2 entry daha
  • şu anda müzikalden bildiriyorum gelmeyin.

    bu kadar kötü bir dekor olamazdı ya. ilkokul müsameresi dekoru gibi.

    onu da geçtim mikrofondan mıdır nedir söylenen sözler de anlaşılmıyor. bu arada müzikal türkçe.

    şu anda mikrofonsuz sahne geldi kazimodonun söylediği mikrofonsuz anlaşılıyormuş. bıraksalar da kendi sesleriyle söyleseler keşke. bi de bu müzikal için meb şura salonu küçük kalmış. daha büyük sahne lazım.

    edit: bu arada esmeraldanın çat diye ölü bedenini getirdiler. bu kızın zindan sahnesi, asılma sahnesi vardı resmen zipleyip kısaltmışlar müzikali.

    edit: imla
  • ooo ankara'ya notre dame quasimodo müzikali geliyormuş, kesinlikle izlenmeli deyip bilet alırken, (bkz: biletix) in sitesinde hiçbir açıklama olmamasından anlaşılması gereken ve bilet alınmaması gereken bir müzikal. org ve orgda kayıtlı dımtıs müziklerle oluşturulmuş müziklerini dinledik, (bkz: kumbara görsel sanatlar)ın şahane oyuncularının, genelde sergiledikleri çocuk oyunlarından olsa gerek esinlendikleri müthiş danslarını izledik. bir işe kalkışıyorsak çok emek vermeliyiz, hem de dünyaca ünlü bir müzikalse, ona göre dekor, ona göre kostüm, ona göre yeterli oyuncumuzu ve dansçımızı hazırlamalıyız. olmuş mu sizce kumbara görsel sanatlar, içinize sindi mi bu gösteri?
  • olmamış müzikal. cuma akşamı evde oturup dinlenebilirdim mesela, daha yerinde bir karar olurdu. zaten afişe dikkatli bakarsanız ne çıkacağını az çok kestirebilirsiniz. orijinal sanıp gittik tam bir hayal kırıklığıydı. müzikal başlamadan önce sözlüğe bakalım dedik, her şey için çok geç olduğunu anladık.

    o dekor nedir allah aşkına biri bunu bana söylesin, herkes sırayla şarkısını söyledi bitti gitti. ne olup bittiğini anlamış değilim. yani dekor, danslar ve kurgusu eksik kalan bir gösteriydi. işte öyle gibi bir şeydi.
  • adam gibi youtube'dan orijinalinin izlenmesinde yarar olan muzikaldir: https://www.youtube.com/watch?v=-xb7aftz6zy
  • not: bu giris gge gerekcesiyle eksi sozluk tarafindan silinmis. 11 aralik 2016'da girmisim. 2017 mart'ta silmisler.

    dün ankara'da izledim. o kadar amatör, o kadar konuyu ve duyguyu anlatamıyordu ki, victor hugo'nun kemiği falan kalmamıştır, sızlamasını geçtim.

    dekora herkes değinmiş, faciaydı. çan bari gerçek olsaydı insafsızlar.

    esmeralda'nın tonlaması çok kötüydü. hatta bir sahnede ışığın yerini bile tutturamayıp karanlıkta söyledi.

    trambolin getirdikleri sahnede bir de düşecekleri yere mat serdiler. 19 mayıs müsameresi denilmiş, o çocuklar bir yıl boyunca hazırlanır o güne, hakaret etmeyin o gençlere.

    hele en son selamlamada öyle kötü yer tuttular ki, sahnenin beşte üçünü falan kullandılar, quasimodo inecek yer bulamıyordu az kaldı, eleman geri çekildi ve arkada bir yerde kayboldu da geçti kambur zangoç.

    gerçekten bir hırsızın cebimden para çaldığı hissiyle çıktım temsilden. böylesine amatörlüğe prim verilmemeli.

    gerçekten ekşici piç gibi davranıp gömmüyorum. o kadar kötüydü.

    bir tek çingene erkeğin performansının hakkını vereyim, sesi de sahnesi de iyiydi.

    muhtemelen insanların bir çoğu bizim gibi orjinal müzikal zannederek gittiler.

    not: bu giris gg gerekcesiyle eksi sozluk tarafindan silinmis.
  • beklentiyi çok düşük tutanlar için ortalama sayılabilecek bir gösterim. bu da ne kadar başarısız olduğunu göstermek için yeterli olur sanıyorum.

