şükela:  tümü | bugün
  • galiba ülkemizdeki ilk uzun vadeli bireysel araç kiralama firması. fiyatları halen oldukça yüksek. şirket için kiralamada gider gösterildiği için vergiden düşülen miktar sayesinde çok ucuza gelen sistemde bireysel de işler pek öyle değil. fakat devlet bu sistemde vergi indirimine giderse işler dönebilir. duyduğuma göre abd de %30 lara yaklşmış uzun vadeli araç kiralama avrupa da ise %10 larda imiş. aslında iyi gibi de şu an çok pahalı.
  • dizel otomatik accent'i aylık 1500 tl'den kiralayan saçma bir fiyat politikasına sahip şirket. böyle saçmalık olamaz. zaten 36 ay bu meblağı ödeyecek insan 1 sene daha öder araca sahip olur.
  • fiyatları oldukça yüksek. daha cazip bir noktaya gelmesi lazım. şirketlerin vergi avantajına sahip olmayan bireysel müşteri bu şartlar altında kiralamak yerine biraz daha biriktirip satın almayı tercih eder.
  • yaptığı avantaj hesabı tamamen absürd olan firma.
    hesaplama şurda
    ekran görüntüsü burda

    bir sefer hesaplamada eur/try kurunu 3.95 almışlar şaka gibi. ulan bunun 3 yıllık ortalaması en az 4.50 olur ki bu iyimser tablo. sırf buradan verdikleri maliyetin 9.000 tl yukarısı çıkıyor bu bir.

    hesaplamada koydukları araç toyota corolla 1.4 d -4d touch m/m modeli. araç fiyatına 106.300 tl yazmışlar. şimdi toyota'nın websitesine girip fiyat listesine bakalım. aa o da ne, indirimli 2017 fiyatı 99.300 tl yazıyor. bu da ektran görüntüsü. buradan da geldi 6.000 tl. hoop 15.000tl cepteeeee.

    bitti mi? tabii ki hayır. bir de demişler ki arabayı kendiniz alır da sonra satarsanız ikinci el getirisi 85.040 tl'dir. ulan alıp bugün satacaz sanki arabayı. 3 yıl sonra bu arabayı 100.000tl'den aşağı kimse satmaz, burası türkiye. hatta 100.000 tl bile kötümser bi rakam da neyse. madem 3 yıllık hesap yapıyosun böyle düşünmen lazım değil mi canım kardeşim? hooop bir 15.000tl de buradan geldi.

    yani en iyi ihtimalle yaptıkları hesaplamada 30.000 tl fark var. hadi arabayı çok çarptınız ettiniz de 90 bine sattınız. yine 20.000 tl fark olur. bir de kendi hesaplamalarında demişler ki bizden araç kiralarsanız 3 yıl sonra 11bin tl kardasınız. siz insanları salak mı sanıyorsunuz? bir de tablo yapıp insanların gözüne sokmuşlar teallam ya.

    reklam mı yapacaksın, yap kardeşim ama insanları kandırma. sadece kaskosuyla falan uğraşmayacağını belirt geç yani ya da dediğini yap adam gibi ucuza malet. burda bunu gördükten sonra size nası güvencez biz?
  • evden işe, işten eve giderken radyoda zırt pırt reklamını duyuyorum. 2 aydır falan "otomobil sahibi olmanın yeni olayı banka, en kolayı banka" diyor, o kadar. ulan diyorum bankalar arası bir anlaşma falan mı yapıldı nedir bu banka banka tatavası?

    nihayet bugün sondaki "r" harfini yakaladım, haaaa tamam lan "bankar" diyormuş! ama belki de "buncar" falan diyordur ne bileyim. az önce kısa bir arama sonucu buldum, one car diyormuş malumunuz.

    firmaya koydukları isim radyo reklamlarında kesinlikle anlaşılmıyor, bence yeni bir reklam hazırlasınlar yoksa kimsenin bi bok anlayacağı yok. biraraba.com koy firmanın adını bin kat daha iyi.
  • kiralamanın avantajını anlatırken eur kurunu 4,10 alan,
    aynı aracı tl kiralamak istersen kuru 5,17 alan site.

    kiralamanın avantajını anlatırken tüm tutar üzerinden kredi hesaplayan, ama gerçek dünyada aracın faizinin araç bedelinin en fazla %60'ı üzerinden alındığını söylemeyen site.

    kış lastiği masrafını 2,500 tl alan site. hayatımda daha 4 lastiğe 1,000 tl vermişliğim yoktur.

