1. open graphics library.
    silicon graphics tarafindan gelistirilen standart 3d grafik api'si..
    guzel bisi ama bununla demo yazarsaniz scene'den banlanirsiniz.
  2. opengl sadece 3d'yi degil arabirim kullanimiyla ilgili bir suru set of functions icherir.. genel bir graphics programming library'dir yani. direct3d'den daha hizli daha kolay oldugunu soylerler.
  3. direct3d'ye takan gl
  4. pc demo scene'inde hemen herkesin kullandığı librarydir. zira bu saatten sonra 3d hardware'den faydalanacak herhangi bir programın bir graphics library kullanmıyor oluşuna "ikibinbeşyüz kat gereksiz kod yazmak", "ileri dönük uyumsuzluk yaratmak", "ahmaklık" ve benzeri; 3d hardware kullanmam ben diyene de "aferin" gibi şeyler denilebilir. ayrıca software rendererında list managementta bazı buglar var, o yüzden bu da gıcık. direct3d'ye göre daha kolay olduğunun söylenmesinin nedeni directx'in tamamen com altyapısında olması ve c++ içinde com kullanmanın bir eziyet olmasıdır.
  5. nvidia firmasinin tum ozelliklerini son kullaniciya en uygun sekilde sunduğu teknoloji
    (bkz: geforce)
    (bkz: riva tnt)

opengl hakkında bilgi verin