şükela:  tümü | bugün
  • league of legends ta tanıtımı yapılmış, 7.17 yamasında aktif hale gelecek şampiyondur. diğer şampiyonlara göre bariz farkları var.

    yüzüklerin efendisindeki cücelere referans içeriyor sanırım. tabi bu durum farklı yerlerden de esinlenilmiş olabilir, bu konudaki bilgin sınırlı.

    ayrıntıları video da bulabilirsiniz:

    https://www.youtube.com/watch?v=u9fr8rwczvu
  • anladığım kadarıyla base'e dönmeden eşya craftlayabilen bir şampiyon olacak.
  • yeni çıkacak olan league of legends şampiyonudur.

    tanıtım için;
    http://tr.leagueoflegends.com/…champion-reveal-ornn

    pasifi çok acayip olmuş.

    edit :
    tanıtım için hazırlanan şarkı da harika olmuş.
    şu freljord şampiyonlarındaki mistik havaya hasta oluyorum. iskandinav müziklerine benzemiş.
    efsane şarkı için; https://www.youtube.com/watch?v=e47aebnu9sq
  • lol'ün 139. şampiyonu. geçtiğimiz gün hakkında bir teaser yayınlanmıştı:

    https://www.youtube.com/watch?v=e47aebnu9sq

    bugün ise şampiyonun kendisi ve özellikleri açıklandı:

    https://www.youtube.com/watch?v=u9fr8rwczvu

    https://lol.garena.com/playnow/ornn-reveal/

    düzenleme: türkçe tanıtım sayfası da çıkmış zaten çoktan:
    http://tr.leagueoflegends.com/…champion-reveal-ornn

    -

    görünüş ve tasarım olarak koç boynuzlarına sahip pandaren ve dwarf ırklarından bir hibriti anımsattı bana.

    ilk bakışta oyuna birçok yeni özellik getirdiği görülebiliyor:

    pasifinin ilk özelliği ile;

    haritanın neresinde olursa olsun, kombat dışında olduğu sürece istediği eşyayı satın alabiliyor. daha doğrusu kendi dövüyor çekiciyle.

    her ne kadar rito bu şampiyonu üst-koridor için tasarlamış olsa da okuduğum yorumlar arasında şimdiden oyuncular arasında destek rolünde sınırsız görüş kontrolü imkânı sağlayabileceği düşüncesi dolaşıyor. özelliğin metninde istediği herhangi bir eşyayı üretebileceği şeklinde bir ifade yer alsa da belki tüketilebilir eşyalara yönelik bir kısıtlama getirilebilir.

    pasifinin ikinci özelliği ile;

    takım arkadaşlarının her birine bir eşya ile sınırlı olmak üzere özel bir geliştirme imkânı sağlıyor. ornn'un tek başına güçlü olup olmamasından bağımsız olarak şimdiden sadece pasifinin iki özelliğiyle takımına eşsiz faydalar sağlayabileceğini görüyoruz.

    ~>geliştirmeye müsait olan eşyalar da açıklanmış: https://twitter.com/…5lol/status/894653527976427520

    q yeteneğinin çok özel bir yanı olmasa da yine işlevsellik açısından bir miktar yavaşlatma sağladığını ve ardından ufak bir duvar çıkardığını görüyoruz. bu duvarın kendisine bir faydası var mı peki?

    e yeteneğine geldiğimizde görüyoruz ki ornn'un hızlı bir şekilde ileri atılma ve bu esnada yüzey yapılarına çarpar ise etrafındaki rakipleri havaya savurma özelliği var. yani q kullandıktan sonra rakibinin arkasında kalan duvara doğru e yeteneği ile hücum ederek bir kombo gerçekleştirebilir.

    e yeteneğinin oyuna getirdiği emsalsiz bir özellik daha var: şampiyonların oluşturduğu arazi değiştiren yapıları yok edebilmesi.

    benim aklıma ilk gelenler şu sıralar metada da popüler olan jarvan iv ve taliyah ultileri. ornn bu tarz arazilere hücum ederek yok edebiliyor yetenek metninde yazdığına göre. yayınlanan videosunda da görüldüğü üzere (anivia buz duvarına kafa atarken) tamamen değil ama çarpışma bölgesine kısıtlı olarak yok ediyor.

    w yeteneğine döndüğümüzde;

    benzerini sion, vi, kled gibi şampiyonların ultilerinde gördüğümüz "durdurulamaz" statüsüne eriştiğini ve kitle kontrollerini savuşturabildiğini, üstüne bir miktar kalkan elde ettiğini görüyoruz. ama hayır bunlarla bitmiyor. üzerine bir de ağzından ateş saçıyor ve rakipleri işaretliyor. "brittle" olarak geçen bu debuffı taşıyan rakipler ornn'un düz vuruşlarıyla geri savruluyor; farklı bir kullanım olarak ise -ki bu debuff'ın kullanımı daha çok bunun etrafında dönecek gibi- brittle olarak işaretli rakiplere uygulanan sersemletme, yere sabitleme gibi hareketsizleştiren kitle kontrolü etkilerinin etki süresi artıyor. morgana q'su bu sefer gerçekten sonsuza dek sürecek herhalde. ( https://www.youtube.com/watch?v=tze8_iabxto&t=2s )

    ultisi ile de işlevselliği devam ediyor;

    alan etkisi genişlik ve mesafe olarak takım savaşları için ideal olan bu yetenekle ornn uzaklardan bir koç çağırıyor. çağırdığı noktadan kendisine doğru koşan bu koç çarptığı rakipleri "brittle" debuff'ı ile işaretliyor. ornn ultisini tekrar kullanarak koç ile çarpışabiliyor ve onu geri (ya da farklı bir yöne doğru) yollayabiliyor. bu sefer daha hızlı giden koç çarptığı rakipleri havaya savuruyor ve tekrar "brittle" debuff'ı uyguluyor. takım savaşlarını başlatmak, takım savaşlarından çekilmek, kovalama esnasında mesafeyi kapatmak ya da bitirici vuruşu yapmak, takımdaki diğer kitle kontrol etkilerinin daha efektif olabileceği bir zemin hazırlamak gibi çeşitli açılardan oldukça kullanışlı.

    hasar potansiyeline hiç değinmedim ancak tüm bu yeteneklerinin aynı zamanda hasar da verdiğini belirtmeme gerek yok herhalde. bundan ziyade her yeteneğinin sahip olduğu ve takıma sağlayacağı işlevsellikle ön plâna çıkıyor. yepyeni takım sinerjileri oluşacağına dair göz kırpan ve rakip takımı da kendisi karşısında dikkâtli seçimler yapmaya zorlayacak türden birçok spesifik şampiyonu ve kabiliyeti pasifize edebilecek kontra niteliğinde özelliklere sahip bir şampiyon. umarım hayal kırıklığı olmaz.