şükela:  tümü | bugün
  • odatv (www.odatv.com) muhalif bir haber sitesi

    ciddi haberler yayımlıyorlar. son dönemde "erişime engellenen" haberlerinin bir dökümünü çıkarmışlar. alt alta okuyunca sadece "hayret" denilebiliyor.

    gençlere çoğu zaman "hukuk üstünlüğünü" anlatmakta zorlanıyoruz. özellikle 2000 sonrası yetişkinliğe erişmiş; hukuki tartışmaları, ergenekon, fetö operasyonları, adalet ve kalkınma partisi'nin yargı üzerinde kurduğu hakimiyet gibi olgularla gözlemiş kişiler; fiilen hiçbir şekline tanık olmadıkları "hukuk üstünlüğü" kavramını ve yararlarını entelektüel olarak kavramakta zorlanıyorlar. elbette bunda basına yönelik baskı sonrası otosansür ile haber verilememesi olgusu da eklenebilir.

    odatv listesi de bu bağlamda dikkat çekici. eğer hukuk üstünlüğü olmazsa ve hukuk haber alma hürriyetini korumazsa olabileceklerinin küçük bir göstergesi:

    haber linki: https://odatv.com/ifsa-ediyoruz-07051817.html
    ileride linkin bozulması, erişilememesi gibi ihtimallere dayalı olarak haberi aşağıya da alıyorum:

    ifşa ediyoruz
    odabudsman yazdı

    10 yılı aşkın süredir aralıksız özel haberler yapıyoruz. türkiye’deki medya yapısının tamamına yakını iktidar lehine evrilirken, odatv kamuoyunun nefes borusu olmaya devam ediyor. cezaevi, ölüm tehditleri ve mali yaptırımlar odatv’nin gerçeği arama heyecanının önüne geçemedi.

    ancak son dönemde odatv’nin haberlerinden rahatsız olanlar, bir başka yol izlemeye başladı.

    özellikle son yıllarda mahkemelerin haberler için verdiği erişim engelletme kararlarını okuyunca, şaşkınlığımızı saklayamıyoruz.

    peki, mahkemeler hangi haberlerimizi engelletti?

    bu konuya ilişkin ilk yazı olduğu için, tarih aralığını biraz uzun tuttuk. ama artık haftalık olarak bu engelleme kararlarını paylaşmaya devam edeceğiz.

    işte erişimi engelleme kararı verilen haberlerimizden bazıları...

    - akp’li karamürsel belediye başkanı ismail yıldırım 8 mart dünya emekçi kadınlar günü’nde, seda sayan’a “aşağılık kadın” dedi. sayan’a ilişkin bu sözleri “aşağılık kadın” başlığıyla sayfalarımıza taşıdık. istanbul 12. sulh ceza hakimi hasan basri savaş, odatv’nin bu haberinin kaldırılmasına karar verdi.

    - konya selçuk üniversitesi’nde cinsel tacize uğrayan taşeron işçi kadın t.ö.’yü “üniversitede cinsel taciz skandalı” başlığıyla haber yaptık. ancak selçuk üniversitesi rektörlüğü’nün talebiyle konya 3. sulh ceza hakimliği haberimizin yayından kaldırılmasına karar verdi.

    - hürriyet gazetesi okur temsilcisi faruk bildirici köşesinde hürriyet’te yayımlanan bir röportajı ele aldı. bildirici, derya bozovalı ile yapılan röportajda, bozovalı’nın söylediklerini araştırdığını ve bozovalı’nın yalan beyanlarda bulunduğunu ifade etmişti. odatv de bu yazıyı, “‘başarılı iş kadını’ diyorlardı her şeyi sahte çıktı” başlığıyla haber yaptı. ancak odatv’nin bu haberi istanbul 8. sulh ceza hakimi ali ersin’in kararıyla yayından kaldırıldı.

