şükela:  tümü | bugün
  • team ninja tarafından playstation 4 platformuna özel olarak geliştirilen, yayıncılığını koei tecmo'nun üstlendiği ve 2016 yılında çıkması beklenen samurai temalı aksiyon/rol yapma oyunu.

    şeytanların çomak soktuğu çetrefilli bir geliştirme sürecini atlatmaya çalışıyor oyun...

    ilk olarak 2004 yılında duyurulan ve akira kurosawa'nın oni isimli tamamlanmamış senaryosunu temel alan oyunun, akira kurosawa'nın oğlunun ilk yönetmenlik denemesi de olacak olan aynı isimli film ile birlikte yayınlanması planlanmış.
    2006'da playstation 3 platformuna çıkması beklenirken yayıncı firma koei tarafından hiçbir açıklama yapılmadan rafa kaldırılmış ve 2009 yılında oyunun hala geliştirildiği açıklanana kadar oyuna dair herhangi bir bilgi akışı olmamış.

    2010 ise team ninja'nın oyunu geliştirmeye devam edeceği açıklandıktan sonra 2012 yılında oyunun alpha aşamasında olduğu duyurulmuş ve yine gizemli bir şekilde 2014 yılına kadar bir daha haber alınamamıştı. 2014 yılında oyunun hala geliştirilme olduğu açıklandıktan sonra son olarak 2015 tokyo game show'da harika bir alpha oynanış videosuyla birlikte oyun severlere tekrar nioh'nun varlığı hatırlatıldı: nioh tgs 2015

    oyun feodal japonya'da geçiyor ve oyuncu, william isimli karakteri yönetirken oni'lere karşı dövüşüyor... özellikle dövüş mekanikleri gözlendiğinde from software'in kült souls serisine benzediğini söylemek mümkün. hayli karanlık bir atmosfer vaat eden oyun, benim gibi souls serisini katanayla oynayan samurai severlere ilaç gibi gelecek.

    ancak souls serisinde hep görmeyi hayal ettiğim; karakterin silahını farklı duruş pozisyonlarında tutarak silahının hareketlerini değiştirmesi mekaniği, nioh'un dinamiğini souls oyunlarından hayli farklılaştıracak gibi duruyor.

    oyunda farklı türlerde silahların bulunacağını ve hepsinin 4 farklı duruş pozisyona sahip olduğunu düşünürsek kombinasyon çeşitliği bakımından souls oyunlarına kıyasla çok daha zengin bir oyunla karşılaşacağımız kesin. ayrıca kalkanın noksanlığı, oynanışın, hızlı olmaya ve saldırılardan kaçarak kurtulmaya dayalı olacağının da sinyalini veriyor.

    dark souls 3 kadar hatta daha büyük bir heyecanla bekliyorum bu oyunu... aksiyon rol yapma oyunlarında demon's souls'un başlattığı yolculuğun meyvelerinden sadece biri... benzer dövüş mekaniklerini kullanan yeni oyunlar görmeyi iple çekiyorum.
  • zor
  • onimusha dark souls karışımı bir oyun dark souls'tan daha zor olduğu söyleniyor.videolardan gördüğüm kadarıyla kombat sistemi dark souls'a göre daha kompleks, grafiklerde yeni nesil oyunlara göre biraz sönük ancak şuan demo versiyonu görücüye çıktığı için geliştirmeye açık, konusu oynanışı bunların hepsini topladığınızda team ninja'nın elinden çıkacak bu oyundan dark souls kadar iyi bir bekliyorum açıkcası.oyunun 2016'nın sonlarında ps4'e özel olarak çıkacağını da hatırlatıyım.

    son olarak sony bunun gibi e3 2016'da tanıttığı sağlam oyunlarla ps4'ü önümüzdeki yıllarda efsane konsol ps2 kadar satabilir gibime geliyor.çünkü 1-2 yıl içerisinde çok fena oyunlar geliyor ps4'e bunlardan bazıları adama konsol aldırır.
    (bkz: god of war 4)
    (bkz: the last guardian)
    (bkz: horizon zero dawn)
    (bkz: detroit become human)
  • bir saattir oynuyorum; leziz.

    son zamanlarda ds3 oynadığım için elim yavaşlamış, bir de hala kontrollerde refleks ds kontrollerine gidiyor, ufak çapta sıçmalar olabiliyor, dikkat.

    pace olarak bloodborne ile başabaş gibi.

    tanım: lezzetli.

