şükela:  tümü | bugün
  • öncelikle oyun sandbox space opera tarzında. belli bir harita yok. siz seyahat ettikçe, işlemci tarafından oyun haritası ve görselleri yaratılıyor. tamamıyla algoritmalara dayalı bir oyun. örnek vermek gerekirse, bulunduğunuz gezegen, kendi yıldızına ne kadar uzaklıktaysa, çevre ona göre şekilleniyor. fazla uzaktaysa gezegen donmuş buz dünyasına dönüşürken, çok yakınsa çöl olabiliyor. ortamala bir uzaklıktaysa, belki okyanuslar kıtalar vs. oluşabiliyor.

    gezegenlerin %10'unda hayat var. tahmini olarak %%5'i medeniyet barındırırken, diğer %5 ekosistem üzerine dayalı hayvanlardan oluşuyor. oyunda tabi ki doğal bir döngüde mevcut. mesela evrende bir canlı türü keşfederken, diğer başka canlı türünü yok edebilme imkanına sahipsiniz. gezegenlerin üzerine medeniyetler, koloniler kurabilirsiniz. gezegenlerde kazı çalışmaları yaparak, çıkardığınız petrol vs. kaynaklar ile kendinize gemiler inşa edebilir, geminizin yakıt ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. yıldızlar ve galaksiler arası kısa yoldan seyahat edebilmek için ışınlanma özelliğinden faydalanabilirsiniz. bunun dışında, kara deliklere girerek, başka galaksilere geçebilir ve ışık hızında seyahat edebilirsiniz.

    oyun her ne kadar online, multiplayer tarzda olsa bile, haritanın olmamasından yani koskocaman bir evrene ev sahipliği yapmasından ötürü, başka bir insana, canlıya rastlamanız çok küçük ihtimalde olacaktır. gerçek uzay ile örneklemek gerekirse, siz star wars vari geminize atlayıp, samanyolu galaksisinin sirius civarlarında takılırken, diğer başka bir arkadaşınız andromeda galaksisi derinliklerinde geziyor olabilir. bu durumda ortak nokta arasanız bile, birbirinizi bulmanız saatlerinizi alacaktır.

    kısacası bu muazzam oyunumuz, 64 bit üzerine dayalı, net olarak, 18,446,744,073,709,551,616 gezegene ev sahipliği yapan devasa bir evrenden oluşuyor. oyundaki her gezegende 1 saniye bulunsanız, tüm gezegenleri dolaşmanız, 5 trilyon yılınızı alıyor. neredeyse sonsuz sayıda, canlıyı, okyanusu, gezegeni, güneşi, yıldızı, galaksiyi, bünyesinde barındıran mükemmel bir oyun bizleri bekliyor. 2015'i iple çekiyoruz. umarım hak ettiği ilgiyi ve değeri görür de bir underrated durumu olmaz.
  • yorumları okuyup görselleri izleyince çıkışı için heyecanlandığım oyun.

    sanırım birçok firma oyun çıkarmak için 2015'i bekliyor. piyasada gerçekten ps4 için seçenek çok az.
  • videolarında gezegenlere iniş ve çıkışlar mevcut halde çok çakma duruyor, daha doğrusu ciddi bir ölçekleme sorunu var. hoş bu çözmesi en zor bilgisayar oyunu sorunlarından biri ama bunun ölçeği piyasada vasat olanlardan bile kötü şu an için. gezegene yaklaşıyor ve 3-5 saniye içerisinde yüzeyine paralel uçuş yapar hale geliyor, sanki küçük bir astroide inmiş gibi.
  • interview
    bu video da yapımcı arkadaş uyuşturucu etkisinde sanırım ama oyunun şişirilmiş bir balon olduğunu ve yetersiz olduğunu cevaplarıyla belli ediyor.

    oyunda mekanlar sonsuz
    gezegenler dünya kadar büyük
    dünyaların adını değiştiremiyoruz
    gemiye geri ışınlanamıyoruz
    bitki toplayamıyoruz ,keşfedebiliyoruz
    haritada savaş sisi(görünmeyen alan) (fog of war) var
    görev yeri işareti yok
    oyunun online dükkanı var gerçek para harcatacak yani
    arkadaşlarla oynama muhabbeti muallakta ama oyun online
    cinsiyet yok
    npc karakter yok
    kendi karakterini göremiyorsun 3. bakış açısı yok
    farklı gezegende farklı yer çekimi yok
    hayvanlara binemiyorsun. hayvanlar birbirini yiyebiliyor. hayvanları yada bitkileri farklı gezegene götüremiyorsun.
    terraform yok. gezegen yok edebiliyorsun.
    gemine mudahele edemiyorsun(customize yok). iki gemi alamıyorsun . uzay istasyonu inşa edemiyorsun.
    o yok bu yok çok güzel sandbox. ben oyunu almam bedava gelse bu kadar kısıtlamayla oynamam
  • içerik olarak vasat umarım çıkış tarihine kadar biraz yol kateder
  • o yok bu yok ne var lan it? kesfetme oyunu yani bir trilyon farkli gezegen kesfet achievement topla o kadar e yarragimi ye sen benim.

    daha iyisi icin

    (bkz: ascent the space game)
  • bununla ilgili new yorker'da çıkan haber
    http://www.newyorker.com/…-end-raffi-khatchadourian
    oyunu kariyer planıma ekledim
  • çok güzel olmuş da her boku yasaklayarak oyunun içine etmişler dediğimdir. benim en çok istediğim zeki medeniyet kavramı oyunda yok. oradan oraya gezegen keşfetmek belli bir yerden sonra kesinlikle sıkıcı olacak. ek olarak yer çekiminin olmadığı gezegenlerin olmaması ise ayrı bir bokluk olmuş, hevesimi kırmasa da beni üzen oyundur...
  • 2 boyutlu rougelike oyunların rastgele bölüm yaratımını büyük ölçekte yani tüm oyun evreninde ve gerçek zamanlı olarak yapacak oyun. oyun evreninin sonsuz büyüklükte olacağı ve her oyuncunun farklı bir deneyim yaşayacağı bir oyunla karşı karşıyayız,euro truck simulator'a benzetilmesi ise büyük şanssızlık..