şükela:  tümü | bugün
  • filmde öksüz sezercik'in sıpasını satın almak isteyen obez, mayasıl suratlı egzantirik bir karakter hafızamızda yer etmiştir.

    kendisini şu kelamından hatırlarız:

    - benim babam çok zengin.. hıaahahıa.. alıcam onu binicem üstüne. vurucam kırbacı vurucam kırbacı
  • bu filmde sezercik'in e$egine goz dikmi$ ilginc $ahsiyetten ogrendigim "benim babam cok zengin, cuvalla para verir, yine de alir fistik'i*" sozunun modifiye edilmi$ bir halini dost meclislerine ice breaker olarak kullanmak isterken, ciddiye alinmasi sonucu ba$ima gelmedik kalmami$tir. zengin bir insan "benim cuvalla param var" diyebilir mi, ey insanlik?
  • $u an flash tv'de gosterilmekte olan, yakla$ik 10 dakika boyunca tophane'nin oralarda bi magara hayal etmemin nedeni olmu$ film. nasil bulursun o magarayi istanbul'da ulan. ba$latma karde$ine abine ablana bana bunu aciklayabilecek misin.
  • cok basarılı anekdotlar barındıran film.
    misal, aysecik tekerlekli sandalyeye mahkum bi genc kızımızdır. genc bir tegmen yanına yaklasır ve sohbet etmeye baslarlar. aysecik biraz asabidir. sadece sohbet etmek ve biraz vakit geçirmek arzusundaki tegmen'e yaklasık olarak şu cevabı verir:"gidip baska kızlarla vakit geçirsenize tegmen, kırlarda koşabilir dans edebilirsiniz, oysa ki ben bunları yapamam! (buraya dikkat!)hem bu halimle çocuklarına nasıl annelik yapabilirim? gidin tegmen rahat bırakın beni..."
  • spoiler içerikli entry:

    filmin sonunda erol tas, sezercikle aysecige bıcakla saldırmaktadır. derken içeriye ekrem bora ile tegmen girer. ekrem bora erol taşa saldırır, cengaver tegmen ise aysecigi gördüğüne sevinerek onun yanına koşar ve mutlu mutlu sarılır. onlar kucaklasırken erol taş, ekrem boranın bogazına bogazına bıcagı dayamaktadır. mutlu çift bu sahneden tedirgin olurlar ve bu defa mutlulukla degil dehset ve korkuyla birbirlerine sarılırlar*. allahtan ekrem bora daha ceviktir-ya da yönetmen insaflıdır da erol taş kavgadan maglup ayrılır, göz göre göre ekrem bora ölüvermez oracıkta.. sonra sevgi çemberine ekrem bora ve sezercik de katılır, kameralara poz verirler ve film biter. ekrem boranın bu olaydan sonra nasıl bi tavır takınacağı, sümsük tegmene kızını verip vermeyecegi, hadi o verdi diyelim, o sümsük tegmenin aysecigin cocuklarına! nasıl bi baba olacagı! ve tegmenin askeriyedeki kariyeri dimaglarımızda hep bir merak konusu olmus, dost meclislerimizde az tartısılmamıstır.
  • ayrıca filmde sezercigin mahalle esrafıyla yasadıgı bi anekdottan daha bahsetmek isterim.
    sezercik, bir magarada, fatma isimli 6-7 yaslarında bi kız ve sırtında fındık kadar bir ben sahibi olan 2-3 aylık bebe ahmetcik ile yasamaktadır. sütçü dedenin yanında çırak olarak işe baslamadan evvel mahalledeki esnaftan, evlerden, ordan burdan, karınlarını doyurmak ve ısınmak icin bisiler çalmaktadır. bir gün yakalanır ve mahalleden 10 kisi kadarlık bi ekip sezercikten şikayetci olur. karakola giderler orda kemikkıran lakaplı babacan bir komser olan hulusi kentmen kendilerini karsılar. şikayetleri dinler, sezercik(filmdeki adıyla öksüz) kendi savunmasını yaparken çalmadım ihtiyacım vardı hepsini geri ödicem der. acıklı acıklı hikayesini anlatır. bunu duyan mahalle sakinleri gözyaslarına bogulurlar ve haklarını helal edip şikayetci olmaktan vazgecerler. kemikkıran komserimiz de sezercige der ki, aferim, bi daha yapma e mi!. ve salıverir cocugu sokaklara...
    e be komserim, bi sor di mi cocuga, kimsin nesin necisin nerde yasıyosun ahmetcik kim fatma kim di mi... yok, babacan komserim sezercigin sırtını sıvazlar ve ne zaman basın sıkısırsa gel der. süperdir.
    (bkz: polislerle ilginc diyaloglar)
  • filmin kilit oyuncusu, sezercik ile ayşe nin ahmetçik i kapıp erol taş ın mekanından kaçtıkları sırada onları görmesine rağmen "allah yardımcı olsun, kardeşim" diye bi babacanlık yapan bir diğer dilenci çocuktur.
  • son sahnelere doğru sezercikle ablası (bkz: zeynep değirmencioğlu) eski fotoğraflara bakıyorlardır...
    tam o anda bir fotoğrafta sezercik kendisini kaçıran adamı görür (bkz: erol taş). nasıl oluyosa?!?!
    ve hemen arkadan da erol taş bey çıkıp sezerciği kaçırır ablası kötürümdür merdivenden düşer...
  • sezercik'in yırtık pırtık sokak kıyafetleri içinde pıtır pıtır sokaklarda koşup ekmek parası için arabaların camlarını sildiği sahnelerde arabaların yanına giderek "siliyim mi abi?", "camı temizliyim mi abla?" tarzındaki yaklaşımlarını arabanın tekinin içindeki kişiye "sizinki temiz teyze" diyip o arabayı es geçerek noktalamasını hayranlıkla izlediğim filmdir.
    (bkz: sezercik'i evlat edinmek istemek)
  • zavallı öksüz kırmızı ışıkta pis bir bezle arabaların camlarını silmeye çalışmaktadır ve aynen şu diyalog yaşanır:

    ö: sileyim mi amca
    adam: hayır
    ö: sileyim mi abi
    adam: hayır
    ö: sizin ki temiz teyze
    kadın: evet

    var mı böyle bi şapşallık dedirten film... bu kadar dürüst bir çocuk yani bu sezercik sizin anlayacağınız, zaten temiz olan camları silerek haram para kazanma gafletine dahi düşmüyor.