şükela:  tümü | bugün sorunsallar (1)
  • kula kulluk edene yazıklar olsun diyerek kazandığı paralarla sahip olduğu lüks yaşamı koruyabilmek için kula kulluk etmek zorunda kalan zavallı.
  • bir akil adam olarak, kendisine yöneltilen "bu süreçte akil adam olarak sizin göreviniz nedir, ne yapacaksınız?" sorusuna "onu hükûmetimiz bizden daha iyi bilir. yarın bize ne yapacağımızı açıklayacaklardır." diye cevap veren akil adam.

    ahaha... akil adam, "hükûmetimiz ne yapacağımızın en iyisini bilir" diyor.

    orhan baba seni iyi bilirdik... ne oldu sana, ne oldu böyle? nerde eski tek hece aşk erkeği, bir anda oldun hükûmet erkeği...

    kaynaktır
  • inanılmaz bir sevgi potansiyeli barındıran babamız. bana öyle geliyor ki orhan baba en manyak, en saaapık adamlara bile heyheylenmez, usulca kızar.

    - orhan baba, arkadaşın borcu vardı bana vermeyince taktım pıçahı, deştim işkembesini...

    - gönül kırmışsın evlat...
  • bu adam 68 yaşına gelmiş, belki yaşayacağı en iyi ihtimalle 20 senesi var, ki en yakın arkadaşlarından barış manço daha onun yaşına gelemeden hatta gencebaydan 10 sene daha az yaşayıp ölmüş ve biz hala onu türk müziğinde bugüne dek yapılmış en özgün, müzikal değeri dünya standartlarının çok çok üstündeki, üniversitelerce tez konusu olmuş, dünyanın sayılı orkestralarında, berlin filarmonide, werner mullerde, hamburg müzik akademisinde, ferd cleyn'de icra edilen, incelenen eserleriyle anmak yerine, "ev aldı, yalı aldı, araba aldı." diye mi eleştirmeliyiz? 31 albümü ve 45' likleri var. dünyanın en çok albüm satan sanatçıları listesine girmiş tek türk sanatçı. http://imgim.com/img1555138orb.jpg yasal olarak 69 küsür milyon albüm satmış. e kardeşim bu adam bestekar, enstrümanist, aranjör, icracı ve notist. bu adamın sanatını icra etmesi ve eserlerini sunması için albüm çıkarması gerek. sahne sanatçısı değil ki orhan gencebay. müziğin mutfağında türkiyenin 1 numarası. üstüne üstlük yorumcu. ki yorumculuk yanı diğer müzisyenlik meziyetlerinin yanında daha geri plandadır her zaman. 69 milyon albümü tanesi 5 milyondan hesap etsen. yalı değil şato alır. dünkü kıçıkırık popçular, oramı yala, burdan öp diye şarkı yapıp 1 ayda ferrarilere binerken, bu adamı yıllarca müziğe emek verdiği, her gün 8 saat nota deşifresi yaptığı, 1000 in üzerinde beste ürettiği, ki yaptığı besteler öyle benim diyen müzisyenin üretemeyeceği zorlukta, çok sazlı orkestralarla çalınabilecek çok sesli yapıda girift ve icrası zor bestelerdir çok bahsettik ; ya da nota, makam, usül bilmeyen enstrüman bile çalamayan yoz arabeskçiler gibi hazıra konmadığı için mi eleştiriyoruz? o da bilmez miydi arkasına müziği bilen adamları toplayıp, ne nota öğrenip, ne makam, ne usül bilip ayağında kundura diye inlemeyi. neden uğraştı bu enstrümanlarla. 30 küsür enstrümana hakim olabilmek kolay bir hadise mi? müziğe emek vermiş. verdiği eserlerin her kademesinde emeği var. eserlerini bugüne dek 200 ün üzerinde sanatçı okumuş. yani bu adam para kazanmak için müzik yapmamış ki, iyi müzik yaptığı için para kazanmış. bu para ile elbette bir birikim yapacak. bu dünyaya kaç kere geliyor insan. ama bunun yanında samsuna diktiği devasa okulu, 99 depreminde yolladığı yardım tırlarını, oğlu altanın konservatuvardan sınıf arkadaşlarına tek kuruş almadan 4 yıl boyunca özel bağlama, nazariyat dersleri verdiğini, başta konservatuvarlarda okuyan öğrenciler olmak üzere burs verdiği onlarca talebeyi, sadece bir filmde 7-8 dakika rol paylaştığı 5 tane sokak çocuğunu himayesi altına aldığını, tek isteği hacca gitmek olan plağını imzalatmaya gelen zeytinburnulu kamile nineyi hacca gönderdiğini de bilelim madem öyle. kazandığı parayı insan olma bilinciyle kullandığını da bilelim. kendisi söylemez bunları ki biz söyleyelim.

