğunu görüyorum. aralarında roar bariz bir şekilde zayıf kalıyor olsa da keyifle dinlenebilen bir şarkı. sıralamayı şu şekilde yapabilirim:

    i kissed a girl
    never really over
    chained to the rhythm
    california gurls
    roar

    ekleme: gözden kaçırdığım bir söyleşide albümün çıkış parçası olmadığını söylemiş. bir süre stüdyoda hazırladığı birkaç şarkıyı yayımlayacakmış. henüz yeni dönem planı yokmuş. başta söylenti olduğunu belirtmiştim, kesinleştirmiş olayım.
  • maalesef yine olmamış katy perry parçası. çoğu kişi klibini beğenmiş ama ben eski rengarenk eğlenceli kliplerinin yanına yakıştıramadım. heyecanını yitirmiş gibi görünüyor. şarkının melodisi çok sarmasa da fena değil, teenage dream’in formülü kullanılarak bestelenmiş ama düzenlemesi olmamış. california gurls ağlıyor, dark horse üşüyor reis.
  • güzel, tatlı bir katy perry şarkısı olmuş. delilik albümü witness'da güzeldi fakat bu haller ve sound daha yakışıyor ona. klip için buyrun
  • bayağı kötü bir şarkı, klibi bile kurtarmamış.