• kuzey kore ile finlandiya arasındaki tek ülkenin rusya olması. ufkum binbeşyüz.
  • dünyanın en büyük penisli adamı ,dünyanın en büyük penisli adamı olduğunu bir hava limanında x-ray dedektorden geçerken ,görevlinin adamin kasık bölgesinde bir silah olduğunu sanması ile ortaya çıkıp adamın da o an öğrenmesi.

    ekstra bilgi : adam erekte olunca bayılıyormuş.
  • eskişehirsporda oynayan ibrahim sissokonun 23 yaşında olduğunu öğrenmektir kesinlikle. biz de evde helal olsun adama bak kaç yaşına gelmiş hala nasıl koşuyor diye hayretler içerisindeydik. şu an daha bi hayretler içerisindeyim.
  • beynimizdeki nöronlar her daim birbirine bağlı değiller, nöronların arasındaki bağlantılar elektrik akımı gibi sağlanıyor ve bu sayede nöronlar arasındaki network oluşuyor. buna ek olarak beynimiz yaşam boyunca sürekli olarak dış etkenlere dayalı olarak değişiyor. (bkz: nöroplastisite) mevcut bulunmayan nöron bağlantılarını biz bir şeyler düşünerek oluşturabiliyoruz. yani gerçekten "ne düşünürsen o'sun.".
  • senelerdir öksüz ve yetim kelimelerini karıştırırdım. hangisi annesi olmayan hangisi babası olmayan diye. bugün merak edip etimolojisine baktığımda, ök kelimesinin eski dilde anne olduğunu öğrendim.
    sonuç: ök-süz: annesiz
    ve hatta ök-keş: annesini çok seven demektir***
  • ıngilizce gibi, cinsiyete bagli zamir (umarim dogru kelime budur) ismin sonuna yildiz konuldugunda, o kisiye ne he, ne she denilir. heshe denir. erkek kadin insan. normalde cozumu olan they degil yani.
  • google, mobilde arama yaparken arama sonuçlarında sayfaların mobil uyumlu olup olmadığını belirten silik, küçük bir yazı koyuyor. buna dikkat ederek sonuçlara tıklarsanız hem kotanızı korursunuz, hem de sayfalar daha güzel gözükür ve daha hızlı açılır.

    http://i.imgur.com/xsbh7sx.png
  • akasya durağında sinan rolünde oynayan levent ülgen'in odtü fizik bölümünden 4.00 ortalama ile mezun olmuş olması.
    adamtaki tip ve hareketlerle eşleştiremedim ufkum karıştı aq.

    levent ülgen
  • schindler'in listesi'ni izlemeyen, bu listeyi bilmeyen yoktur neredeyse...oscar schindler, bir alman işadamı. bildiğiniz gibi bu iş adamı 1200 civarı yahudiyi ölümden kurtarmıştır. bunu bazen karizmasıyla, bazen savaş sayesinde sıfır maliyetle polonyalılardan devraldığı fabrikalar vasıtasıyla yapmıştır...

    bugün size bir polonyalı hemşireden bahsedicem.

    kalpleri ısıtan gerçek gülüsemenin sahibi olan bu kadının adı irena sendler.

    bu kadın da ikinci dünya savaşını yaşayanlardan. bir hemşire. sosyal yardımlar örgütü üyesi. ilhak edilen ve neredeyse taş üstüne taş kalmamış varşova'nın kenar mahallelerinde tifo salgını başladığında bu kadın bu üyeliği sayesinde özel izin alarak, oraya gitti. elinde çok büyük bir çanta ile. çantanın içinde ilaçlar vardı. tıbbi malzemeler vardı. hastalara şifa dağıttı, günlerce. her gün gettolara girdi çıktı. özellikle küçük yahudi çocuklara yardım etti irena. kendisi koyu bir katolikti. ama bu küçük çocuklara yardım etmesine asla engel değildi.

    hergün büyük çantasıya varşova gettolarına girdi, orda dolaştı irena. ilaçları tıbbi malzemeleri dağıttı çocuklara. dolaşırken yanında köpeği vardı irena'nın. enteresan bir köpekti bu. daha doğrusu enteresan bir şekilde eğitilmişti. bizzat irena tarafından. öyle ki, bu köpek bir nazi askeri görünce, havlamaya başlıyordu. o kadar yüksek sesle havlıyordu ki, kontrol noktalarından minimum kontrolle geçiyordu.