    not: oynadıkça uyuyakalmazsam edit gelir.
  • ana karakterin fazlasıyla geralt* abimize benzediği oyun.

    oyunları normal zorlukta oynayan biri olarak, souls serisiyle aram hiçbir zaman iyi olmamıştır ama o tarza yakın olan bu oyun ilgimi çekiyor uzun süredir.
    ayrıca metacritic puanı da şu anda 88 olarak gözüküyor. söylendiğine göre souls serisine göre daha da kolaymış nioh, bu bazılarına göre olumsuz olabilir ama benim gibiler için olumlu bir şey.
    bir iki oynanış videosuna baktım da combat sistemi çok güzel gerçekten. spoiler olmaması için boss çizimlerine vs. çok bakmadım ama gördüğüm bir iki karakter bu konuda da oyunun sağlam olduğunu gösteriyor. umarım senaryo konusunda da başarılı bir oyundur, zira uzakdoğu kültürü çok da sevdiğim ve yakın olduğum bir kültür değil.

    bakalım şu sıralar elimde olan oyunları bitirdiğimde bir kaç ay sonra indirime de girer, o ara oynama gayretinde bulunurum. oynayınca daha detaylı şeyler yazılabilir elbet.
    son olarak da ps4 için exclusive oyun olmasına rağmen türkçe desteği almaması kötü olmuş diyebilirim.
  • bir kaç saat önce platinini alıp asıl nioh'un kim olduğunu gösterdiğim oyundur.
  • her tek yemeli oyunda olduğu gibi dark souls ile karşılaştırılan tek yemeli oyun.

    oyunun arayüzü, kontrolleri, sistemleri, hikayesi bana onimusha serisini hatırlatıyor.

    sadece zorluğu en zor seçilmiş ve değiştirilemiyor diye her bokun dark souls'la karşılaştırılması midemi bulandırıyor. bunu yapanların da senelerdir oyun inceleyen dergiler, siteler, insanlar olması ayrı bir olay.

    (bkz: same same but different)
  • akira kurosawa'nin yarim kalmis bir senaryosundan yola cikilarak gelistirilen oyun. bir anime karakteri* pesinden ta uzakdogu'ya giden ve o esnada japonya'yi kurtaran bir weeaboo hakkinda japon halki ne dusunuyor, bilmiyorum. kompleksiz insanlar olmalari gerek.

    sadece sozlukte degil, asagi yukari tum oyun siteleri ve kanallarinda da dark souls serisi ile mukayese ediliyor, bildigim kadariyla. bana gore dark souls ve bloodborne zordur. nioh kolay bir oyun degil elbette ancak daha esnek. evet, 'combat' sistemleri benziyor ama team ninja'nin 'combat' sistemi zaten halihazirda boyleydi. ninja gaiden serilerini oynayanlar tecrube etmistir. 'level' acisindan benzerlik var, tamam. dark souls serisinde ruh toplarken, nioh'da amrita topluyorsunuz. ve mevcut amrita'ya gore seviye atliyorsunuz. oldugunuzde de amrita sifirlaniyor. amrita zaten oyundaki felsefe tasi, pesine dustugumuz kutsal kase. ama buradan yola cikip, nioh'u dark souls serisine alternatif olarak gostermek yanlis olur bence.

    ufak tefek detaylar vermek gerekirse; 'loot' konusunda diablo kadar zengin bir oyun kendisi. soz konusu 'stance' olunca uc opsiyon var oyunda. dusuk, orta ve yuksek. yuksek olan, hizdan ziyade guce odaklanmanizi sagliyor. dogal olarak ne kadar guclu saldirirsaniz, o kadar stamina kaybediyorsunuz. 'high stance' olarak kusarigama tercihimdi. 'magic' olarak da 'ninjutsu'. ancak her 'boss fight' oncesi rakiplerin hareketlerini bilemedigimden cok defa oldum. rakiplerin hareketlerini bildikten sonra rakibi kendine cek, darbeyi indir, stamina* yukle, sonra kac misali oynadim hep. r1'e basili tutarsaniz eger, 'ki pulse' opsiyonu var ayrica. zamanlama cok onemli 'ki pulse'da. baslarda hic tutturamadim nedense.

