şükela:  tümü | bugün
  • peter greenaway'in son projesi olma serefine sahip film.
    su an post-production asamasindan takipcilerine seslenmekte olan film diyor ki "nightwatch'tan yola cikarak rembrandt'in hayatini anlatmaya niyetliyim" **.
    son donemde izledigimiz islerden hareket edersek, yeni bir biyografi istahimizi kabartmak soyle dursun, icimizi bile kaldirabilirdi ve fakat direksiyonda greenaway'in varligi "ulan hayal etsem bu kadar olur" dedirtiyor insana. sizi bilmem ama cilgin bir sinema ziyafeti bekliyorum ben.
  • filmin aldığı ödüller:

    2007 hollanda en iyi senaryo; en iyi yapım
    2007 venedik mimmo rotello vakfı ödülü

    türkçe ismi gece bekçisi'dir.
  • greenaway'dan rembrandt'a saygı duruşu niteliğinde yine tablo gibi bir film.
  • oncelikle, biraz karanlik bir film - ya da muhtemelen emek'in kurbani olduk yine. buna karsin neredeyse tum karelerin tablo gibi oldugunu belirtmek lazim. hakikaten 135 dakika olmasi lazim degilmis gibi geldi bana, bir 15-20 dakika rahat kirpilabilirmis. daha eski tarz bir greenaway olmus. ama sinemanin olumunu diline pelesenk etmis bir adamdan, bu kadar klasik (kendince) bir film nasil cikti sasirdim biraz. cekimler sanirim polonya'da gerceklestirilmis. hollanda'da olmadigi kesin, zira dis cekimlerde arka planda tepeler gorunuyor, hollanda'nin tepesi yok. en azindan amsterdam civarinda yok. filme cok etki etmiyor gerci, ne de olsa rembrandt'in resimlerinde dis mekanlar pek kullanilmaz. greenaway'in eski filmlerine gerek gorsel, gerek tematik gondermeler var bolca, ozellikle acilis sahnesi bir yanda baby of macon, ote yanda draughtsman's contract olmus. festival cevirmeni arada kendi gondermelerini de eklemis, sagolsun. muzikler ise polonyali bir bestecinin elinden cikma, filme cok yakismis. nyman'a fazla benzemiyor mu, bence benziyor, ama ozlemistik. sonucta greenaway ozune donmus bir nevi, ama bunca sene ve bunca farkli is sonrasinda ozune donmek degil, kendini asmak gerekir sanki.
  • peter greenaway'in yönettiği film, rembrandt’ın "gece bekçileri" adlı tablosundan esinlenilerek, yine yönetmen tarafından senaryolaştırılıp çekilmiş. film boyunca ressamın tablolarındaki ışık, kostüm ve renklere benzer atmosfer gayet güzel yaratılmış. ancak sinopsisi okunduğunda dahi anlaşılması güç ve pek de değeri olmayan bir öykü kopuk kopuk anlatımla birleşince seyri zor bir film çıkarmış ortaya...