    her sabah varşova gettolarına büyük çantasıyla giriyor, büyük çantasıyla çıkıyordu irena. girerken çantasının içinde ilaçlar oluyor, çıkarken ise küçük çocuklar, bazen de bebekler oluyordu. işgal bölgesinden çıkarken, bebeklerin ağlama sesini, uniformalı askeri gören irena'nın köpeğinin havlamaları bastırıyordu.

    irena bir grup kadınla birlikte 2500 çocuğu bu şekilde işgal bölgesinden çıkarmayı başardı. kurtardığı çocukların isimlerini yazdı irena. birer birer. her gün bir kağıda yazdı isimlerini. sonra bu listeyi bir kavanoza koydu ve evinin bahçesine gömdü.

    irena 1943 yılında gestapo tarafından yakalandı, tutuklandı. ciddi işkencelere maruz kaldı. fakat kurtardığı çocuklar ve aileleriyle ilgili hiçbir isim söylemedi. polonyadaki bir yerel direniş örgütü, alman gardiyanlara rüşvet verdi ve irena'yı tutuklu bulunduğu hapishaneden kaçırdılar. savaş bitene kadar saklandı irena. hakkında ölüm bültenleri çıktı. ama o kurtardığı o çocuklar için çalışmaya devam etti.

    2500 civarı çocuk kurtardı irena. savaş bittiğinde kurtardığı bu çocukların ailelerini bulmaları için çalıştı. bazılarının anne babalarını bulamadı. bu çocukların bakımevlerine yerleşmesi, bazılarının evlatlık verilmesi ve iyi birer eğitim almaları için uğraştı. savaş sırasında 3000 civarı sahte döküman hazırladı.

    1999 yılında kansas unitown lisesi kavanozdaki hayat adlı bir tiyatro oyunu hazırladı. bu tiyatro oyunundan yola çıkılarak irena sendler'ın gözüpek kalbi adında bir sinema filmi yayınladı.

    irena sendler 2007 yılında nobel barış ödülüne aday gösterildi. ama bu ödül başka birine gitti. zira o seneye, al gore'un küresel ısınma slaytları ve üzerine bindiği minik vinci damgasını vurmuştu.

    irena sendler 2008 yılında 98 yaşında iken varşova'da öldü...

    *

    (bkz: #32486359)
  • allah'ın sözlerini yeterli ve detaylı bulmayan insanların din diye sunduğu ilaveler...

    dine yapılan ilaveler, şu ya da bu kesim tarafından veya halktaki batıl inançlar yüzünden “din” sanılmış veya “din” olarak gösterilmiştir. bu ilavelerin birçoğu, toplum hayatını zorlaştırıcı mantıksız ilavelerdir. fakat bu ilavelerin arasında topluma, sağlığa yararlı ifadeler de olabilir. örneğin dişleri misvakla temizlemek sağlık açısından çok yararlı bir uygulama olabilir. fakat kuran’da olmayan bir şeyi (bu örnekte misvağı) bir sevap kaynağı, dinin makbul tuttuğu bir ibadet gibi göstermek de hatadır. bu yüzden bu listede gördüğünüz her şeyin yapılmaması gerektiğini sanmayın. kişiler misvak kullanabilir, cübbe giyebilir, karides yemeyebilir; yeter ki bunların dinle bir ilgisi olduğunu iddia etmesinler. kuran din adına her türlü detayı verir. bunun dışında dine yapılan her ilave din açısından bir hatadır. kendimizce sağlığa yararlı birçok uygulama sayabiliriz. fakat bunları din yapmaya kalkarsak, o zaman dine kendisinde olmayan ilaveler yapıp dini dejenere etmiş oluruz.

    1- kuran’ın tek başına yetersiz olduğu iddiası

    2- hadislerin dinin kaynağı olması

    3- mezhep alimlerinin fetvalarıyla helal ve haram belirlenmesi

    4- mezhep çıkarımlarına göre kuran’dan ayet iptal etmek

    5- mezhepleri dine eşitlemek, mezhep bağımlılığını farzlaştırmak

    6- kuran’ı musiki kitabı gibi anlamadan okumak

    7- kuran’ı ölüler için okunan bir kitaba çevirmek

    8- peygamber’in hadislerle kuran dışı hükümler, farzlar, haramlar oluşturduğu iddiası