    her neyse. kıymetini bilelim. az kaldı böyle sanatçılardan. yalısı, arabası batmasın gözümüze.

    edit: 20 milyon euroya yalı falan aldığı haberi uydurma çıktı; http://www.zaman.com.tr/…li-aldigim-iddiasi-asilsiz
  • orhan, ibo, ferdi, bülent, ajda gibi yıllarca milyonları peşindeyen sürükleyen bu arab-esk müzikçilerini 1980 yılında gerçekleşen amerikan darbesi ortaya çıkarmıştır. ( elbette 80 öncesi de var, ancak 1980 darbesi bir sonuçtur ) amerika denen katil ülke 1980 yılına kadar türkiye'de siyasi ve sosyolojik bir mühendislik ile toplumun genleriyle oynamıştır. ilk olarak amerika'ya payanda olmaya çok müsait siyasal islamcıların okdukça kullanışlı birer piyon olduklarını keşfettiler. bunun üzerinden ilerleyerek türkiye'de tarikatleşme ve cemaatleşmenin önünü açtılar. 1980 darbesini yapan darbeci alçak amerikan ajanlarının dokunmadığı tek kitle siyasal islamcılardır. 1980 darbesi bu ülkede fethullahçı terör örgütünü ve diğer tüm tarikat/cemaatler ile mhp, anap ve akp'yi doğurmuştur. evet akp adlı siyasi parti her bir hücresiyle fetö'nün siyasi ayağıdır ve amerikancı 80 darbesinin bir uzantısıdır. bunların hepsi aynı gemidedir. darbeci şerefsizler ordunun gücüyle ülkenin üzerinden silindir gibi geçerken, ülke yönetimini amerikan ve israil ajanı turgut özal'a altın tepside sundular. ve özal türkiye'nin dışa kapalı ve ele geçirilmesi zor ekonomik ve siyasi yapısını dışa açarak ülkenin emperyalizm ile tanışmasını sağladı. serbest piyasa ekonomisine geçilmesi ile birlikte amerika'nın isteği gerçekleşmiş ve türkiye cumhuriyeti kapitalizmin boyunduruğu altına girmiştir.

    menderes'le başlayıp, amerikancı türkeş'in başını çektiği albaylar cuntası ile devam eden ve 80 darbesi ile son bulan türkiye'yi dizayn etme, batıdan koparma ve araplaştırma projesi akp iktidarı ile nihayete ulaşmıştır. akp iktidarı ülkeye 8,5milyon arapça konuşan insan alarak türkiye cumhuriyeti devletine ihanet etmiştir. bunun hesabı mutlaka sorulacaktır.

    işte orhan gencebay, namı diğer orhan babaaaaa bu arabesk kültürünün ülkedeki en önemli temsilcisidir. erdoğan'ı desteklemesi de bu yüzdendir. herkes olması gereken yerde ve birarada. 80 darbesinin üretimi olan herkes aynı safta, aynı gemide. o gemi batarsa nasıl leş gibi bir zihniyet oldukları ortaya çıkacak. çıkmasın diye kendilerinden olmayanlara kuduz köpek gibi saldırıyorlar.

