şükela:  tümü | bugün
  • sol frame'de adını görünce gene hakkında yazmadan duramadığım.

    oktay rifat'la melih cevdet'i pek sever. dostoyevski'nin yeraltından notlar'ındaki baş karakteri olan memura benzer biraz biraz. şiir yazmasa idi belki, onun birebir aynısı olurdu.

    şiir yazdı, önce yolunu bilen, sonra yol gösteren oldu.
  • bedava yaşıyoruz, bedava; hava bedava, bulut bedava; dere tepe bedava; yağmur çamur bedava; otomobillerin dışı, sinemaların kapısı, camekanlar bedava; peynir ekmek değil ama acı su bedava; kelle fiyatına hürriyet, esirlik bedava; bedava yaşıyoruz, bedava… ( şiiriyle hayata farklı açidan bakan türk şiirine yeni bir boyut kazandıran değeri geç anlaşılan şairlerimizdendir.. birde kitabe i sengi mezar
    şiiri vardır ki kanuni sultan sülaymana yazılan şiirlere inat o sıradan hayatımızın içinde ki sülayman efendiyi anlatır, divan edebiyatı yapmaz halkı anlatır, her şeyi şiirin konusu haline getirmek ister ki içinden geçeni yazar kafiye telaşına kapılıp sözcükleri birbirine uydurmaya çalışmaz. ama kaderin cilvesidir ya mezar taşına
    orhan veli
    (1914_1950) yazar
    bazıları bunun okunuştaki veli elli uyumuna kafiyenin orhan veliden intikamı desede 36 yaşina kadar birkaç neslin belki arka arkaya başarabileceği bir değişmeyi birkaç yılın içine sığdırabilmiş şairimizdir.
  • oktay rıfatın pembe yalı şiirinde bahsetiği pek kıymetli şairimizdir . insanın yüreğine öyle bir dokunur bir ah ettirir.durup şiirler yazdığı rumeli hisarında garipliği mahsunluğu hep içimizdedir orhan velinin

    pembe yalı

    kizlar vardir kivircik salata gibi
    agizlari burunlari kivir kivir
    bacak bacak üstüne vapurlarda
    rüzgar eser oralari buralari görünür
    baktikça fik fik eder adamin içi

    vay canina tükürdügümün ıstanbul’u
    bir oynak olur findikli önlerinde
    elimde yüz ignelik çapari
    poyraz gibi dalarim palamutlara
    altimda turgut reis motoru

    rumelihisari’nda orhan’in mezari
    ne gittim ne gördüm gitmek de istemem
    taze ekmek bir parça beyaz peynir
    simdi olsa suracikta raki içer
    denize mi bakar kim bilir.

    ben rihtimdan suya atlarim
    altimda baliklar
    üstümde bulutlar
    agzimin kenarinda çirpintili bogaz suyu
    pembe yaliya dogru yüzerim
  • ne güzel garip garip takılırken ( #3321210, #1673213) arada bir bakıyorsun neredeyse bir ikinci yeni havalarında ( #1673383, #1673443)

    (hakikaten) garip.
  • rakıyı şalgamla içerim, her yudum öncesi birbiri ile tokuşturup "orveka" derim kendi kendime. sanki "ruhuna şerefe" misali.
    "macera" şiirini ben doğmadan gençliğime ithaf ettiğine dair düşüncelerim var.
    macera ..

    küçüktüm, küçücüktüm,
    oltayı attım denize;
    üşüşüverdi balıklar,
    denizi gördüm.

    bir uçurtma yaptım, telli duvaklı;
    kuyruğu ebemkuşağı renginde;
    bir salıverdim gökyüzüne;
    gökyüzünü gördüm.

    büyüdüm işsiz kaldım, aç kaldım;
    para kazanmak gerekti;
    girdim insanların içine,
    insanları gördüm.

    ne yardan geçerim, ne serden;
    ne denizlerden, ne gökyüzünden ama…
    bırakmıyor son gördüğüm,
    bırakmıyor geçim derdi.

    oymuş, diyorum, zavallı şairin
    görüp göreceği.
  • garip garip şiirler yazan, mükemmel bir şair. garip akımının adamı
  • dalgacı mahmut

    işim gücüm budur benim,
    gökyüzünü boyarım her sabah,
    hepiniz uykudayken.
    uyanır bakarsınız ki mavi.

    deniz yırtılır kimi zaman,
    bilmezsiniz kim diker;
    ben dikerim.

    dalga geçerim kimi zaman da,
    o da benim vazifem;
    bir baş düşünürüm başımda,
    bir mide düşünürüm midemde,
    bir ayak düşünürüm ayağımda,
    ne haltedeceğimi bilemem.
  • bir gün hayatı film yapılmalı. ve orhan veli ' yi sadri alışık canlandırmalı. önce canlanmalı sonra canlandırmalı.
  • kendisini en iyi biraz zayıflamış taner birsel oynar.
  • özgürlüğü, boşvermişliği ve yalnızlığı en güzel anlatan şiiri belki de budur ;

    şimdi evime girsem bile, biraz sonra çıkabilirim...
    madem ki bu esvaplarla ayakkabılar benim,
    ve madem ki sokaklar kimsenin değil...