    öncelikle dekor kısmı yukarıda da değinildiği gibi ilkokul müsameresi kıvamında idi. keza kostum de aynı şekilde. ayrıca ses sisteminden midir yoksa oyuncuların kendilerinden kaynaklı mıdır bilinmez frollo, phoebus ve özellikle quasimodo'nun söylediklerinin büyük çoğunluğu anlaşılmayacak kıvamdaydı. oyuncuların performansları da pek yeterli değildi bana göre. ve en önemlisi ne olup bittiğini anlamadan -son- dediler. ne oldu o arada, bu sahneler oynandı da biz mi kaçırdık diye kalakaldık...

    son olarak şu oyuncu kadrosuna 4-5 insan daha alın lütfen. 5 tane dansçı dönüp dönüp durdular her kılığa büründü garibanlar...
  • emeğe saygım her zaman vardır ancak gerçekten ama gerçekten çok kötü olan müzikal.
    öncesinde zorlu psm de operadaki hayaleti izlediğim için belki de beklentim yüksekti. ancak bu müzikalin oyuncusundan yönetmenine, sanat yönetmeninden kostümcüsüne herkesin yabancı müzikalleri bir kere izlemesini öneriyorum. belki o zaman "abi biz napıyoruz yaa" derler. hikayeyi %100 hatırlamayarak gittim müzikale. çıktığımda hala hikayeyi bilmiyordum. birincisi oyuncuların söyledikleri anlaşılmıyor. iki oyunculuklar uydudaki tv kanallarında gösterilen dizilerin oyunculuklarından hallice. tamam müzikalsin biraz abartılı oyunculuk olur ama pantolonuna arı kaçmış gibi dans etmek nedir allasen? asker rolünde adam var pullu simli bluz giydirmişsin. o çağda askerler simli bluz mu giyiyordu? tek dekor, tek kostümle oyunu bitirdiler resmen. bir ara, içinde adam olan iki tane siyah tekerlekli kutu rahibin üstüne gitti geldi, içindekilerin ayakları alttan görünüyordu. yahu çok kötüydü ya gerçekten parama ve zamanıma üzüldüm.

    --- spoiler ---

    ha bu arada esmeralda iki paletin üstünde öldü ne olduğunu anlamadık. evet evet bildiğin depolardaki paletlerden.

    --- spoiler ---
  • bu aksam bu muzikal kumbara gorsel sanatlar tarafindan ic anadolu'da yasamakta oldugum ilde oynandi. ben katiksiz bir denyo oldugumdan gittim biletix'te gorur gormez bileti aldim, sonra sozlugu acip yorumlara bakip pisman oldum iptal etmeye kalktim. bu arada denyolugum iptal etmeye kalkmamdir.

    bilen bilir, orjinali 2000 yilinda su anda isimleri google'lamaya useniyorum yanlisim varsa kusura bakmayin, bruno pelletier, patrick fiori, garou tarafindan oynandiginda yer yerinden oynamisti. hatta sonradan esmeralda rolunu daha populer bir cast oldugundan helene segaraya verdiler. o kadar tuttu ki o yilin sanat etkinligi olarak ayni kadro gitti ingilterede ingilizce oynadi. ancak burada tek basari belle, tu vas me detruire gibi saheseri yaratan beyne, pelletier ve fiori'nin hayvan gibi yorumuna ait degil. adamlarin sone'lere, chanson de rolanda kadar uzanan bir sanat tarihi var ve bu tarihte yeri gelmis o tek adamlar kendilerini elestiren molierei bile maasa baglamis.

    oyun turkce
    oyun playback
    dekor kotu.

    ama dusuk beklentiyle gittim bana o muhtesem 2000 yilini hatirlatti. oyuncular neredeyse dolu sahnede olmaktan mutluydu ve gozlerinin ici guluyordu ve bence guzel gecen bir cumartesi oldu.

    ta ki quasimodo rolundeki arkadas seyirciyi selamlayip soz alana kadar:

    "geldiginiz icin cok tesekkur ederiz iyi ki varsiniz.
    ama biz onumuze cikarilan bunca engele ragmen buraya gelip oynayabildik ya..." dedi.

    bu soz uzerine daha guzel bir cumartesi oldu ve daha cok alkisladik.

    artik sevgili yetkililerimiz ask duvari'nda kizlarin baldirlari gozukuyor diye mi engel cikardilar yoksa tum oyun katedralde geciyor diye mi, seytan meytan lafi geciyor diye mi bilmiyorum.

    fransizlar o sanatcilarin ardindan ittirirken biz engel koyuyorsak desteklemek lazim kardesim. biz desteklemezsek yarin ic anadolu'da vasat da olsa notre dame muzikali oynanamayacak.

    gringoire rolundeki cocugun yuzu sahnese cok yakisiyor.
    fleur de lys cok tatlisin.
    phoebus o parendeyi attin ya helal olsun.

    elinize saglik. biz adam olsak daha iyisini de yapardiniz eminim.
  • trump salonu başkadır dedim gittim tüm eleştirilere rağmen, sonuç hüsran.
  • oyundan bildiriyorum:kesinlikle gitmeyin,arkadaşlar !2 yıl önce entry giren arkadaşlar ses sisteminin bozuk olduğundan bahsetmiş,2 yıl geçmiş hala aynı.keşke fransızca olsaydı da öyle anlamasaydık. dekor,sahne,ses,oyuncular vs.artı diyebileceğim hiçbir noktası yok.sırf o kadar yolu geldim diye izliyorum.ben pişman oldum,siz olmayın!gitmeyin arkadaşlar!
    edit:imla
43 entry daha
hesabın var mı? giriş yap