şükela:  tümü | bugün sorunsallar (1)
  • the guardian 'a verdiği bir röportajda sinemada müziği neden çok tercih etmediği üzerine güzel laflar etmiş:

    q: why did you decide not to use a conventional musical soundtrack?

    nbc: ı don't like music in cinema, it seems to me like a crutch; if you cannot express something in cinematic ways, then you call the help of the music to underline it. ı'm not against it, but if possible ı try not to use it. ın the editing, ı try many pieces of music, but eventually ı decide not to use any. and also, the sound of the atmosphere is the nicest sound for me in the cinema, so ı prefer to use atmospheric sound instead of music. because music kills things.

    *röportajın tamamı: [http://www.theguardian.com/…an-interview-transcript http://www.theguardian.com/…an-interview-transcript]
  • "sürekli bir takım grupların, ideolojilerin içinde bir sürüyle birlikte korunaklı bir şekilde yaşamanın insan özgürlüğüyle bağdaşmadığını düşünüyorum belki. bilemiyorum. bünyemde bu tarz bir varoluşu kararlılıkla reddeden ne olduğunu tam olarak bilmediğim bir şey var. belki de çehov ve sait faik’i bu kadar seviyor olmamın nedeni, onlarda da sanki benzer bir ruh hali olduğunu hissediyor oluşum bile olabilir. elbette uğruna savaşacak idealler, insanları bir araya getirecek düşünceler olmasın demiyorum."

    güzel insan.
  • 2 - 12 eylül 2015 tarihleri arasında gerçekleşecek 72. venedik film festivali'nde alfonso cuaron'un başkanlığını üstleneceği jüriye seçilen yönetmen.

    kaynak
  • tipik bir başarılı beyaz türk sanatçı. aynı orhan pamuk gibi. hayatın anlamını -kendince- açıklar.... "yetmez ama evet"
  • youtube hesabına son iki filminin kamera arkası görüntülerini yüklemiş olan yönetmen. sabah gördüm ve oturup ufak ufak izlemeye başladım. bu adam harbiden yaptığı işi mükemmel yapmak için olağan gücüyle çabalıyor. gerçekten şu videolarda uyardığı şeyleri, müdahale ettiği detayları, sağlamaya çalıştığı kusursuzluğu görmek inanılmaz güzel.

    haluk bilginer cannes konferansında söylemişti (cannes'la ilgili videolar da var hesapta), çok fazla tekrar aldığından ve nuri bilge ceylan'ın elinde 200 saat kadar materyal olduğundan bahsetmişti. o zaman fazla bulmuştum ama şu videolardan sonra az bile olduğunu söylemem lazım. muhammet uzuner de bu tip bir şeyi tekrarlıyor videoların birinin sonunda.

    izlediği dizi ve filmlerde neredeyse her zaman o boşluklardan, mantık hatalarından, olayın içinde çok önemli bir yere sahip olan ama özensizlik yüzünden cevabı verilmeyen o soruları bulmaktan ve yakalamaktan çokça rahatsız olan bana inanılmaz bir haz verdi videolardaki tavrı. çok küçük nüansları bile yakalayıp düzeltmeye çalışması vs. çok harika. kendisini iş başında görmek, kendisine olan saygımı kat ve kat arttırdı tekrardan. kıymetini bilmek lazım.

    neyse videolar için şöyle alalım;
    https://www.youtube.com/…d4rqecu5_oaq4-rlw2a/videos
  • iki saattir youtube'taki hesabına daldığım ve içinden çıkamadığım türkiye'nin yüz akı yönetmen, yapımcı, fotoğrafçı. o kadar ince detaylarla o kadar çok tekrar yaptırmış ki inanılmaz. şu an sadece kış uykusu'nun kamera arkasını izledim. bir zamanlar anadolu'da'ya da başlayacağım da bir şey fark ettim. bazen kamera açısını, repliği ve oyuncunun yapması gereken davranışları oyuncusuyla konuşuyor. gerçi konuştuğu oyuncu da haluk bilginer ama yine de fikir alışverişinde bulunması, konuşması çok hoş davranış. bir sözü çok hoşuma gitti.

    "oyunculuk gizlemektir, göstermek değil."
  • öyle filmlerinden herkesin aynı hazzı alacağı bir yönetmen değildir.filmlerinde bazen 5-10 dakikalık araba yolculuğu gösterdiği olur.durağanı sever,betimleyicidir olay örgüsünden çok size sinemanın carpe diem anlayışını gösterir ve sadece o izlediğiniz ana odaklanırsınız.

    sanki hayatımızın 5 - 10 dakikalık kısımlarını kesip film yapmış gibidir.filmlerinde arka planda köpek sesi , rüzgar sesi , sigara , çakmak sesi , yavaş ve boğuk sesli diyaloglar çokça görülür.
  • mavi siyah montuna kurban olduğum.
  • ülkemiz için çok büyük bir değer olduğuna düşündüğüm, eserleriyle ölümsüz olan muhteşem bir yönetmen.

    uzak, bir zamanlar anadolu'da, kış uykusu gibi mükemmel filmlerin yapımcısı ve 2008 cannes film festivali'nde küçük zaafların büyük yalanları doğurmasıyla parçalanan bir ailenin, gerçeklerin üzerini örterek bir arada kalma çabasını anlatan üç maymun filmiyle "en iyi yönetmen ödülü"nü alan insan.

    kış uykusu ile ilgili basın konuşmasında sanatın ne için yapılması gerektiğini ve önemini çok kısa ve güzel anlatmıştır:

    “aslında türkiye’de şu andaki durum aslında başka zamanlardaki durumla yani insan doğasıyla açıklanabilir. film yaparken şu anki duruma gönderme yapayım diye düşünmem, düşünemezsiniz. sinemanın güncelliği kovalaması hem zor hem gerekli değil. sinema ve sanat daha temellerine inmek zorundadır, gazetecilik yapmasına gerek yok. sanatçının görevi daha başka bir şey olmalı. sanatın kültürün onur, gurur ve utanma eşiklerini aşmanın ötesine geçmeden topluma hizmet etmesi gerektiğini düşünüyorum. benim için kendi zayıf noktalarımızla yüzleşme olarak algılanması, sosyal reflekslerle film yapmaktan daha önemli.”
hesabın var mı? giriş yap