    9- tüm canlıların peygamberimiz sayesinde yaratılmış olması

    10- peygamberler’i yarıştırma, peygamberimiz’i en üstün peygamber ilan etmek

    11- peygamberimiz’in, peygamberlik öncesi hayatını bile taklide kalkmak

    12- “kuran eksiktir, detaylar başka kitaplardadır” demek

    13- bazı kimseleri evliya kabul edip cennetlik ilan etmek ve mezarlarında dinin özüne aykırı saygı gösterileri yapmak

    14- tarikat şeyhlerini ilahlaştırmak

    15- tarikatlardaki rabıta gibi uygulamalar

    16- bir tek sunniler’in veya bir tek şiiler’in cennetlik olduğunu iddia etmek

    17- yahudi ve hıristiyanlar’ın hepsini cehennemlik ilan etmek

    18- dine arap geleneklerini sokmak

    19- şahsi görüşlerine uydurmak için dini, reformla değiştirmeye kalkışmak

    20- “peygamber’in sünneti” başlığıyla, hayatın her alanıyla ilgili dinsel ritüeller oluşturmak

    21- çoğunluğun her zaman doğru olduğunu savunmak

    22- mezheplerin tarihsel sürecini mezheplerin doğruluğuna delil saymak

    23- hanefilik diye bir mezhep

    24- şafilik diye bir mezhep

    25- hanbelilik diye bir mezhep

    26- malikilik diye bir mezhep

    27- caferilik diye bir mezhep

    28- maturudiye, eşariye veya itikadi herhangi bir mezhebin taklitçiliği, eleştirilmezliği

    29- kuran’ın yaratılmadığı, ezeli olduğu iddiası

    30- mezhep değiştirenlere sopa veya herhangi bir ceza öngörmek

    31- aklı inkar etmek, taklitçiliği üstün tutmak

    32- bilim düşmanlığı

    33- sanat düşmanlığı

    34- buhari diye bir hadis kitabına kuran gibi uymak

    35- müslim diye bir hadis kitabına kuran gibi uymak

    36- kütübü sitte veya başka hadis kitaplarına kuran gibi uymak

    37- peygamberimiz’in dışındaki herhangi bir kişinin kutsallığının mutlak olduğuna dair iddialar

    38- sahabelerin (peygamberimiz’i gören herhangi bir müslüman) hangisine uyarsak uyalım doğruya erişeceğimiz iddiası

    39- başörtüsü takmak

    40- peçe takmak

    41- haremlik-selamlık uygulaması

    42- kadının tek başına seyahat edememesi

    43- kadının, erkeğin tüm vücudu irinle dahi kaplı olsa, o vücudu yalayarak temizlese, yine de erkeğin hakkını ödeyemeyeceği düşüncesi

    44- allah’tan başkasına secde edilseydi, kadının kocasına secde etmesinin gerekeceği iddiası

    45- kadının yönetici, devlet başkanı olamayacağı

    46- kadının yöneticileri seçme hakkının olmadığı

    47- kadının sesinin erkek tarafından duyulmaması gerektiği

    48- kadının cuma namazını kılmaması

    49- kadının aybaşılıyken namaz kılmaması, oruç tutmaması, kuran okumaması, camiye girmemesi

    50- kadınları çarşaf, pardesü gibi üniformalarla örtmek

    51- kadınla erkeğin el sıkışma yasağı

    52- kadının kalktığı yere soğumadan oturulamayacağı

    53- kadının kapalı bir yerde, erkekle baş başa kalmasının haram olması

    54- kadının, köpek ve domuzla beraber namazı bozan unsurlardan olması

    55- kadınların çoğunun cehennemlik olması

    56- kadınların şerli olması

    57- kadınların eksik akıllı olması

    58- kadınlara evde hapisvari hayat yaşatmak

    59- kadınların kocası dışında erkeklerin duyacağı koku sıkmasının haram olduğu

    60- kadınların kaş aldırmasının veya makyaj yapmasının haram olduğu

    61- kadının kocasına her işte itaatinin farzlaştırılması

    62- kadının kocasının cinsel çağrısına her seferinde cevap vermesinin mecburi olması

