şükela:  tümü | bugün
  • amerikali illustrasyoncu*
    afis calismalarinin yanisira, gunluk hayati fotografik bir isik kullanarak betimledigi illustrasyonlari da mevcuttur.
  • muazzam detaylı çizen, super ressam veyahut illustratördür.
    öyle muazzamdır ki; kendisini çizdiği bir resmi vardır ve resimde kendisini üç farklı açıdan görebiliyoruz. soluna koyduğu bir aynadan, arkasında kalan aynaya bakarak, arkasında kalan aynadaki görüntüsünü çizmiştir (triple self portrait). bunu fark ettikten sonra büyük usta karşısında saygıyla eğilmeyip de ne yapıcaksınız.
    ayrıca şuraya da bi göz atmak güzel olur ilgileniyorsanız:

    http://www.nrm.org/
  • 'doctor and the doll' adında harika bir resmi vardır bu insanın. işte efendim ;

    http://imagecache.allposters.com/…-doll-posters.jpg
  • hani 1930-40 ve 50lilerin çok beğendimiz reklamları vardır ya hepsini bu amcam çizmiştir, candır.

    http://farm3.static.flickr.com/…20_00aaccaeb6_b.jpg
  • bizdeki o güya abidin'in olan "mutluluğun resmi" tarzı resimleri yapar norman rockwell.
    "stepford wives" türü amerikan yaşamını betimlediği için filmlerde sık sık referans veriyorlar buna, genelde olumsuz anlamda tabi,
    "hayatım norman rockwell tablosu sayılmaz" falan şeklinde.

    dizilerde de çok rastlıyorum, lost'un son sezonun 8.15'lik tanıtım filminin biryerinde de "everyone goes norman rockwell" diyo...
  • hayran olunasi degerli sanatci.
    sergisi vardi gecenlerde, gittik gorduk sonra neredeyse sapiklasip yolumuz her dustugunde tekrar tekrar gezmeden edemedik.
  • ilk işi dergi kapağı tasarımı yapmakmış, sonra sonra, zamanla kendi tarzını yaratmış. amerika'nin en büyük sanatcilarindan biri olarak kabul ediliyor bu illustrator*. günümüzde 40 bin doları görmüş işleri var. yeni yeni palazlanmaya başladığı 1920'lerde güzellik yarışmasında jüri üyeliği filan yapmış. o zamanlar sanatçıların güzellik algısına çok saygı duyuluyormus.
  • hakkında bu kadar az entry girilmesine şaşırdığım, amerika'nın gelmiş geçmiş en taşaklı 2-3 illüstratöründen birisi.
  • ''reflexivity can be individual or collective, private or public, and may appear in any form of human communication: arts, natural science, the science of humanity or any other contrived uses of, or comments on, experience. though it may seem modish and new, the idea of reflexivity is indeed very old, existing in the natural as well as the social world. as an example, consider storytelling, an ancient and apparently universal human occupation.
    in all cultures and times we find embedded tales, stories about storytelling. scherezade's 1001 nights is a famous example; sinbad's version of scherezade's exploits is a story about a storyteller telling stories. and usually there is a satisfying replication between stories and their frames; we learn about sinbad by observing scherezade and vice versa. lest one is inclined to regard reflexivity as confined to the intelligentsia, it should be noted that norman rockwell a popular artist, was fond of using this technique. one of his saturday evening post covers shows him painting the cover in which the magazine itself appears with a picture of him painting the cover.''

    a crack in the mirror: reflexive perspectives in anthropology.
    **