şükela:  tümü | bugün soru sor
  • shiro games'den henüz erken erişimde bir strateji oyunu.
    viking dünyasında geçen, bazılarının clash royale ve warcraft 2'nin çocuğu, bazılarının age of empires ve settlers'ın ikinci kuşak kuzeni gibi akrabasal bağlarla formülize ettiği, çok tatlı bir oyun.

    özellikle iskandinavya'ya doğru türkiye'den siktir olup gitmek isteyen ya da vikings izleyip katteeeegaaaaat diye bağıran strateji severler için biçilmiş kaftan.

    çıktığı gün steam satış listesinde 4. olduğu söyleniyor, şu an için %10 indirimli fiyatı 27.90 tl. fiyat performans olarak gayet iyi bir oyun.

    http://store.steampowered.com/app/466560/
  • settlers'in settlers olduğu oyunları andıran bir yapısı, mekaniği var. erken erişim olduğu için içeriği bomboş olan oyun. fakat ona rağmen kendini oynattırıyor. (yapabildiğiniz tek şey skirmish) umarım yapımcıları zaten parayı bulduk diyerek oyunu bitirmek konusunda boşvermişlik sendromu göstermezler. heyecanla takip edilesi oyun.

    edit: sürekli güncelleme geliyor ama henüz doyurucu bir şey görmedim ben ufak tefek bug fix, eklemeler falan. editlenecektir adam akıllı bir şey gelirse.
  • 7 mart 2017 tarihi itibariyle erken erişimde olan, bağımsız yapımcı strateji simülasyon tüğründe bir oyundur.

    bana göre birçok oyunun bazı öğelerinin birleşimi gibidir. zaten oyunu oynamışsanız bunu siz de fark etmişsinizdir.

    oyunun içeriğinden bahsedecek olursak;

    vikinglerin farklı klanlar ve klanların kendilerine göre farklı özellikleriyle rakip klanlara üstünlük mücadelesi kurmaya çalıştığı bir oyun. örneğin kurt klanı seçerseniz (fenrir) savaşçılarınız oyuna başlarken bonus özelliklerle geliyor. başka bir klanı seçerseniz ekstra gıda ve altınla başlıyorsunuz.

    stratejinizi iyi kurmanız ve hareketlerinizi önceden düşünmeniz gerekiyor çünkü kampımızı kurduğumuz harita tarafımızca keşfedilerek büyüyor ve bu esnada rakip de boş durmuyor. keşfettiğimiz her karenin belli bir limiti var ve akılcı düşünerek limitlere göre bina seçimi yapmalıyız. askeri kamptan çıkarttığımız savaşçılarımız da gıda tüketiyor ve gıda/ savaşçı dengesini tutturmalıyız. hatta oyundaki her seçimimiz bir yandan bonus verirken bir yandan bir şeylerden feragat etmemiz anlamına geldiği için kararlarımızı doğru ve zamanında vermemiz gerkeiyor aksi halde düşmana erek kalmadan zaten kendi kendimizi zora sokabileceğimiz durumlar oluşuyor.

    grafikler bana göre çok tatlış. animasyonlar da keza öyle. müzikler de çok hoş. şahsen strateji oyunlarında bunlara pek takılmam ama bu oyunda hoşuma gitti.

    erken erişimde olması sebebiyle oyunda şu an sadece skirmish modu var fakat yapımcısının da açıklaması multiplayer ve campaign modunun geleceği yönünde. oyunda da bu kısımlar var fakat coming soon ibaresiyle yer alıyor. aktif değiller.

    vikingler, klanlar, strateji, sorumluluk gibi öğeleri bir oyunda bir arada görmek istiyorsanız mutlka denemelisiniz derim.

    daha detaylı türkçe tanıtımını ve türkçe oynanışı izlemek isterseniz: https://www.youtube.com/watch?v=mzful76zf1k
  • oldukça saran, tamamiyle karar mekanizmalarına dayalı ve "adam bas saldır" sistemi üzerine kurulmamış olan yaratıcı strateji oyunu.

    oyunun bağımsız üretim olması ve kesinlikle her an her türlü zorluğa karşı koyma üzerine yapılmış olması, kendisini çekici kılan etmenlerden. summersale bünyesinde 31tl'den 25 lere gerilemiş durumda. almayı düşünenlerle oynayabiliriz.
  • bir dünya düşünün ki viking kabilesinin şefisiniz, halkınızı yönetiyorsunuz. köylülerinizi en iyi şekilde değerlendirmeye çalışıp , rakip klanlardan daha iyi olmaya çalışıyorsunuz. ve bunu yaparken doğru büyüme politakasıyla, doğa olaylarıyla baş ederek ve düşmanlarınıza karşı en iyi şekilde hamle yaparak hayata tutunmaya çalışan bir kabilenin şefi olarak yapıyorsunuz.
    yönetmek istediğiniz her klanın farklı bir özelliği , belirgin teknoloji ağaçları mevcut. ve her yeni oyunda yep yeni yerleşim alanları sunuyor size hal böyle olunca sürekli değişken bir stratejik uygulamamız gerekiyor, bu da oyunun sıradanlığını en aza indirgiyor. ve bu özelliklere müzikleri, atmosferi ve animasyonların güzellikleri eklenince ve bunların yanında da , sürekli güncelenn bir oyun, eklenmesi beklenen multiplayer, campgain ve oyuna başlamadan önce zorluk, harita boyu, klan sayısı ayarı seçenekleri de olunca diyecek bir söz bulamıyoruz.
  • northgard çok tatlı grafiklere ve oldukça da bağlayıcı mekaniklere sahip, gelecek vaad eden bir strateji oyunu.