    stamina kacarken, blok yaparken ve saldirirken doluyor. bu yuzden dedigim gibi, rakiplerin hareketlerini, ama en onemlisi zayif noktalarini bilmek onemli. stamina dolarken saldiramiyorsunuz ve o arada tek bir darbe yiyip aninda olebiliyorsunuz. hele sizi paralize eden 'boss'lar var ki, mesela hino-enma, bir kere paralize olunca, yapilacak bir sey yok. kapatin, tekrar yukleyin. ancak dedigim gibi cogu 'boss fight'in saldiri teknigi otomatige bagli*. uc saga, uc sola, bir one... stamina icin rakip beklerken, sizin tam o an saldirmaniz gerek hemen. yine de bu taktige ragmen, umi-bozu beni cok zorladi. bir turlu yenemeyince kendisini, oynamayi biraktim bir sure.

    stamina iksirlerle de doluyor. ninjutsu ve onmyo seceneklerinde, mabette dua ederseniz de stamina yukseliyor. ayrica belli bir noktadan sonra 'spirit guardian' size katiliyor ve savasmaniza yardimci oluyor. ancak amrita seviyenizi dusuruyor.

    oyku acisindan beklentilerinizi yuksek tutmayin. tum tarihi karakterler gelistirilmeden, figuran niyetine heba edilmis bir nevi, yazik olmus acikcasi. aksiyon oyunu sonuc olarak. japon karakterler bozuk, zoraki bir ingilizce degil, japonca konusuyor. takdir ettim. cebinde saat yerine kedi tasiyan hanzo hattori haric. hanzo ingilizce* denen bir dil konusuyor galiba, iyi ki paket olarak altyazili gelmis. oyunda yasuke'ye de yer vermisler*. kendisi afrikali siyahi bir samuraydir. zaten karakterimiz sari sacli, renkli gozlu, william adams adinda bir ingiliz anjin san olsa da, samuray kulturu tum oyuna hakim. japon geleneklerine ilginiz varsa eger, bu oyunu da sevebilirsiniz belki. onur ve cesaret uzerine insa edilmis, destansi bir tarihe sahip japonya. ozellikle yokai folkloru nevi sahsina munhasir bir kulliyat* barindiriyor mesela. son olarak, illa kiyas yapilacaksa, gorsellik adina, dark souls serisinin renkleri soluktu, genelde gri ve sepia tonlari hakimdi. nioh ise asiri renkli, adeta karnaval, sehre gelen sirk gibi. william'a da kagit bebek misali, birbirinden guzel kostumler giydirip durdum oyun boyunca. evet, tamam, geralt of rivia'ya benziyor. tren izleyen versiyonu ama.

    --- spoiler ---

    cogu kisi 'ninja waifu' okatsu savasini ilginc bulmus olabilir. oysa ben 'white tiger' savasinda cok uzuldum. ana gorev the demon of mount hiei'da karsiniza cikiyor. kedi* kestirtiniz bana sintoistler. ayrica kediler 'muccuk' diye cagrilmaz miura anjin. yuki-onna savasi gorsel manada sanat eseri gibiydi. oda nobunaga ile savasmaktan epey keyif aldim. savasin sonunda aldigi karar da klasti. peki o zaman neden william ile savastin captain obvious? ve... giant toad burada da karsima cikti. the witcher 3 hearts of stone'da bir benzeri olan the toad prince ile az ugrasmamistim.

    'just according to keikaku' siritisli, atanamamis voldemort, yani yilan adam kelley ile yaptigimiz nihai savas ise bekledigimden daha kolaydi nedense. adini, elizabeth doneminde yasamis okult simyaci john dee*'nin yoldasi edward kelley'den aliyor kendisi. kelley'in bu gorev esnasinda 'iste karsinizda yenilmez, buyuk, efsane, erkeklerin korktugu, kadinlarin hayran kaldigi yamata no-orochi' tanitimina sesli guldum. bir tek carkifelek hostes kizlari eksikti o sahnede. bir de william bu savas sirasinda ne zaman kosmaya baslasa, her an 'sasukeeee' diye bagiracak sandim. oyle de kosulmaz ki! uzun sozun kisasi, on dakika icinde esegine ters bindirip geldigi yere yolladim o keloglan kelley'i. hayir, super yeteneklerim yok. ortalama bir oyuncuyum.

    --- spoiler ---
  • motor ve oyun dinamiği olarak diablo + dark souls'u andıran oyun. bunu şikayet etmek veya özgün olmadıklarını belirtmek için yazmadım ben çok severek bitirdim, hikayesi ise çok uzun geldi. özellikle multiplayer açısından zengin olması dark souls'a göre bir artı bence.