    ilkokul mezunu orhan babanın, tıp eğitimi almış aydın ve ilerici cüneyt arkın'a saldırmasına bu pencereden bakmak gerekir.
  • arap müziği icra eden kişidir. ülkede arabesk denen yozlaşmayı sağlamıştır maalesef. güzel eserleri vardır ama gerisi eski tip meyhane müziğidir. intihar ettirir. arap şarkısı dinleyecekseniz nancy ajram filan dinleyin bari.

    bir dönem solcu olmuş, sol temalı filmlerde boy göstermiş, sonradan mangır kokusunu takip edip yavuz bingöl gibileriyle soluğu islamcı faşist akp'nin yanında almıştır.

    ''cumhuriyet tarihinin en büyük müzisyenidir'' diyenler kulaklarını yıkatsınlar bence.
  • kula kulluk etmiş yoğun bakıma alınmış şarkıcı.
  • kendisine arabeskçi diyen, bi yerden kuyruk acıları olduğu her hallerinden belli olan dangalaklar için gelsin:

    türkiye'nin ilk türk sanat müziği profesörü, ege üniversitesi türk müziği bölüm başkanı prof.dr hakan cevher in gencebay bestelerinin sanat müziği formunda düzenlenip, türk müziği saz ve korolarıyla yorumlandığı orhan gencebay besteleri özel konserinin duisburg ve izmir ayağında söyledikleri;

    """bir geleneksel türk sanat musikisi korosunun neden orhan gencebay eserlerini seslendirdiği enteresan bir soru olarak aklınıza takılabilir. tek cevabı var, cevabı orhan gencebay'ın müziğinde gizli. gencebay doğu ile batının uyumunu mükemmel bir armoni yakalayarak sentezlemiş, farkındalığı yıllar sonra oluşacak türk müziği makamları üretmiştir. evet türk müziğinde gencebay makamı vardır. biz gencebay rifflerini derslerimizde zaten etüt ediyorduk, üniversitemiz olarak bu makamsal yapıları da ele almaya başladık, bu müzikal yapıları bizden sonraki kuşağa da ileteceğiz. """

    kaynak: http://www.lastfm.it/…_hakan_cevher_gencebay_müziği

    ------------------------------

    istanbul devlet opera balesi eski müdürü ve opera yönetmeni yekta kara:

    itü türk müziği devlet konservatuvarında katıldığı bir konferansta ve milliyete verdiği bir röportajda gencebay için şunları söyledi;

    orhan gencebay, varoşlar tarafından da dinlenmiş bir müzik adamı olabilir, fakat gencebayın müziğinin varoşlar tarafından da dinlenmesi gencebayın müziğinin vasıfsız bir müzik olduğu anlamına gelmez. gencebayın sözlerinden ziyade yaptığı müzikle ilgilenmeme rağmen, onun derin bir sufi ve filozof tarafını gösterdiği şarkı sözleri olduğunu da bilmiyor değilim. hem sanatçı sadece iyiyi ve güzel olanı anlatmak zorunda değil. mozart kilise gospelleri yazdı, tanrıya ölüm karşısında düştüğü çaresizlik üzerine feryat ettiği besteleri var. mozarta da mı arabeskçi diyeceğiz. mozarta arabeskçi diyemeyeceğimiz gibi, gencebaya da arabeskçi demek hata olur. gencebay doğu ile batının sentez dediğimiz olguyu mükemmel denecek seviyede gerçekleştirmiş evrensel bir müzisyendir. hem de sanatı hem halk için hem de sanat için yapan az görülür bir tarzı da var. acılı, kederli diye bahsettiğiniz sözlerini 2 keman 1 darbuka bir bağlama ile de çalabilirdi, onu seven halk onu yine dinlerdi. ama o, müziğinin altını mükemmel bir orkestrasyon ile zenginleştirdi. klasik türk müziği icra eden arkadaşlarımızın zamanında gencebaya büyük bir kıskançlıkla baktığını, onu hiç yokmuş gibi göstermeye çalıştığını çok iyi biliyoruz. haklılardı da, gencebay türk müziğine o güne dek girmemiş enstrümanları müthiş bir armonik yapı içerisinde entegre etti. işte bunun için diyorum doğu ile batı sentezi diye. gencebaya kadar bağlama ile kontrbas hiç yanyana gelmemiştir.