    northgard hala yapım aşamasında olmakla birlikte en büyük eksikliği sadece bir hikaye modu ile oynanaması. bunun haricinde oyun size vermek istediği oynanışı gayet sağlamakta.

    kuzeyde-northgard'da- bir viking klanı olarak diğer klanlara karşı üstünlük sağlamaya çalışıyorsunuz. her klanın kendine göre çeşitli avantajları mevcut. bu anlamda klasik bir ''gerçek zamanlı strateji,, olmakla birlikte farklı bir arka plan ve konsept dahilinde düşünüldüğünde gayet çekici.

    oyunun en orjinal (belki tek orjinal) yanı her şeyden bir şey alıp, bu herbir şeyi birbiri ile optimum seviyede uyumlu sunabiliyor olması. bu zamanada kadar bildiğiniz ve oynadığınız tüm kült strateji oyunlarından bir parça barındırıyor hissi var bu oyunda.

    özetle "aşure" gibi oyun. sıcak tüketiniz. afiyet olsun.
  • dün itibarıyla yeni bir tek kişilik oyun moduyla birlikte erken erişimden çıkmış oyun.

    http://www.volhek.com/…hgard-erken-erisimden-cikti/
  • oynamak isteyen arkadaşlar yeşillendirebilir. akşamları bir iki el atabiliriz.
  • 4 gündür bağımlısı olduğum oyun.

    oyunu erken erişimde almadığım için bin pişmanım.

    campaing modu belli bir yerden sonra çok zorlaşıyor. 6. bölümü geçmekle uğraştım bütün gün ama kararında bir zorluğu var. tek sıkıntısı ise mutluluk ayarı bence. insanların genelde neden mutsuz olduğunu söylemiyor ve bu sizi çok zor duruma koyuyor.

    arkadaşların da dediği gibi diğer oyunların karışımı gibi bir şey olmuş ve bu işi de güzel yapabilmişler.
  • elbette pek çok oyuna benzetebiliriz. bana da daha çok tabanda satranç, go ve risk*'in karışımı bir oyun gibi geliyor mesela. onun üzerini de settlers ve warcraft ile süslemişler gibi ama her şeye rağmen bu oyun benzersiz. çünkü minimalist yapısının aksine oyunda mevsimler değişikliklerden kaynaklı, her clanın farklı bir şekilde etkilendiği bir de şans faktörü var. bir de mukadderat...

    minimalist bir yapıda olduğu için öğrenme eğrisi basit sayılır. kuralları kolaylıkla öğrenirsiniz ancak oyunda ustalaşmanız hiç o kadar da kolay değil. yapacağınız en ufak bir hata (-ki hata da değil, alacağınız basit bir karar) çok pahalıya patlayabiliyor. yine de küllerinden doğmanız da mümkün, işte esas şans faktörü orada. clanın yarısından çoğunu, 2 de kareyi kaybettiğim en zor seviye bir oyunda çeşitli alicengiz oyunlarıyla kazandığım oldu. sınırımın önünde 2 yapay zeka birbirini yerken ordularını kaybetmiş clanım müthiş bir geriden gelmeye imza attı falan felan.
    erken erişimden çıkmadan önce de birkaç en zor seviye kazanmıştım ama campaign modunu en zorda oynayayım dedim, 3. bölümü geçebilmiş değilim. normal zorluk seviyesinde ise 6. bölümdeyim, 1-2 deneme başarısız oldu ama geçilmeyecek gibi değil. son güncellemelerle beraber oyunun zorluk seviyesinde de bence bir artış söz konusu. yapay zeka, en zor seviyede efsane oynuyor. bi arkadaş "kararında bir zorluk seviyesi var." demiş örneğin. hem katılıyorum, hem katılmıyorum. ifade edildiğinde eksik bir şeyler dediğinizi hissettiren, olması gerektiği gibi bir zorluk seviyesi var. (stalemate, bu entry'i yazdıktan 2 ay sonra zorluk seviyesi yüzünden çıldıracak.)

    traşı kesiyorum; oyun aşşşşşırrı zor olm!! ve aşşşşşırrı güzel!
    bunu 30 yıllık bir gamer ve strateji oyunlarını baya kapsamlı bitiren bir kişi olarak söylüyorum: gelmiş geçmiş en iyi 5 strateji oyunu arasında yer alabilecek güzellikte bir oyun bu! bir indie developer firmasının bu kadar klas bir oyun çıkarması beni acayip şaşırttı ve heyecanlandırdı.

    bu arada kargalarım tarafından lime lime edilmek isteyen olursa mesaj atabilir.