    63- şahitlikte, “bir erkek eşittir iki kadın” ilkesinin uygulanması

    64- kadının ailesinden izin almadan evlenmesinin yasaklanması

    65- zina edenin taşlanarak öldürülmesi

    66- zina ayetinin bir keçinin yemesiyle yok olduğu iddiası

    67- maymunların bile zina edenleri öldürdüğüne dair izahlar

    68- erkeklerin altın takmasının haram olması

    69- erkeklerin ipekli giysiler giymesinin haram olması

    70- yemekte altın, gümüş takımların kullanılmasının yasak oluşu

    71- heykel yasağı

    72- resim yasağı

    73- satrancın yasak oluşu

    74- müzik enstrümanları ve müzik dinleme ile ilgili yasaklar

    75- midye, karides gibi deniz ürünlerinin haramlaştırılması

    76- at, eşek, vahşi hayvan etlerinin haramlaştırılması

    77- böbrek ve koç yumurtasının mekruh sınıfına sokulup, yenmesinin çirkin gösterilmesi

    78- sigaranın mekruh olması veya haramlaştırılması

    79- mekruh diye haramlardan ayrı yasaklar listesi ve belli oranda mekruhların harama eşit olacağı izahı

    80- cinsel ilişkinin örtü altında olmasının gerekliliği

    81- eşlerin cinsel ilişki esnasında bile birbirlerinin cinsel organlarına bakamayacağı

    82- mastürbasyonun yasaklanması

    83- doğum kontrolünün yasaklanması

    84- yıkanırken bile kişinin cinsel organının açıkta olmaması gerektiği, meleklerden utanması gerektiği, peştemalle yıkanmak gerektiği

    85- erkeklerin sünnet olması

    86- kadınların sünnet olması

    87- sakal bırakmanın sevaplığı

    88- sakal kesmenin haram olması

    89- saçları ortadan ayırmada sünnet sevabı arama

    90- saçları yağlamanın sevaplığı

    91- saçlara, sakala kına yakmanın sevaplığı

    92- erkeklerin sürme çekmesinin sevaplığı

    93- yüzükoyun yatmanın yasaklanması

    94- yer yatağında yatmak

    95- sağ ayakla evden çıkmak, eve girmek, yatağa girmek

    96- sol ayakla tuvalet gibi pis yerlere girmek

    97- tuvalet temizliğinin suyla olmasını farzlaştırmak

    98- oturarak küçük tuvalet yapmak

    99- tuvaletin kıbleye karşı yapılmasının haram olması

    100- sol elle yenenleri şeytanın yemesi

    101- sarık sarmak

    102- misvak kullanmak

    103- cübbe giymek

    104- entari giymek

    105- şalvar giymek

    106- beyaz, yeşil, siyah renkli giysilerde sevap aramak

    107- sarı, kırmızı renkler giymemek

    108- hurma, kabak gibi yiyeceklerde sünnet sevabı aramak

    109- yemeği yer sofrasında yemek

    110- yemeği aynı kaptan yemek

    111- elle, üç parmakla yemek

    112- suyu üç yudumda içmek

    113- suyu oturarak içmek

    114- yemeğin bitiminde parmakları yalayarak temizlemede sünnet sevabı aramak

    115- alkollü koku sürmemek

    116- kolonya kullanmamak

    117- kara köpekleri öldürmek

    118- köpekleri eve sokmayı yasaklamak

    119- geceleri aynaları kapamak

    120- kuran’la veya kuran’sız büyü yapmak

    121- muska yazmak, taşımak

    122- kuran’ı üfürük kitabı gibi kullanmak

    123- ıslık çalmanın şeytan işi olması

    124- tahtaya vurmaktan, nazar boncuğundan hayır beklemek

    125- falcıları, cincileri dindar hoca sanmak

    126- kurşun dökmek veya merdiven altından geçmemek

    127- kara kediyi, kara köpeği uğursuz saymak,

    128- çamaşırı belli günlerde yıkamanın, cinsel ilişkiye belli günlerde girmenin gerekliliğini iddia etmek

    129- mevlit

    130- ölünün 7., 40., 52. günlerinde törenler yapmak

    131- kabir azabı ile ilgili hikayeler, kabir azabının kendisi

    132- sırat köprüsünün kıldan ince olduğu, kesilen kurban üzerinde sıratın geçileceği izahları