    kaynak: http://www.milliyet.com.tr/…2/09/magazin/mag05.html

    not: itü türk müziği devlet konservatuvarında yaptığı konuşmayı bizzat kendim izlediğim için kaynak bulamadım. ama arşivci arkadaşlarımdan harıl harıl arıyorum. bulduğum an arşiv haline dönüştürmeyi düşündüğüm bu başlığa ekleyeceğim.

    --------------------------

    erkin koray :

    "benim onun için düşündüklerimi burada anlatmak satırlara sığmaz. kesinlikle benim orhan gencebay'dan türk müziği konusunda almış olduğum çok şey vardır. yani orhan gencebay sazı eline aldığı zaman adama dört saat dinletir. ilk elektro bağlamayı, gitarımın manyetiklerini, onun bağlamasına monte ederek icat ettik. deli gibi sitar çalar. birbirimizi etkiledik, sağlam rockçudur."

    kaynak: erkin koray'ın gencebay ile ilgili onlarca röportajı vardır. ben içlerinden bir kaçını koyuyorum buraya.

    http://www.gencebayforum.com/…wtopic.php?f=43&t=291

    http://www.youtube.com/watch?v=zs8tfejbgge

    http://www.facebook.com/…/video.php?v=2689046230730

    --------------------------

    cem karaca :

    "orhan gencebay'ın müziklerini sözsüz olarak dinlerseniz doğulu bir senfoninin notalarını bulabilirsiniz. çok akıllı notalar ve müzik uyumu vardır. ki ben bir dönem çok eleştirmiştim orhan gencebay'ı. şimdi özür diliyorum ondan. çok yanlış söylemişim."

    kaynak: http://www.netpano.com/newsdetail.asp?newsid=297

    ---------------------------

    arif sağ:

    orhanla çocukluk arkadaşıyız. trt'nin bağlama sınavında yurt çapında ikimiz birinci olmuştuk. eskiden o ve ben olmadan konser yapılmazdı. biz her konserde bağlamacı veya orkestra şefi olarak görev almışızdır. orhan bağlamaya kimlik kattı. bağlamada orhan gencebay ekolü vardır. enstrümanına son derece hakim çok donanımlı bir müzisyendir.

    kaynak: arif sağ' ın da gencebay ilgili bir çok ortamda ettiği kelamlar vardır. en doyurucu olanlarından birini paylaşıyorum:

    http://www.dailymotion.com/…2010-5-kysym_shortfilms

    ----------------------------

    neşet ertaş:

    orhan kardeşim sanat güneşidir. türk müziğinin ulu çınarıdır. beni az ağlatmamıştır bağlamasıyla. gençken beni görmeye gelmişti. o zaman da şimdiki gibi çok yakışıklı bir gençti. o çaldı ben ağladım, ben çaldım o ağladı. bağlama çalarken "bu allaha yalvarıştır" derdi. bağlamayı allaha yalvarttırırdı.

    kaynak: neşet ertaşın da gencebayla ilgili bir çok mecrada bir çok açıklaması vardır. onlardan bazıları:

    http://www.milliyet.com.tr/…2/28/sanat/axsan02.html

    http://www.video-izlesen.com/…-05-01-2012-izle.html

    http://www.habermi.com/…v-canli-yayin-05012012.html

    ----------------------------

    zeki müren :

    "orhan bey'in müziğini bambaşka ölçülerde nitelendiriyorum. arabesk sözünü kabul etmiyorum. müziğini kendisine has bir ekol olarak görüyorum. dense dense "orhan gencebay ekolü" denir müziğine."

    kaynak: http://img229.imageshack.us/…322763782738326kc2.jpg

    http://img98.imageshack.us/…98/3251/96458940nc9.jpg

    -----------------------------

    barış manço:

