şükela:  tümü | bugün
  • esenler'in kuş bakışı fotoğrafı olduğu çok belli. birilerini fena yemişler lan 140 milyon dolar piuuu. evet.
  • akıllara full metal jacket ve o muhteşem repliği getirmiştir.

    "you're so ugly you could be a modern art masterpiece!"
  • bakın gerçekten sanata saygım var. hani bir resim de balık görmeyip, "e bunun adı balık ama balık nerede" diyenlerden değilim ama kardeşim bu nedir allasen ya? hayatımda gördüğüm en overrated şey bu. derinlikmiş de falanmış da filanmış...

    ya komik olmayın lan. adamın canını sıkmayın. adam bildiğin boya akıtmış işte tuvale.
  • çerçevesi hariç 120'ye bırakırlarsa alacağım tablodur.
  • entel eleştirmenler, koleksiyonerler tarafından belirlenen sanat piyasasının gayet olağan hikayelerinden birine konu olan tablo.
    götümüzü de yırtsak bu tablo 140 milyon dolar etmiş. bu parayı veren de sanat merakından, bu tabloya çarpıldığından, verdiği mesajın hassstası olduğundan vermiyor.
    koleksiyonuna katıyor, bir süre sonra iki katı fiyata satmak için belki. iki katı fiyata satın alan da aynı gerekçeyle satın alacak, bu böyle sürüp gidecek.

    leonardo da vinci'nin, van gogh'un eserlerine, bugüne kadar okuduklarımızı unutup baksak ne göreceğiz? sanat eleştirisinin, o esere bakışımızdaki etkisini bir düşünün. birileri bu eserlerin olağanüstü olduğunu yazıyor, biz de bunu kabul edip o eserin paha biçilemez olduğuna kani oluyoruz.
    da vinci'nin, caravagio'nun, van gogh'un, monet'nin... bir eseri 140 milyon dolara satılsa bunu normal kabul edeceğiz. neden? çünkü bizim kolayca değerlendirebileceğimiz eserler üretmişler. o fırça vuruşlarına hasta oluruz, "duyguyu acayip vermiş; göz alıcı, incelikli eserler bunlar" deriz. yani değerlendirmemizde kullandığımız kriter maharettir. sanat sadece "maharet" midir peki? sanmam.

    pollock, eserleriyle sanat tarihinin gidişatında önemli bir köşe taşıdır. boyaları sıçratmıştır evet, gelişigüzel de sallamıştır. hatta (bkz: jackson pollock/@canim benim)
    böyle atıp tuttuğuma bakmayın; bana "bu resim ne amına koyayım, hadi anlat" deseniz söyleyecek bir şeyim yok.
    aynen dediğimiz gibi; bunu biz de yaparız, dedemiz de yapar. fakat o dönemde bunu yapmak kimsenin cesaret edemediği, akıl edemediği bir şeydi muhtemelen.
    bu yolla, çok sallamasyon bir resim sanat eseri olabilir. (bkz: marcel duchamp)

    bu resmi bir sanat eseri olarak satın alan, sanat tarihi içindeki anlamından dolayı almış olabilir. yatırım maksadıyla alan kişiye de zaten yukarıda hak vermiştik...

    sanat eserini sanat eseri yapan kesin kriterler yoktur, olamaz da. müthiş bir maharetle yapılmış bir resim sanat eseri olmayabilir, çok osuruktan görünen bir resim / heykel / nesne de olağanüstü bir sanat eseri olabilir. bunu kimse tek başına belirleyemez, sanat eleştirmenleri bile. bu kararı tarih verir.
    ama elbette objektif bir tarih; eleştirmenlerden, koleksiyonculardan soyutlanmış bir tarih.

    böyle bir imkan da bugün pek olmadığına göre, bu konuda tamamen bir kör dövüşü içindeyiz demektir.
  • ek$ibition gibi elit bir görsel sanat sergisinde ancak "sübhanallah kardeş ibretlik bir paylaşım" yorumunu alır.
  • resim sanatını her zaman klasik yurdum insanı gibi anlayan yani böyle çetrefilli eserlerden bir halt anlamayan bir insanım ama bu hakikaten nedir yahu? hadi biri gelir bana bunu anlatır ben de ucundan köşesinden biraz anlarım ama 140 milyon nasıl eder, neye göre eder onu hiçbir türlü anlayamam. her şeyi geçtim bence bir sanat eseri bu şekilde fiyatlarla satılmamalı. benim sanattan anladığım bu değil. ya da ben sanattan anlamıyorum naçizane 2. sınıf bir edebiyat öğrencisi olarak. ileride belki editlerim bak burda bunlar varmış da benim cahil aklım algılayamıyormuş diye ama pek sanmıyorum yani ileride de fikrimin değişeceğine.
  • koca bir nesli, yok efendim "yaz tatilinde gittiğiniz yeri resmedin" vay efendim "natürmort yapalım" neymiş efendim "ulusal bayramların şenliklerini çizelim" diye diye körelterek içimizden bir van gogh' un ya da bir picasso' nun çıkmasını engelledikleri ve resim sanatı denildiği zaman akla sadece mona lisa' nın gelmesini sağlayan müfredata kahrettiren eser. ya onu bunu bırakın da aynı resmi ben yapsam "lan kodumun manyağı bunun neresi sanat eseri lan, bizi mi sikiyosun" diyerek direk dalarsınız ama herifçioğlu yapınca adı sanat oluyor.
    koca bir öğretim hayatımız mona lisa, beethoven, mozart arasında geçti, hadi bize geçen geçti artık; ama bari yeni nesil bebelerin önüne getirin böyle değişik eserleri de belki bir şeyler çıkarırlar ortaya.
  • no. 5, 1948

    bir jackson pollock eseri.
    (bkz: #14966408)