    aracın 3 yıl sonraki ikinci el değerini bugünkü değerinin %77'si olarak hesaplayan site. tl üzerinden. 3 yıl önce sıfırı 100 bin lira olan aracı, 3 yaşında 77 bin liraya satan hemen beni bulsun. alayım.

    adamların hesabını onların kurlarına göre yaparsak, kiralama araç değerine neredeyse eşit. o zaman neden kiralayayım, satın alırım.

    araç kredisi kullanacaksam, cebimde aracın parasının bir kısmı olmak zorunda. faiz farkını düşersek, 100 bin tl'lik araçta 12,000 tl daha az faiz var. o zaman neden kiralayayım, satın alırım.

    yılda 10 bin kilometre olunca en avantajlı (!) fiyatı veriyorlar. yoksa fiyatlar daha da yükseliyor. o zaman neden kiralayayım, satın alırım.

    birşeyin kiralık olanının avantajlı olması için, satın alma fiyatının çok çok yüksek olması gerekir. 1000 lira kira bedeli olan bir evin fiyatı 300 bin tl ise, 300 ay, yani 25 yılda ancak evin değeri ediyorsa, o evi almanın mantığı nedir?

    araçlarda da benzer durum geçerli. bir araca vereceğin kira rakamı ile, o aracı 10 yılda alamıyorsan, kirala. yoksa al gitsin.
  • yorumlardan parasal konulardan pek anlamadığımızın ama ahkam kesmeye bayıldığımızın anlaşıldığı başlık.

    eğer araç yüksek fiyatlı ise kiralamak karlı olabiliyor.

    döviz işi biraz sakat olabilir. tl ye güvenmekte fayda var. 2 senede ki kur farkı yüzde 15 lerde. biraz yüksek ama garanti.

    en güzeli kaza yapsanız bile araç sizin olmadığından fiyatının düşmesini dert etmek durumunda değilsiniz.

    bana hesap yaparak kiralamanın yanlış olduğunu ispatlayan eniştem benim söylediğim fiyatın 1, 5 katına kendisi kiraladı.
  • araba kiralamadan veya almadan bir bakılması gereken şirket. sıfır arabanın satış bedeline bin tane saçma maliyet biniyor. kira bedeli sabit bu abilerde. jetta ile a3 arasında cüzi bir fark var ki, adamı şaşırtır. bu arada, satış temsilcisi dağ başındaki ofise gelip anlattı o da güzel...
  • bir arkadaşım buradan kiraladı. matematiği önüme serdiklerinde mantıklı geliyor. aslında ilk başta düşünmediğin bir sürü giderin var. kaskosu, sigortası, mtv’si, lastiği, bakımı, onarımı, bir de banka kredisinin faizi dedin mi hakkaten 100 bin liralık araba 3 yılda 50 bin liralık masraf çıkarıyor. gerçi ben peşin alırım ama o zaman da paranın döviz veya vadeliden getirisini kaybetmiş oluyorsun. hala karar veremedim. araba benim olsa daha iyi hissederim gibime geliyor. ama bu şartlarda da bu kadar yükün altına girmeye değer mi emin olamadım.
  • bireysel araç kiralayan firma. birkaç ay önce arabayı değiştirmeye karar verdik ama vergisiydi yükselen kuruydu derken, biraz güzeli 90-100 bin liranın altında kalmamış neredeyse. biraz kaliteli olsun, dizel olsun, trafikte otomatik rahatı sunsun diyorsan, en cazip aile arabası 120 bin liradan başlıyor, az zorlasan ev alırsın... sonra 2.el bakmaya başladım, orada da bizimkiler gözümü korkuttu. bir arızası çıkar, bir araba parası da oraya ödersin dediler. tam defteri kapattım derken bur firmayı aradım. önce akıllıca gelmedi, benim olmayacak arabaya ne diye para vereyim diye düşündüm. sonra satış temsilcisine bütün sorularımı sordum, hiç de mantıksız gelmedi. hem dünya kadar borca girmiyorsun, hem de sıfır km olarak istediğin arabaya rahatça biniyorsun. 450 €’dan passat kiraladım. megan’dan fazlasını almayı düşünmemiştim ama böyle 3 yıl kafam da rahat borcum harcım da olmadı. kaskosu, sigortası, otu boku ile de uğraşmayacağım. her arabada cazip mi bilmem ama ben çok karlı bir iş yaptım. bence bir bakmaya değer.