şükela:  tümü | bugün
10 entry daha
  • yurtdışında olsa bile topukları kıçına vura vura koşması içinde hala bir faşo ağa yatmasındandır.
  • ayı seni yemeyi kafasına takarsa topukların götüne vura vura kosşan bile ayıdan hızlı kosamazsın. ağaca çıksan, ayıdan hızlı çıkamazsın.

    işe yarar mı bilmiyorum ama bir filmde görmüştüm, ben o durumda olsam elime boş bir ağaç kabuğu alıp kendimi ayıya olabildiğince büyük göstermeye çalışırdım.
  • şehirde karşılaşmak, ormandakileri aratır.
  • ben kesin karşılaşırım karşılaşması mümkün olmayan bölgede bile karşılaşırım. zaten o saatten sonra al canımı kurtulayım bıktım bu şanssızlıktan der kendimi feda ederim.
  • arıcılıkla ilgili seyrettiğim bir belgeselde, arıcılar ormanın içine girdiklerinde sık sık bağırarak varlıklarını belli ediyordu. çünkü ayılar sizin varlığınızdan haberdar olursa bulaşmaz, uzak dururmuş. ama aniden karşılarına çıkacak olursanız ürkebilirler ve saldırabilirlermiş.

    ayı saldırırsa, yumruk atmayı falan denemeyin tabii. sadece kaçın. aranızda mesafe varsa belki bir şekilde kurtulursunuz. ya da belki canı size saldırmak istememiştir, korkutup kaçırmakla yetinir. salak gibi vurmaya kalkarsanız o ayı sizi yer.
  • geçen zaman geri getirebilir misin? yere dökülen su toplayabilir misin? ormanda karşılaştığın ayı ile mücadele edebilir misin?

    bu üç sorunun cevabı aynı ihtimalde. ormanda ayı ile karşılaşmak, 6 kurşun ile rus ruleti oynamaktan farksızdır. ayı ile mücadelenin tek yolu, ayı ile mücadeleye girmeyecek kadar uzakta iken, ayıyı fark etmekten başka bir şey değil.

    koşarak kaçamazsın. hızlıdır. ağaca çıkamazsın. iyi tırmanır. fiziksel mücadele edemezsin, her bir tırnağı, ekmek bıçağından farksızdır. ayı, sadece espriler ve barış manço şarkılarında sevimlidir. gerçek hayatta, uyarısını gördüğünüz yerde bile geri dönün. leonardo gibi kurtulmak mümkün değildir.
  • adrenalini tavan yaptırabilecek olaydır. ayı ile karşılaşmanız zordur zira ayı yabancı kokuyu alınca oradan uzaklaşır, az yabani ormanlarda yani koruma bölgesi, milli park, özel arazi vs. de değilse yabani ayıya yaklaşmanız zordur. buna rağmen sessiz ve rüzgara karşı ilerlerseniz karşılaşma olasılığınız vardır. çoğu zaman topuklarına vura vura kaçan ayı olur, üreme kızgınlığındaki erkek ayılar ve yavrulu anneler nispeten tehlikelidir ama onlar bile ilk önceliği insan görünce oradan uzaklaşma eğilimindedir.
  • önce davranıp, kollar iki yan da açık "hov hovv hovv" diye bağırıp ayı'nın üzerine koşmak faydalı olabilir, şayet kaçmazsa bu deneysel yaklaşımımın önemi kalmayacak. zaten günlük yaşantımızda çeşitli riskler almıyor muyuz?
  • ölü taklidi yapmıyo muyduk ya*
  • benim bildiğim ormandaki ayı da dahil vahşi hayvanlar insanın kokusunu çok uzak mesafelerden aldıkları için genelde insana yaklaşmıyorlar zaten. ola ki ters rüzgar esti kokunuzu alamadılar bu hayvanlar ve ansızın patikada burun buruna geldiniz, yapacağınız tek birşey var, korkudan içiniz götünüze kaçsa da soğukkanlılığınızı korumanız, asla arkanızı dönmemeniz, ani hareketler yapmamanız gerekir. hayvanın karşısında bu şekilde korkunuzu hissettirmeden durmayı başarırsanız, görürsünüz ki usul usul, bi gözü sizde, temkinli bir şekilde uzaklaşacaktır.
82 entry daha