    "biz 70' li yıllarda batı aletlerini kullanıp doğuya doğru bakarken, orhan gencebay doğu aletlerini zaten yemiş bitirmiş ve batıya doğru bakıyordu. türk müziği'nde orkestrasyon ve partisyon mantığını ilk defa orhan gencebay'dan duyduk. yurt dışı gezilerimin birinde mısır'da kahire televizyonuna konuk olmuştum. konu şarkî (şarka has) türkî (türke has) konusuna geldi. türkî derken orhan gencebay'ı örnek verdiler, çok keyiflendim. ben a ile başlayıp k ile biten o kelimeyi pek kullanmak istemiyorum. arap müziğinin merkezi olan o yerde bana çok net olarak şunu söylediler: lâ arabesk, orhan gencebay türkî (arabesk değil, orhan gencebay türk müziği). ben de bunu burada söylemekten çok büyük keyif duyuyorum, lâ arabesk, orhan gencebay türkî."
    "
    ayrıca: (bkz: #27140494)

    kaynak: orhan gencebayın trt'de barış mançoya konuk olduğu doludizgin programıdır. ben programı bizzat trt'den izlemiş biriyim. bu programın videosu kısa zaman önce kaldırılmış. trt'de görevli arşivci bir arkadaşımdan da bu programın videosunu arattırıyorum muhakkak bulacağım.

    http://img403.imageshack.us/…03/7831/adszog1lj8.jpg

    -------------------------------

    zülfü livaneli:

    ""orhan gencebay; türkiyenin yetiştirdiği ender yeteneklerden, besteci, müzisyen, enstrümanist, icracı, çok değerli bir insandır ve benim de dostumdur. kendisiyle dost olduğum için çok memnunum, çünkü yıllar içinde örnek kişiliğinin, yakından tanığı olmak fırsatını buldum. türk müziğine büyük renk ve soluk getiren, 30 - 40 yıl önce yapılmış olmasına rağmen, bugünkü kuşaklar tarafından hala bilinen, zevkle söylenen ve 30 - 40 yıl sonra da, zevkle söylenmeye devam edecek olan çok değerli eserlerin bestekarıdır ve türkiyenin kazancıdır.""

    kaynak: http://www.youtube.com/…zkk&feature=related#t=3m48s

    ----------------------------------

    ömer faruk tekbilek:

    "1967 yılında istanbul'a geldikten iki gün sonra, orhan gencebay'ın yanında çalmaya başladım. amerika'ya gidene kadar da onunla çalıştım. orhan gencebay'ın başarılı olmasında, kabiliyetinin yanı sıra burhan tonguç gibi birisine sahip olmasının payı büyük. burhan baba caz müzisyeniydi. ritimciydi. nota yazardı. durmalar, kalkmalar, ritimlerin değişmesi türk müziğinde görülür şeyler değildi. ayrıca orhan abi de orkestrasyon vardı. kemancılar kemancı oldu onun yanında. on kemancı, aynı anda arşe çekmezse mana çıkmaz ki! orhan abi, nota yazarken arşeleri de yazardı. türk müziğine kazandırdıkları için heykeli dikilmesi lazım. dikilecek de!"

    kaynak: http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=17653

    -----------------------------------

    cahit berkay:

    "gitarı kendi çabamla öğrendim. 1969'da gazinolarda program yaptığımız yıllarda orhan gencebay'dan kuliste sohbet ederken bağlama çalmayı öğrendim. bana bağlamanın akort sistemini ilk öğreten kişidir. o yıllarda ahmet sezgin'in baş bağlamacısıydı."

    kaynak: okan bayülgen ile kral çıplak programı ve http://www.muziksoylesileri.net/…w&id=190&itemid=46

    ----------------------------------

    ahmet özhan:

    orhan gencebay'ın arabesk kavramının dışında ele alınması gerektiğine inanıyorum. o başlı başına bir ekoldür. müzik tarafını söylemeye gerek yok. türkiyeye gelmiş geçmiş en büyük fırtınadır. eserleriyle, yeni düşünüşleriyle, yeni yapılandırdığı melodilerle türkiyede bir ilktir.

