• schopenhauer 'ın dediği gibi "e doğmadan önce de bunlarım yoktu amk o zaman ne fark eder?" ile cevaplandırılır
  • "e sen de cehenneme gideceksin amk, seninki daha mi iyi?" diye soru cevap karsilik verebilecek olan atesittir.
  • ne kadar yaşarsak o kadar kar diyen ateisttir. atımı da benle gömün diyecek hali yok ya.
  • ölüp toprağa karıştıktan sonra ne önemi olacak ki? öldüğün an olayın bitiyor, yani şu ana kadar aksi ispatlanmadı.
    ha sen diyorsan ki ben ahiretliğimle makara yaparken, bir yandan cennetin güzel meyvelerini yerken, tek gözümle ırmakları tek gözümle hurileri keserim, asıl hayat orada tabi. burada sürünmeye gerek yok. dünyada durduğunuz kabahat ey faniler.
  • bir varsayim olan onermedir.

    peki madem farazi konusuyoruz, diyelim ki din yok, o zaman kim kaybetmis olacak?

    soruyor arkadaslar, yok olmak nasil olabilir.

    soyleyeyim:

    simdi sen dogmadan once nasildi? hatirliyor musun hicbirsey dogumundan onceye dair. hatta belki bebekligini bile sen kisisel olarak hatirlayamiyorsun.

    hah iste, olunce de aynen oyle olacak muhtemelen. vitamin, azot, bi bok olcaksin gene ama bilincin yani sen olmayacaksin. senin ruhun sanki cennetten mi geldi dogmadan once de olunce illa bir yere gidecegini dusunuyorsun veya bekliyorsun. inanc sisteminde bile madem yoktan var edebiliyor yaradan seni gayet de vardan yok edebilir. olamaz mi yani?

    akli kendi ezberletildigi dogmanin disina yetmeyenlere gelen zorunlu edit: dunyada en zorlu sinav bu dunaya gelebilmek. her canlinin dogaya gelebilmesi ne kadar zor bir surecmis ac incele. ikinci zor sinav ise bu dunyaya tutunabildigin kadar tutunup kendi neslini bir sonraki nesle aktarmak, yani dna'ni. dunyaya gelmekten bile zor olan bir sinav, cocugunu dunyaya getirip onun da senin gibi kendi ayaklarina basmasini saglayip, onun da neslini bir sonraki nesle aktarmasi icin bir sans taniman.

    bunlar dogadaki en zor sinavlardir. amaclardir. gelene gidene allah'tan geldi veya o aldi diye bakan adam bu amaci ve sinava bir ateist gibi bakamaz. isterse 10 cocugu olsun, allah rizkini verir der, herseyi kadere ve allah'a baglar. hic alinmaca darilmaca yok, rahatlikla genelliyorum, ki muslumanlikla degil dindarlikla alakali bu durum, kendi gibi genel anlamda cok basit bir inanc sistemi disina cikamayan, sebep sonuc iliskisini dogru ve saglikli kuramayan, baska senaryolara inanmasa bile ihtimal dahi vermeyi beceremeyen, sorgulayamayan insanlar yetistirir. inanmadigi ateistligi bile etkili bir sekilde sorgulayamaz, omru bu sorgulamayla gecen ateistlerce tasak oglani olur, daha da vahimi tasak oglani oldugunu bile idrak edemez. ona sorsan ateizmi cokertti, gercekten saf saf bunu zanneder.

    sonra da ateistlere "amaci olmayan, yoklugu kabul etmeyen hastalikli dusunceli insanlar" deme hadsizligini dahi gosterebilir.

    cennete gitmek icin yasamaksa senin yasama amacin, sevsinler senin amacini. benim amacim seninkinden bin kat kutsal. kaldi ki din varsa dahi, eminim allah katinda da benim amacim senin cikar uzerine kurulmus beklenti odakli amacindan daha kutsaldir.
  • bir fenomenal bilincin varlığını sürdüreceği varsayımından hareketle çıkarım yapılmaya çalışılıyor. her şey kaybedilecek ve fenomenal bilinç bu kayıpların farkına varacak gibi.

    bir defa, sen o "her şey" iyeliğini nerenden kendine bağlıyorsun onu bir düşünmelisin. misal, iş gördüğün bir elin var değil mi, o eli oluşturan mikro düzeyde parçacıklar var. hiç düşündün mü, onlar nereden geliyor, nereye gidiyor ya da bir istikametleri var mı? on dört milyar yıllık evrende, toplasan maksimum 100 yıl bir görüngüsel bilince erişebilmiş bir organizmada fonksiyonel bir birliktelik oluşturdular diye, senin her şeyinin bir şeyi mi oldu bu? yüz yıl önce seni oluşturan parçacıklardan haberdar olabileceğin bir bilincin yoktu, yüz yıl sonrasında da olmayacak çok majör medikal gelişmeler olmaz ise.

    daha mouse tuttuğun eline sahip misin o belli değil, aidiyetin ne olduğu belli değil, iki üç bin yıllık pas tutmuş, toplumun hararet yapmasına neden olan inançlara tutunuşunu kendi kendine ispat etmek ve hasedini bir yerlere kanalize etmek için ona buna sataşıp duruyorsun.
  • öldükten sonra göğüsleri yeni tomurcuklanmış kızlarla sevişeceğini sanan birine dert olmuş ateist.
  • sanırsın öteki tarafta fast-food restoran zincirleri var.
  • gereksiz başlıktır.
    sebep: rational arguments don’t usually work on religious people. otherwise there would be no religious people. (bkz: house m.d.) (bkz: gregory house)
  • dünya nimetlerine doyamamış dinci söylemi.

    yok olmaya ne kadar takmış, ne korkak insanlarmışsınız.

    toprak olacaksınız hepinizi huri falan da yok.. sapıklar sizi..
hesabın var mı? giriş yap