    133- üzerine idrar sıçratanın en çok kabir azabı çekecek kişi olması

    134- ölünün yerine oruç tutmak

    135- ölünün yerine hacca gitmek veya birisini göndermek

    136- ölünün arkasından ağlayınca ölüye azap olması

    137- kıyametin saati hakkında açıklamalar

    138- mehdi

    139- deccal

    140- dabbenin fil kulaklı, hınzır gözlü, öküz başlı olduğu

    141- isa’nın yeniden yeryüzüne geleceği

    142- yecuc ve mecuc’un türkler olması

    143- ırkçılık, arap ırkını veya dilini üstün görmek

    144- yecuc ve mecuc’un yerin altında bir karışlık adamlar olması

    145- evrenin sonunda güneş’in batıdan doğacağı

    146- kuran’da belirtilmeyen namaz vakitlerini farzlaştırmak

    147- namazın yalnız arapça kılınması gerektiğini iddia etmek

    148- namazı kadının kıldıramaması

    149- rüku ve secdede hep aynı şeyleri söylemenin gerekliliği

    150- fatiha suresi’ni her rekatta okumayı farzlaştırmak

    151- önünden birinin geçmesiyle namazın bozulacağı

    152- namazın farzı, sünneti, vacibi gibi ayrımlar listesindeki birçok detay

    153- namazda el bağlama şeklini, ayakların kaç santim aralıklarla duracağını belirlemek

    154- orucu kasten bozanın iki ay kesintisiz oruç tutması gerektiğini söylemek

    155- teravih namazı, bayram namazı

    156- haccı birkaç güne sıkıştırıp insanları perişan etmek

    157- hacda şeytan taşlamak

    158- kurban bayramında kurban kesmek

    159- belli haramların hacdan sonra başladığı veya haramlık derecesinin arttığı düşüncesi

    160- zemzem suyunda, okunmuş şeker, tuz gibi maddelerde sevap aramak

    161- zekata 1/40’lık evrensel bir ölçü getirmek ve zekatın ancak para elde bir sene durursa farz olduğu iddiası

    162- deveye, koyuna veya tarım ürünlerinin her birine farklı ve evrensel zekat ölçüleri getirme

    163- abdesti, tuvaleti yapma dışında başka şeylerin de bozduğu iddiası

    164- boy abdestini cinsel ilişki dışında başka şeylerin bozduğu iddiası

    165- abdestin sırasını farzlaştırma

    166- abdestte ve boy abdestinde ağız burun çalkalamayı farzlaştırma

    167- namazda gülmenin abdesti bozduğu

    168- boy abdestinde önce sağ, sonra sol tarafa üçer defa su dökmek gibi teferruatlarda sevap aramak

    169- abdestin veya boy abdestinin, namaz dışında kuran okumak için de mecbur tutulması

    170- boy abdestsiz atılan her adımın günah olması

    171- diş dolgusu olanların abdest ve boy abdestinin geçersiz olması

    172- dövmesi olanların abdestinin ve boy abdestinin geçersiz olması

    173- deprem ve selde ölenlerin şehit olması

    174- karın ağrısından ölenlerin şehit olması

    175- dünya’nın öküz ve balık üstünde olduğu

    176- depremin bu balığın sallanması sonucu olduğu

    177- ay’a gidilemeyeceği iddiası

    178- güneş’in batışının, güneş’in secde etmek için kaybolması olarak açıklanması

    179- güneş batarken namaz kılmamak gerektiği

    180- boğa, aslan, kartal suretinde meleklerin var olduğu iddiası

    181- cebrail’in 600 kanadına ilişkin açıklamalar

    182- allah’ın cennet’te baldırını açması

    183- allah’ın peygamber’in sırtına dokunması

    184- allah’ın özel günlerde yeryüzüne inip, insanlarla tokalaşması

    185- allah’ın peygamber’in pazarlığı sonucu namazı elli vakitten, beş vakite indirmeye razı olduğu

