şükela:  tümü | bugün soru sor
  • iletişim çalışmalarında ekonomi politik yaklaşım içinde yer alan ve bu alana büyük katkılarda bulunmuş bir akademisyen. hem ekonomiyi dışta bırakan yaklaşımlara hem de medyayı salt egemen sınıfın ideolojik aygıtı olarak gören araçsalcı yaklaşımlara karşı çıkar. garnham'a göre kitle kültürünün üretimi ve dağıtımı içinde bulunulan kapitalist sistemin o anki yapısıyla ilintilidir. medya hem bir maddi ürün hem de ideolojik bir aygıt olarak anlaşılmalıdır.
  • kapitalist üretimle dolayımlanan kültür endüstrilerini inceler. kültürün ekonomi politiği konusunda uzmandır.
    iyi bir eleştirel ekonomi politikçidir. dili ağırdır ne yazık ki, bunu cambridge edebiyat çıkışlı olmasına bağlıyorum, orijinal metinleri okuması epey yorar kafayı. bazı derleme kitaplarda türkçeye çevrilmiş makaleleri bulunur.
    iyi ki var dediğim akademisyenlerden, allah uzun ömür versin*.
  • sevilay çelenk'in çevirdiği ekonomi politik ve kültürel çalışmalar birleşme mi boşanma mı? adlı yazısını tam da kültürel çalışmalar ve medya yüksek lisans mülakatından çıkmanın akşamında okumamın ironisi. yazı sekter bir ton tuttursa da, iletişim alanındaki post-modernist yaklaşımları yerinde ve başarılı eleştirilere boğmuş.
    özellikle benim mızlanma kültürü adını verdiğim (şimdi verdim) bi konuya şu paragrafla parmak basması ile gönlümü kazanmıştır.
    "kültürel çalışmaların yanlış bilinci reddetmesi, söylemin geçici etkisi karşısında, dünyanın bir durumu olarak hakikatin reddini de beraberinde getiriyor. fakat bazı yerleşik doğruluk nosyonları olmaksızın özgürleşme, direnç ve ilerlemecilik gibi fikirler de anlamsızlaşıyor: neye karşı direniş, nereden özgürleşmek, hangi ilerleme ve nereye doğru? kültürel çalışmalar literatürü, “iktidar” sözcüğü ile çok oynuyor. problem, bu iktidarın kaynağının genel olarak belirsiz olmasıdır. iktidara, tahakküm yapılarına ve pratiklerine ilişkin bu belirsizlik, direniş konusunda da aynı belirsizliğe yol açıyor."
    kaynak