şükela:  tümü | bugün
  • "imi istnbl çk klblk trfk çk vr ankr n ki" diyince resmen kafayı yiyordum. neyse bu da istanbullulara kapak olsun.

    işte kapak
  • çünkü istanbulda araba alamayacak ya da almayn insan sayısı daha fazla kardeşim. metrobüsleri düşün otobüsleri düşün tıklım tıklım gidip geliyor.

    25 yıl ankarada son 2 yıldır istanbulda yaşayan biri olarak söylüyorum, istanbulun trafiği ve insan kalabalığı boktur. sinir stres eder.

    üstüne park yeri bulma konusunda da iğrençtir istanbul, illa para vermeniz gerekir yoksa her yerden arabayı çekebilirler. bir gün evimin önünden bile çekecekler diye korkuyorum.
  • toplu taşıma konseptinin annesi ile her fırsatta ilişkiye giren i.melih'in bize bir hediyesidir.

    her akşam tıkanan 3 tane ana yolu olan başkente, buna izin veren bir i. melih'e ve senelerce bu adamın her fırsatta şehir ile ilişkiye girmesine izin veren bizlere selam olsun.
  • sırf tayyip erdoğan 50 60 araçlık konvoyla dolaşıyor. çayyolu, çukurambar civarındaki zengin tiplerin evinde ikişer araba olduğunu da hesaba katarsak, fakir semtlerdeki kirli çıkılar ve şahincilerle beraber hemen hemen her eve bir araba düştüğü için doğal sonuçtur.
  • nedeni devlete ait araçların ve ankara merkezli inşaat şirketlerinin arabalarının 06 plakalı olmasıdır.

    bugün türkiye'de inşaat şirketlerinin yarısı ankara merkezlidir.

    edit: yaptığım minnacık bir araştırma sonucu belediyeler hariç kamuya ait araç sayısı 126.000 ve bunların yaklaşık %25'i hariç hepsi ankara plakalı. (94.000 civarı araç)
  • maalesef ki toplutaşıma konusunda ne kadar başarısız bir başkent olduğunun yansımasıdır. hala daha dümdüz bir metro hattında 3 kere aktarma yapıyoruz. metrodan inip dümdüz karşıya yürüyüp başka bir metroya biniyoruz.

    bunun yanında birbirine yakın herhangi iki semt arasında direk bir ulaşım pek olmuyor. örneğin batıkentten ümitköye gitmek isterseniz ya illaki "merkez" olarak kabul edilen bir yerde aktarma yapmanız lazım.

    mesela şaşmaz'a arabanızı tamire bıraktınız. arabanızı bıraktıktan sonra en yakın toplu taşımaya gidebilmeniz için ustanıza sizi bir durağa bırakması için rica etmeniz lazım, arabanızı teslim almaya gelirken de arayıp "abi beni şurdan al" demeniz lazım.

    halbuki trafiğe çıktığınızda her yer metro durağı, her yer otobüs, her yer halk otobüsü, her yer dolmuş...
  • 9 sene önce adıyaman #1 imiş, sonradan ne oldu bilemiyorum.
    https://docs.google.com/…s6ep5tpni/edit?usp=sharing
  • bir boğaz trafiğine gir görürüm ben seni, hayatında 2 saat yolda geçti mi merak ediyorum bu başlığı açanın

    5 araba arka arkaya görünce trafik var diyor angaralılar

    bir seneden fazzla ankara'da yaşadım, 15 yılı da geçti istanbul, o sebeple rahatlıkla ahkam kesebilirim.
  • 6 sene istanbul da yasadim, birgun araba eksikligi hissetmedim. ankara'ya geldim 6. ayda araba sart oldu. cok oyle aksiyonlu bi hayatim yok, takildigim yerler de eve neredeyse yurume mesafesi ama cok ilginc bi toplu tasima sistemi var yani yok. cok defa lan araba olmasa buraya nasil gelirdim dedigim oldu.
  • hiç şaşırmadığım istatistik. önemli olan nüfusa oranla araba sayısı değil bu arabaların yola çıkmasıdır. melih'in şaheserleri olan ankara trafiği ve toplu taşıyamama sorunları her geçen gün büyüyor. ankaralıların imkanı olsa her yere arabasıyla gider.

    metro facia. zaten yok. var olan hatlar da sorunlu. eryaman'dan koru'ya gitmek için 1.5 saat harcayıp düz hatta iki kere metro değiştirmek zorundasın. halbuki iki semt arası arabayla 15 dakika. keçiören metrosu keçiören'in %10'una hitap ediyor. o da akm'den zaten dolu gelen batıkent metrosuna aktarılıyor. söğütözü-aşti arası geçiş yok. 5 dakika yürüyeceğin aktarmayı kızılay üzerinden 25 dakikada yapıyorsun. metrolar küçük, az ve bozuk.

    otobüs desen acınacak halde. insanlar yapışarak gidiyor. yaşlılar işgal ediyor. nüfusa yetmiyor, geç geliyor.

    yolların fazlalığı ve genişliği insanları arabaya sevk ediyor. zaten düzenli toplu taşıma kullanan insanlar analiz edilirse şöyle bir tablo ortaya çıkacaktır:
    1. ehliyeti olmayan öğrenciler
    2. kızılay/ulus gibi park sorunu olan ama merkezi olan yerlere giden insanlar
    3. yaşlılar
    4. arabası olmayan ya da her gün araba çalıştıramayacak fakirler

    bir bilimsel gerçeklik şöyle der: yollar arttıkça trafiğe çıkan araç sayısı da artar. zamanında daha çok yol yapmak için çiftlik ya da odtü dümdüz edilmeseydi bugün daha az trafik olacaktı. üst geçit vasfı bile olmayan saçma sapan kapılara harcanan parayla 50-60 otobüs daha alınıp hizmete çıkardı. yine yoğunluk azalırdı. ankapark'a harcanan 1.5 milyar lira ile daha düzgün ve daha fazla metro hattı yapılır, insanlar metrodan bıkıp arabaya yönelmezdi.