    186- halifelik müessesesi

    187- saltanat, halkın siyasi otoriteye kullaştırılması

    188- cami imamı, müezzini gibi sınıflar

    189- arap dilini cennet dili, harflerini cennet harfi diyerek kutsallaştırmak

    190- darül harp iddiasıyla kendi dışındakilere şiddeti meşrulaştırmak

    191- darül harp iddiasıyla kendi dışındakileri soymak, haklarını çiğnemek

    192- namaz kılmayanı öldürmek veya dövmek

    193- orucu zorla tutturma, tutmayanı dövme

    194- makyajlı veya açık kadınları dövmek

    195- araba kullanan veya tek başına seyahat eden kadınları engellemek

    196- müslümanlığı bırakanları öldürmek

    197- sırf ganimet için fetihlere kalkışmak

    198- içki içenleri dövmek

    199- baskıyla dini yaymak

    200- baskıyla dini yaşatmak

    alıntıdır

    şu noktaya dikkatinizi çekmek istiyoruz. her dini yasak kötüdür, yapılmaması gerekir. fakat her kötü gördüğümüz şey dinen yasak değildir. hırsızlık yapmak, allah’a karşı nankörlük kuran’da yasaklanmıştır; bu yüzden bunlar kötüdür ve bunları yapmamamız gerekir. sigara içmenin, saçları mora boyatmanın da isabetli davranışlar olmadığı kanaatindeyiz. fakat “bunlar dinen sakıncalıdır, haramdır, mekruhtur” diyemeyiz. beğenmediğimiz bu davranışları dini etiketle çirkin göstermeye çalışmamalıyız. kendi öngörümüz isabetli bile olsa, kendi öngörümüzle vardığımız kanaatleri dinselleştiremeyiz. bu fiilleri kötü, yapılmaması gereken fiiller olarak görebiliriz. fakat bunları din adına yasaklamaya kalkarsak büyük bir hata yapmış oluruz. her haram, her günah bize mesuliyet yükler ve ahirette hesap vermemizi gerektirir. örneğin nankör kişi, hırsız kişi ahirette bu davranışlarından dolayı hesap vereceklerdir. fakat sigara içmenin veya saçları mora boyatmanın dinen sakıncalı olduğunu ve ahirette cezası olduğunu iddia edemeyiz. allah, rahmeti sebebiyle haramları, yasakları sınırlı tutmuştur. yapılmaması iyi olacak birçok şeyi de haramlaştırmamış, yasaklamamıştır. geleneksel-mezhepçi yaklaşımı benimseyenler ise allah’ın rahmetinin bir sonucu olan bu uygulamayı anlamamış, dinimiz eksikmiş gibi allah’ın dinine ilaveler yapmışlardır. bu arada şunu da bilmeliyiz ki örnek verdiğimiz saçı mora boyatmayı ve sigara içmeyi dini etiketle kötü göstermek ne kadar hatalıysa, aynı şekilde “dinde saçı mora boyatmak var” veya “dinde sigara içmek var” gibi ters bir mantıkla dinin yasaklamadıklarını, dinin tavsiye ettikleri gibi göstermek de çok büyük ve çok tekrarlanan bir hatadır (21. bölümdeki kadın konusunun çok eşlilik ile ilgili kısmında da aynı mantığı örneklerle anlattık).

    ey iman edenler! size açıklandığında hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın. kuran indirildiği zaman sorarsanız size açıklanır. allah onları affetmiştir. allah bağışlayıcıdır, yumuşak davranandır. 5-maide suresi 101

    ayette görüldüğü gibi kuran’da açıklanmayan her şey allah’ın affettikleri kapsamındadır, her ne olursa olsun… birçok davranışın dinen serbest olması sırf dinin bu davranış hakkında izah getirmemesindendir. ayetin başından anlayacağımız gibi allah birçok sorunun cevabını verseydi, allah’ın o konudaki tavrı yasaklayıcı olabilirdi. fakat allah, eğer açıklama yapsaydı ilave hüküm getirebileceği bir konuda, açıklama yapmamasını, bizim o konudaki serbestiyetimiz için yeterli görmektedir. bu yüzden allah ayette “allah onları affetmiştir” demektedir. nihayet ayetin sonundan allah’ın bu tavrının allah’ın kullarına karşı bağışlayıcılığının ve yumuşak davranmasının sonucu olduğunu anlıyoruz. bu yüzden defalarca tekrarlayarak diyoruz ki; her ne olursa olsun, her ne olursa olsun, her ne olursa olsun eğer kuran’daki bir izahla temellendirilemiyorsa bu helal, haram, sünnet, farz, mekruh veya her ne olduğu iddia ediliyorsa bu şey din dışındadır, dini alanla hiçbir ilgisi yoktur. kimse allah’ın rahmetini sınırlamaya, allah’ın kuran’da kolay olduğunu söylediği dini zorlaştırmaya kalkmasın. kimse kendi kafasındaki doğruların, bin yılı aşkın bir zaman diliminde, apayrı kültür ve çevrelerde yaşayan tüm insanlar için de doğru olduğunu iddia etmesin. dine yapılan bu ilaveler ve yasaklar dini detaylara boğmuş, kişileri dinin özünden uzaklaştırmıştır.

    alıntıdır
hesabın var mı? giriş yap