    - akp’ye yakınlığıyla bilinen sabah gazetesi yazarı dilek güngör, cumhurbaşkanı tayyip erdoğan’la bir iş adamının fotoğraf çektirdiğini yazdı ve o iş adamının çektirdiği fotoğrafı kullanarak kuveyt emiri'nin ailesini masaya oturmaya ikna ettiğini ifade etti. odatv bu yazıyı “erdoğan ile fotoğrafını gösterip masaya oturmuş” başlığıyla duyurdu ve istanbul beykoz sulh ceza hakimi cahit çağatay kaya bu haberin kaldırılmasına karar verdi.

    - gazeteci mustafa hoş’un “bigboss” ismiyle kitabı çıktı. kitapta, cumhurbaşkanı erdoğan’ın oğlu burak erdoğan’ın yaptığı bir kaza sonrasında sevim tan ürek’in öldüğü anlatılıyordu. odatv’nin kitaba ilişkin, “burak erdoğan'ın öldürdüğü kadının kocası şikayetini neden geri aldı” başlıklı haberi, burak erdoğan’ın avukatı ahmet özel’in talebiyle istanbul 6. sulh ceza hakimi ekrem er tarafından verilen kararla yayından kaldırıldı.

    - fatih ilçe milli eğitim müdürü şeref çalışır’ın kurumdaki memurlar j. y ile ç.a'yı taciz ettiği iddiasıyla dava açılmış ve müdür taciz nedeniyle ceza almıştı. odatv’nin “mahkeme ‘cinsel taciz’ dedi” başlıklı konuya ilişkin haberi ise, şeref çalışır’ın talebiyle ve istanbul bakırköy 5. sulh ceza hakimi köksal özkapu’nun kararıyla yayından kaldırıldı.

    - yeni şafak ekonomi şefi yakup kocaman'ın, reza zarrab’ın aleyhinde haber yapılmaması karşılığında 1 milyon tl para istediğine dair iddiayı, hürriyet gazetesi sayfalarına taşımıştı. yeni şafak ise, zarrab'dan para isteyen kişinin kendilerinin değil, fetö medyasından bugün gazetesi muhabiri kamil maman olduğunu ifade etmişti. odatv de, yeni şafak ile hürriyet arasındaki ilgili kavgayı, “onlar tabi tanıdığımız, bildiğimiz arkadaşlarımız” başlığıyla sayfalarına taşımıştı. ancak yakup kocaman’ın talebiyle, bakırköy 1. sulh ceza hakimi coşkun kurt, haberin engelletilmesine karar verdi.

    - uşak sevgi evleri çocuk yuvası ve kız yetiştirme yurdu'nda, 28 çocuk yurt çalışanları tarafından mağdur edildi. yurt çalışanlarının sanık olduğu davada, çocukları savunmakla görevli aile ve sosyal politikalar bakanlığı avukatı kenan bayık duruşmaya dahi gelmedi. odatv’nin “devlet çocuk istismarcılarına böyle sahip çıktı” başlıklı konuyu anlatan haberi ise, uşak 1. sulh ceza hakimi nutullah subaşı’nın kararıyla yayından kaldırıldı.

    - türkiye “çiftlik bank” dolandırıcılığıyla çalkalanırken, odatv, sermaye piyasası kurulu’nun çiftlik bank’a ilişkin dikkat çeken raporundaki dolandırıcılık öyküsünü, “çiftlik bank'ta kaç kişiyi, ne kadar, nasıl dolandırdıkları ortaya çıktı” başlığıyla haber yaptı. ancak, istanbul 7. sulh ceza hakimi ersin öztürk verdiği kararla haberimize erişim engeli getirdi.

    - mit’in istihbarata karşı koyma başkanlığı’nda görevli m.ş.e.’nin fetö soruşturması kapsamında itirafları ortaya çıkmıştı. örgütün devlete nasıl sızdığını anlatan itirafları, odatv’de “fetö'nün devlete sızma taktikleri” başlığıyla haber yapıldı. bu haberimiz de ankara 2. sulh ceza hakimliği’nin kararıyla yayından kaldırıldı.

