şükela:  tümü | bugün
  • nintendo'nun 2004'un sonlarinda cikmasi beklenen cift ekranli mobil oyun konsolu.

    (bkz: gameboy)
    (bkz: gameboy advance)
    (bkz: gameboy advance sp)

    (bkz: playstation portable)
    (bkz: nokia n-gage)
    (bkz: tapwave zodiac)
  • iki tane 3 inchlik ekrani olacak, ekranlardan biri touch screen.

    ilk resimleri icin http://www.usatoday.com/…04-05-11-nintendo-ds_x.htm adresine bakabilirsiniz.
  • adindaki "ds" dual screen (cift ekran) manasina geliyormus.
  • fiyati 150 dolar olarak belirlenen oyun konsolu.
  • uzerinde standart 802.11 adaptor olacak ve nintendo'nun kendine ozel protokoluyle 16 cihaza kadar multiplayer oyun oynatacak kendisi. ses tanimasi kanimca en ilgi cekici ozelligi. potansiyeli cok yuksek bir alet, erken pazara girmenin ve eski gameboy oyunlarinin her turlusunu cali$tirabilmenin avantajini bakalim kullanabilecek mi..
  • game boy serisinin sonu olabilecek kadar kotu du$unulmu$ bir cihaz, uzakdoguda tutar ancak.
  • yilbasindan once bir milyon adet uretilecegi , fakat yine de ozellikle christmas zamaninda stockout olacagi tahmin ediliyor. e neden daha fazla uretilmiyor, bir pazarlama stratejisi olsa gerek.
  • http://touch-ds.jp/ adresinden media gallerye tiklayip en ustteki videoyu izlerseniz nasil bir sey oldugunu gorebilirsiniz.
  • speclerini paste edeyim efenim

    size (closed): 5.85" wide / 3.33" long / 1.13" tall
    upper screen: backlit, 3-inch, semitransparent reflective tft color lcd with 256x192 pixel resolution and .24 mm dot pitch
    touch screen: same as upper screen, but with transparant analog touch screen
    color: capable of displaying 260,000 colors
    wireless communication: ieee 802.11 and nintendo's proprietary format; wireless range is 30 to 100 feet, depending on circumstances; multiple users can play multiplayer games using just one ds game card
    controls: touch screen, embedded microphone for voice recognition, a/b/x/y face buttons, plus control pad, l/r shoulder buttons, start and select buttons
    input/output: ports for both nintendo ds game cards and game boy advance game paks, terminals for stereo headphones and microphone
    other features: embedded pictochat software that allows up to 16 users to chat at once; embedded real-time clock; date, time and alarm; touch-screen calibration
    sound: stereo speakers providing virtual surround sound, depending on the software
    battery: lithium ion battery delivering six to 10 hours of play on a four-hour charge, depending on use; power-saving sleep mode; ac adapter
    languages: english, japanese, spanish, french, german, italian
    color: silver and black
    cpus: one arm9 and one arm7

    cpu olayina dikkat cekmek istiyorum, arm9 dedigimiz mhz olarak hizini bilmesemde bildigimi series 60 telefonlarin cpu'su... yani misal 100 mhz ise bu demektir bu alet n-gage gucunde... hatta 3650 gucunde* bu durumda da nintendo'nun ne kadar nonosh toposh bir sirket oldugunu gormekteyiz, eger ki hele hele 67 mhz lik veya 50 mhzlik arm9 kullandi ise hali harap demektir... susu sayesinde isimi sayesinde satar anca gene, aynı numarayi sanki advance'de yemedik mi? z80 islemcili gameboy color'da yemedik mi? gamecube desem (3d islemcisiz home console)??... yoksa maksimum 120k poly/sec le su saniye oyun console'unu ben hesap makinesi olarak kullanasim gelmez.. elimle cizsem daha fazla cizerim hatta dayanamayacagim ve smiley koyacagim :p...

    gelgelelim dual screen anolog touch screen... built in microphone ve voice recognition meselesine, helal bunlar aranan ozellikler, cok $lk olmus olabilir. overall'da kendini gene kabul ettircek ezici console olacak gibi duruyor!... bir arkadasin dedigi gibi tek sorun nintendonun gene teknolojiyi koklata koklata veriyor olmasi... benim fikrimse sanki seri uretimde islemci cok pahali boyle console 150 dolar islemcide sanarsin 140 dolar... madem oyle yeni bir seye arge ayrimadin arm9 kullancan lan koy 3 tane.. ikisi graphic olsun poly cizsin vertex yapsin... nedir =
    max 4 million vertex/sec
    polygon rate: max 120,000 polys/sec (referans olsun diye.. nintendo64: 300,000 polys/sec)
    pixel fillrate - max 30 million pixels/sec
    = bu nedir?
  • touch screen ekran kimi fps oyunlarinda fare gibi kullanilabiliyor. en azindan metroid prime'da var gordugum kadariyla. ozel kalemiyle mouse hassasiyetini yakalamak mumkun. benim gibi konsol fps'i ozurlulere duyurulur.