şükela:  tümü | bugün soru sor
  • richard meier, peter eisenmann, michael graves, john hejduk, gwathman dan oluşan fantastik beşli.
    mimaride tanınabilirlik ilkesini savunmuşlardır.bauhaus ilkelerinin devamı niteliğinde bir çizgi izlemişler, rasyonel eserler ortaya koymuşlardır.beyaz renkle kafayı bozmuşlar ve tek renk esasına göre yapı tasarımını benimsemişlerdir.ha sonradan baktılar tek renkle olacak iş değil bu, birer birer yollarını ayırdılar.
  • bunların çıkış noktası maniyerist modernisttir aslında beyazlar olarak da bilinirler...
  • peter eisenman, charles gwathmey, john hejduk, richard meier, michael graves gibi yetenekli mimarlardan oluşan bir grup.

    temel tartışma zeminleri biçimdir. hedefleri le courbusier'in erken dönem mimarlığını, bauhaus'un rasyonel formlarını , konstrüktivizm'i, kübist ve süprematist ressamların fikirlerini mimarlığa uygulamaktı.

    ilk olarak 1972'de bir sergi açtılar.

    saplantılı bir beyaz merakları vardı. grup dağıldıktan sonra herkes ayrı yollara gitmesine rağmen richard meier çizgisini hiç bozmamıştır, hatta saplantılı beyaz merakını da.

    postmodernizm’e getirilen eleştirilerden biri olarak tanımlayabiliriz bu grubu. 80'lerin ortasında dağıldılar.
  • hejduk'in en az bilinen islerinden biri stadtvilla am tegeler hafen, nam-i diger house for two brothers'tir. hejduk bu isinde keskin geometrik sekiller kullanarak bir kup formu elde etmistir.

    yapi yanyana konumlandirilan, ic mekan organizasyonu simetrik bir bicimde duzenlenmis ve catiya ulasan merkezi bir merdiven sistemini paylasan ikiz govdelerden olusur. bu merdiven ve bir golgelikle disa acilan kapilar sayesinde hejduk girisleri birbirinden bagimsiz olan 8 ayri apartman kati elde etmistir. yapinin en onemli elemani disaridan da gorulebilen bu merkezi merdiven sistemidir.

    formun keskinligi kromatik sadelik, suslemenin olmamasi ve yuzeylerin duzlugu ile elde edilmistir. renk seciminde rilke'nin siirleri; berlin'deki gokyuzu ve sehir manzarasi etkili olmustur. oryantasyonun kolayca cozumlenememesi gozlemleyicide hayranlik uyandirmaktadir.

    almanlar icin bu yapi 20. yuzyilin ilk yarisindaki "alman evi" ve sanatsal mirasin korunmasi fikirleriyle ilintilidir. bu anlamda merkezi merdiven sistemi kontrol kulelerine gonderme yapmaktadir.

    yapi hem ikiz govdeden olusmasi hem de icerisinde tamamiyle bolunmus olmasiyla 80'ler almanyasini hatirlatmakta, eski ve yeni almanya arasindaki siddetli ayrimi temsil etmektedir. hejduk'in diger eserlerinde de tahrip edilmis, yok edilmis, bolunmus almanya'nin izlerini gozlemlemek mumkundur.