    - cezaevinde şüpheli şekilde hayatını kaybeden kaşif kozinoğlu, kendi el yazısıyla yazdığı mektuplarında, ergenekon davası’nı kurgulamak için mehmet eymür’ün amerika’dan getirildiğini ve fetö lideri fethullah gülen’den 50 bin dolar maaş aldığını iddia etmişti. tuncay güney de polis mülakatında, "1991 yılında samanyolu tv'de çalışırken mehmet eymür'ün adamlarına sürekli bilgi verdiğini" ifade etmişti. 2011 yılında yayınladığımız “mehmet eymür ergenekon'un beyniydi” başlıklı haberimiz, ankara 3. sulh ceza hakimi ali ramazan bilgisiçok’un kararıyla engellendi.

    - 2013 yılında odatv’de, “ergenekon davasında duyamayacağınız tüm ayrıntıları açıklıyoruz” başlıklı haberi sayfalarımıza taşıdık. bu haberimiz de birçok sanığın savunmasına yer verdik. ancak bu haberimiz de, ankara 3. sulh ceza hakimi ali ramazan bilgisiçok’un kararıyla engellendi.

    - fetö’nün darbe davasında odatv gizli bir sanığın ifadelerini gündeme getirmişti. odatv sanığın sözlerini, “hulusi akar cemaat mensubudur, kripto fetö'cüdür” başlığıyla sayfalarına taşıdı. bu haberimize de ankara 5. sulh ceza hakimi yusuf arslan’ın verdiği kararla erişim engeli getirildi.

    -odatv, kamuoyunda “adnan hoca” olarak bilinen adnan oktar’ın verdiği iftar yemeğini “adnan hoca'nın iftarına kimler katıldı” başlığıyla duyurdu. ankara 1. sulh ceza hakimi sezer söylemez verdiği kararla haberimize erişim engeli getirdi.

    - fetö tutuklusu hasan kaya, savcı ve hakimlere ilişkin çarpıcı itiraflarda bulundu. hasan kaya itiraflarında 28 şubat davasında müebbet kararları veren hakim mustafa yiğitsoy’dan da dikkat çeken ifadelerle söz etti. ancak odatv’nin “saf değiştiren o hakim bilindiği gibi değil mi” başlıklı ilgili haberi de ankara 5. sulh ceza hakimi yusuf arslan’ın verdiği kararla engellendi.

    - ankara 3’üncü sulh ceza hakimliği, odatv’nin yayımladığı 12 haberle ilgili toplu erişim engelleme kararı verdi. kararı veren hakim; ali ramazan bilgisiçok'du… haberlerin yayımdan kaldırılma talebinde bulunan isimler ise şöyleydi:

    fetö’nün kapatılan yayın organı zaman gazetesinin kurucusu, akp diyarbakır eski milletvekili mehmet ihsan arslan...

    mehmet ihsan arslan’ın oğlu, daha çok "mücahit arslan" adıyla tanınan ve cumhurbaşkanı erdoğan’ın “sır kupü” olarak bilinen akp ankara milletvekili ali ihsan arslan...

    yine ali ihsan arslan’ın (mücahit arslan) kardeşi mahmut arslan…

    arslan ailesi, kendileriyle ilgili odatv'deki haberlere toplu şekilde "erişim engelleme" kararı aldı.

    evet…

    yakın tarih de göstermiştir ki:

    odatv böylesi yıldırma politikalarıyla susmaz, geri adım atmaz.

    araştırmaya ve gerçeği yazmaya devam edeceğiz.

    ve engellenen tüm haberlerimizin de takipçisi olacağız.

    milyonlarca okurumuza duyurulur...

    odabudsman

    odatv.com