    kaynak: http://www.youtube.com/…zkk&feature=related#t=2m05s

    ------------------------------

    nile grubu vokalisti karl sanders:

    “her ne kadar bağlamayı üstad orhan gencebay kadar çalamasam da kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışıyorum. ben bu sazı geleneksel çizgiden biraz kaydırıp kendi tarzımla çalıyorum, eğlencesine yani”

    kaynak: kaynak: http://www.bira.gen.tr/bira.asp?id=18706

    http://www.pasifagresif.com/…uploads/nile_rop_6.jpg

    -------------------------------

    baba zula grubu üyesi murat ertel:

    "orhan gencebay'ın bize hem müzik hem de karakter olarak etkisi var. orhan babanın araştıran, teoriye kafa yoran varlığı yardımcı oluyor bize. orhan gencebaydan önce köy kökenli bir saz çalış üslubu vardı. orhan gencebay şehirli saz üslubunu getiren en önemli sazcılardan biridir.

    kaynak: fatih akının; crossing the bridge the sound of istanbul belgeselinden;

    http://www.youtube.com/…wpgkbt0wylo&feature=related

    --------------------------------

    i.t.ü. türk musikisi devlet konservatuvarı araştırma görevlisi ve bağlama sanatçısı çetin akdeniz:

    " orhan gencebay, arif sağ gibi büyük ustalar babamın dükkanına gelip gittikçe, bağlamaya olan ilgim arttı. en başta babam daha sonra, orhan gencebay, arif sağ, nida tüfekçi, neşet ertaş gibi ustalar benim bu günlere gelmemi sağlayan kişilerdir"

    kaynak: http://www.haberler.com/…tali-ne-buyuk-ilgi-haberi/

    --------------------------------

    yönetmen ömer lütfi akad:

    "sazını eline alıyor, ayağını alçak bir iskemleye dayadıktan sonra, herkesin elinde görüp dinlediğim o ince zayıf sesli saz, onun elinde devleşip bir orkestra hacmine yükseliyor. sazın böyle çalındığını bir daha hiçbir yerde duymadım."

    kaynak: http://arsiv.sabah.com.tr/…gnc111-20040801-102.html

    -------------------------------------

    türkiye cumhuriyeti devlet sanatçısı, operet ve klasik türk musikisi sanatçısı avni anıl :

    "türkiyede gençliği 1970lere kadar radyonun kapısından sokmadılar. bağnaz, yobaz demeyeceğim ama muhafazakarlığı biraz sıkı tuttular. orhan gencebay nida tüfekçinin bağlamacısıydı. çocuğu hırpaladılar o da intikam alırcasına kendi müziğini yaptı. orhan çok iyi müzik bilir."

    kaynak: http://www.geldik.com/…-kimdir/71905-avni-anil.html

    -----------------------------

    opera ve klasik türk musikisi besteci ve icracısı yıldırım gürses:

    orhan gencebay varken diğer isimlerin anılması ( ferdi tayfur, ibrahim tatlıses, hakkı bulut vs) yersiz ve abes. bizim muhattabımız orhan gencebaydır. muhattabımız müziği bilen kişilerdir. gencebay varken onların konuşması, konuşulması doğru değil.

    kaynak: http://www.youtube.com/…_u&feature=related#t=22m12s

    ----------------------------

    dünyaca ünlü ney sanatçımız kudsi ergüner:

    "terazinin bir kefesine orhan gencebayı koysalar, diğer kefesine de alaeddin yavaşçayı koysalar ben orhan gencebay'ı seçerim. çünkü alaeddin yavaşça kendini bitirmiş artık. orhan gencebay'ın her okuduğu şiir abide gibi."

    kaynak: http://yenisafak.com.tr/…zar/?t=26.09.2010&i=278028

    özet. ben sustum üstadlar konuştu.

hesabın var mı? giriş yap