şükela:  tümü | bugün soru sor
  • peşin edit: yorumlara bakıldığında ekseriyetle okuma özürlü olduğumuzu ve sadece başlığa bakıp yorum yazdığınızı görüyorum. çemkirmeden evvel tamamını okuyun sevgi pıtırcıkları..

    değişik bir modeldir. herkesin odasını tek tek gezer, çikolata dağıtır ve ağzı kulaklarındadır. diyalog şöyledir:

    çikolatayı alanlar: hayırdır x, bu çikolatayı niye yiyoruz?

    x: (ağzını yaya yaya) ayy nişanlandım ben yaa:))

    edit: yok adetmiş, yok sevinç paylaşıyormuş. yakın çevresi olur anlarım da merhabası bile yok çoğu kişiyle, bazılarının odasına bile ilk kez giriyor. nişanlanmandan bize ne amk, kezbanlıktan başka bişey değil.. megafon al bağır koridorda, o daha fazla hizmet eder maksadına.

    büdüt: olay çok yanlış anlaşılmış. insanların mutluluğunu neden paylaşmayalım, kutlamalarından neden rahatsız olalım. öyle ki düğünlerde mütemadiyyen halaybaşıyımdır..

    ama burada durum çok farklı. öyle bir kız düşünün ki yıllardır aynı ofisteniz ve asansörde teke tek karşılaştığınızda bile iyi akşamlar demeyi bilmiyor, birçok arkadaşa da yaptığı gibi günaydın diyorsunuz cevap vermiyor. velhasıl burnu düşse almaya eğilmiyor kezban. neymiş nişanlanmış da çikolata dağıtıyormuş, mutluluğunu paylaşıyormuş y_rrak kafalı..
  • kezbanoviçtir selamı sabahı kesmeyin ama uzak durun
  • kendisine sorsanız "adettendir ondan yaptım" der.
  • geri zekalıdır.

    terkedildiği zaman ise hayata küsüp kalan çikolataları evde kendisi yer artık.
  • nedenini bilmem ama var böyle bir adet.
    bekar arkadaşlarına mı dağıtıyordu neydi öyle bir şeydi.
    çok matah bir şeymiş gibi evlenin evlenin...
  • anlaşılabilir kadın. adettenmiş. erkek versiyonuyum.

    geçen nişanlanıyorum, ertesi gün okul var. kimseye de söylemedim ben nişanlandım şöyle böyle diye. bi iki kişi biliyo da yayıldı tabii. ne bilim amk adettir gelenektir falan, tatlı gidermiş mekana. annem dedi oğlum medeniyet gereği götürmen gerekir, ben senin yerine alayım senin bi boktan çaktığın yok amk. aldı götürdüm falan kutladılar baya.
    öyle yani oluyo böyle şeyler. nişan parasına yarım kilo baklava da ekleyin.
  • sevincini paylaşmış kadın, kimi niye geriyor anlamadım. ilk işe girişte, evlenince ve nişanlanınca dağıtılır bu tarz şeyler. sevinç paylaşmaktır, gelenektir.
  • en güzel senaryo:

    çikolatayı alanlar: ...

    x: (ağzını yaya yaya) sormayacak mısınız bu çikolata nereden çıktı diye?

    çikolatayı alanlar: cık, hadi güle güle

    x şok, x dumur, x wefad
  • nişanlanınca, evlenince, çocuğu olunca, araba/ev alınca, çocuğunu sünnet ettirince/evlendirince çikolata dağıtan iş arkadaşıdır. kadın demek eksik kalıyor, kadını erkeği hepsi dağıtıyor.

    dikkat edilecek husus dağıtılan madlen çikolataysa ve bozulmamış sıra değilse, almayın. ayy bitter bu bırakıp sütlü alayım insanları aramızdalar.

    edit: burada eleştirilen dağıtan kişi değil, ekmek seçercesine -ki o da yanlış- çikolataları elleyip bırakan kişilerdir. her gün dağıtın ben destekliyorum.*
  • böyle bir adet var.

    hayatında önemli ve güzel bir gelişme olduğunda tatlı ya da çikolata dağıtırsın.

    nişanlanmak, evlenmek, çocuk sahibi olmak, ev-araba almak güzel şeyler, insan yaşadığı güzel olayları çevresindeki insanlarla paylaşmalı.