1. (bkz: sozlerini de yazayim tam olsun)

    aksam olunca kuslar donerken
    bir huzun coker dolar gozlerim
    issiz ovaya yagmur inerken
    bir huzun coker dolar gozlerim
    kim aramis kim bulmus dertlerine care
    olum allah'in emri ayrilik olmasaydi

    gunbatisinda sular kararir
    bir huzun coker dolar gozlerim
    karli daglardan asan yollara
    bir huzun coker dolar gozlerim
    kim aramis kim bulmus dertlerine care
    olum allah'in emri ayrilik olmasaydi

    yillardir seni bekledim durdum
    goc vakti geldi artik yoruldum
    istemem tatsin ask acisini
    her kim anarsa baris adini
    kim aramis kim bulmus dertlerine care
    olum allah'in emri ayrilik olmasaydi
  2. manço'nun, "kim aramış kim bulmuş dertlerine çare, ölüm allah'ın emri ayrılık olmasaydı" nakaratından sonra uzun uzun "ooof" çekip, davudi bir sesle "hele hele hey yaaa" dediği bölümde, duygular coşar da coşar.
  3. orjinal plağında, bugünkü şekilcilere inat allah kelimesinin kesme işareti ile ayrılmadığı şarkı. olurda birisi bu başlığı taşımak isterse diye yazdım. anlasınlar kendilerine nasıl saçma sapan kutsiyetler uydurduklarını.

    barış manço'nun en sevdiğim şarkılarındandır ayrıca. "akşam olunca kuşlar dönerken, bir hüzün çöker dolar gözlerim" dediğinde bir insanın duygulanmaması için duygusuz bir odun olması gerekir. çok basit ifadelerle gayet derin bir şarkıdır. barış manço'nun eşsiz kabiliyetini gösterir.
  4. içinde ''hele hele'' geçmesine rağmen pek bi sevdiğim şarkı. böyle burnuma kekik kokusu geliyor dinledikçe.
  5. hüzünlü temasina ragmen ecnebi dilinde "groovy" bir altyapiya sahip oldugu icin, türk-alman hip-hop grubu tca microphone mafia'nin "no!" isimli 1994 yilina ait parcalarinda sample olarak kullandiklari sarki. pek degistirmeleri gerekmeden, rap tarzina cuk diye oturdugu icin, baris manco'ya proto-rap sanatcisi mi demek gerekir simdi?

    http://www.youtube.com/watch?v=vouigio3dt0